MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 01, 2005 9:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
witam
problem polega na nie zapalaniu sie kontrolki grzania przed rozruchem silnika tylko po jego rozruch.
gdy silnik sie uruchomi pali sie jakies 30 sek i dopiero gasnie.
co to moze byc?

_________________
MB W201 190D- 1992;
MB W123 230E - 1982 (ex);
MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 01, 2005 9:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Sprawa jest banalna-C-klasse i Sprinter juz maj nowsze te sterowniki swiec zarowych-twoje 190 jest 92 rok to pewnie juz to ma...... masz po prostu spalona przynajmniej 1 swiece zarowa :evil: zlokalizuj lampką ktora i wymien! i bedzie ok!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pt kwie 01, 2005 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
clark pisze:
witam
problem polega na nie zapalaniu sie kontrolki grzania przed rozruchem silnika tylko po jego rozruch.
gdy silnik sie uruchomi pali sie jakies 30 sek i dopiero gasnie.
co to moze byc?

Zawsze sie tyle swieci ???


A moze poprostu jest to dogrzewanie komory ?

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 02, 2005 8:22 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
201 nie ma czegoś takiego jak dogrzewanie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 03, 2005 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 19, 2004 2:54 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Bojano/3city
witam.
rozebralem przekaznik i wyszlo na to ze kontrolka zapala sie dopiero gdy nastapi rozlaczenie stykow podgrzewania swiec. dalej myslicie ze to przyczyna swiec czy moze diabel tkwi w przkazniku czy tez module podgrzewania? i jak sie u diabla wyciaga te zegary z niego w beczce wystarczy wypchnac od wewnatrz a tu za diabla nie idzie nawet reki tam nie mozna wetknac.

sama kontrolka nigdy raczej nie swiecila 30 sek

_________________
MB W201 190D- 1992;

MB W123 230E - 1982 (ex);

MB W123 200D - 1977 (ex).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 03, 2005 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Wiesz co -mi by sie nie chciało rozbierac przekaznikow-wyjmowac zegarow itp.Sprawdziłes swiece? napewno sa wszystkie ok? powtazam jeszcze raz jak bedzie spalona swieca to tak sie bedzie działo!wiesz jak sprawdzic swiece ? sprawdzenie trwa jakies 30 sekund! i wiadomo co jest grane.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 03, 2005 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
jedna ze świec żarowych padła!

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 03, 2005 9:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ta ale kolega nam nie wiezy [zlosnik] :lol: tylko wyjmuje zegary i rozbiera sterownik od swiec....ale na koncu i tak wymieni swiece bo nie ma innej mozliwosci......

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 3:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 07, 2004 7:42 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Trójmiasto
MERCEDES 4 EVER pisze:
ta ale kolega nam nie wiezy [zlosnik] :lol: tylko wyjmuje zegary i rozbiera sterownik od swiec....ale na koncu i tak wymieni swiece bo nie ma innej mozliwosci......
Witam! Świece nie mają tu nic do rzeczy.Jezeli padną co najmniej trzy świece,to kontrolka nie będzię zapalała się wcale.Przyczyny należy szukać gdzie indziej.Skoro silnik zapala to świece grzeją.Przepalona świeca nigdy nie spowoduje,że po uruchomieniu silnika zapali się kontrolka!

_________________
W123 CE - sprzedana
BMW 318i E-36
W202 C180
Octavia 1,9 tdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 5:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
chmmmm ciekawe czemu w moim 307 d jak padła swieca na pierwszym to sie lampka wogole nie paliła...a jak zmieniłem swice to lampka zaczeła sie swiecic.....ciekawe.W sprinterze jest tak samo-jedna swieca aut i lampka sie nie pali-dopiero po rozruchu swieci sie kilkanascie sek -sygnalizujac awarie..No ale sie nie wypowiadam-zobaczymy jak kolega naprawi-co było przyczyna!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 8:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
piotras pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
ta ale kolega nam nie wiezy [zlosnik] :lol: tylko wyjmuje zegary i rozbiera sterownik od swiec....ale na koncu i tak wymieni swiece bo nie ma innej mozliwosci......
Witam! Świece nie mają tu nic do rzeczy.Jezeli padną co najmniej trzy świece,to kontrolka nie będzię zapalała się wcale.Przyczyny należy szukać gdzie indziej.Skoro silnik zapala to świece grzeją.Przepalona świeca nigdy nie spowoduje,że po uruchomieniu silnika zapali się kontrolka!


Wg serwisu kontrolka świeci się jakis czas po zapaleniu silniku, kiedy jakaś świeca żarowa padnie. U mnie ostatnio kontrolka nie świeciła się wcale - ani przed, ani po odpaleniu motoru. Miałem padniętą jedną świecę i po jej wymianie kontrolka zaczęła działać prawidłowo, choć nadal zastanawia mnie fakt nieświecenia jej po odpaleniu motoru z uszkodzoną świecą [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 8:48 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No więc wszyscy maja rację! Starszy model przekaźnika nie ma funkcji sprawdzania pojedynczych świec, jest tylko prymitywna kontrola przepływającego prądu, jeżeli nadmiernie się prąd zmniejszy, to kontrolka się nie zaświeci. Nowsze przekaźniki sprawdzają każdą świecę z osobna, i po stwierdzeniu usterki zapalają kontrolkę w czasie pracy silnika. Przekaźniki na pierwszy rzut oka mają identyczne obudowy, różnią się jedynie ilością bolców na mniejszej wtyczce, starsze mają cztery piny, nowsze mają wtyczkę sześciobolcową, z czego wykorzystanych przez układ jest pięć bolców. Dodatkowy bolec wprowadzono dla czujnika temperatury który został przeniesiony z wnętrza przekaźnika do bloku silnika ( w serii 601,602,603 okolice alternatora) w celu dokładniejszego pomiaru.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
mam juz drugi rok W201 2.0D '87. Jak sie spali którakolwiek ze swiec (oprocz 1 cylindra) to kontrolka zapala sie po wlaczeniu zapolonu z ok. 0,5s opoznieniem. Wyczuc roznice w czasie zapalania sie kontrolki mozna jedynie po wymianie uszkodzonej swiecy na nowa (dla laika lub niespostrzegawczej osoby) Ja juz na tym zezarlem zeby i nawet moja zona (ktorej ten samochod przypadl w spadku po mnie [zlosnik] ) po naukach z mojej strony zauwaza to i mowi mi, ze swieca sie jej spalila - tylko mowi, sama nie wymienia [smiech] .
Natomiast jak spali Ci sie swieczka na pierwszym cylindrze kontrolka nie bedzie sie swiecila WCALE!!!!. Tak to ustrojstwo jest skonstruowane.

Naprawde wiem co mowie poniewaz temat ze swieczkami w tym aucie przerabialem juz wielokrotnie.

Sprawdzic, ktora swieca sie spalila jest dziecinnie latwo. Wystarczy wziac kawalek przewodu odpowiedniej dlugosci i przekroju (ok 2,5mm2 lub grubszy) zdjac wtyczke ze sterownika swiec i jeden koniec kabla trwale przymocowac do zacisku + na akumulatorze a drugim koncem dotykac gniazd we wtyczce. Kazdy cylinder ma swoj numer czyli dla 2.0D bedzie 1,2,3,4. Przykladajac kabel polaczony z aku do poszczegolnych gniazd we wtyczce powinienes zauwazyc male iskrzenie. Przy tym gdniezdze gdzie nie iskrzy jest cyfra, po odczytaniu ktorej bedziesz wiedzial na ktorym garze masz zjarana swiece choc jesli Ci kontrolka nie swieci to stawiam na 99,99% na cylinder I (ten najblizej chlodnicy). To naprawde proste i zajmuje 1-2 min czasu co jest procesem znacznie latwiejszym niz prucie zegarow lub rozgrzebywanie przekaznikow i innych cudownych operacji.

Sprawdz wg. mojego sposobu a humor Ci sie polepszy.

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Milosh kolega jest po prostu ambitny [zlosnik] i woli porozbierac swoja Mercedes-poszukac moze znajdzie cos ciekawego :lol:.Nie ma to jak wiosna jak jest ciepło pogrzebac przy swojej gwiazdzie [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 04, 2005 2:14 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Opisujesz działanie starszego typu przekaźnika - kolega Clark ma typ nowszy, który sygnalizuje inaczej! (zwróć uwagę na rok produkcji)
Co nie zmienia faktu że jest najprawdopodobniej spalona świeca, i od tego trzeba zacząć całą diagnozę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl