MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 24, 2013 12:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
odczytałem błędy diodą z pinu numer 4 we wtyczce 38pin, i o ile dobrze odczytuje tabele a nie do końca jestem tego pewien to wynika mi że to jest

7 - TN-signal (sygnał obrotów) niewłaściwego lub otwarty / zwarcie

jeżeli to jest ten czujnik to za co odpowiada konkretnie i gdzie go mogę odszukać ?.

13 to czujnik na rurze dolotowej z tego co rozumiem ?.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
błędy są odczytane z EZ-L
błąd 7 to czujnik spalania stukowego lub jego obwód
błąd 13 to czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
nie to nie jest układ EZL, to jest LH-SFI, błędy najpierw zostały wykasowane i po kilku kursach, błędy wystąpiły w układzie LH-SFI numer 7 i 13, z układu EZL na razie brak błędów, i jezeli wszystko sie zgadza pytanie co to jest ten TN-signal ?.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
ok to w takim razie
7 nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika
7 czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód (LH4.1 ,KE5.2)

13 czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
szkoda że nie masz SD bo w bieżących sprawdził by temperaturę i prędkości z czujników i w błędach były by oznaczenia elementów ;)

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 3:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
coś mi się wydaje że problem z tym że gaśnie Ci auto jest brak informacji o prędkości obrotowej silnika teraz musisz dojść dlaczego? może czujnik coś się mu dzieje w funkcji temperatury lub jest zabrudzony

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 4:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
ale o jaki czujnik chodzi ? tz widzę że prędkości obrotowej, no ale nie wiem który to jest czujnik i gdzie go szukać :roll:, a jezeli to po prostu czujnik wału to generalnie już go zamieniałem na jakiś inny czujnik uzywany i pamietam ze przed wymianą również był ten błąd numer 7 :(

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 4:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
czujnik położenia wału korbowego nie jestem pewien ale 99% jest z tyłu silnika i zbiera impulsy z wieńca koła zamachowego, a sprawdzałeś okablowanie od czujnika może jest zwarcie lub przerwa?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz maja 26, 2013 4:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
no tak więc ten czujnik już wymieniałem (czujnik w mojej wersji ma wbudowany z jednej strony przewód na stałe i uzywany czujnik został zmieniony razem z przewodem, wizulanie przewód ok), ten bład numer 7 występuje na 100% na obu czujnikach, kwestia czy ten nowy(używany) moze akurat być tak samo uszkodzony jak oryginał, chyba ze problem jest jednak w czujniku położenia wałka i to on jest tak określany?.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 12:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Miernik w rękę i zmierz rezystancje czujnika.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 3:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
czujniki zmieniał i obydwa maja rezystancje jaka jest w nocie katalogowej może EZL jak dostaje temperatury to coś nie kontaktuje (zimne luty)

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 5:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mailem u siebie przypadek, ze moduł zapłonowy był przykręcony na szpachle :-? a odprowadza on spodem ciepło do karoserii. No i faktycznie po rozgrzaniu potrafił "zgłupieć"

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl