MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 03, 2025 7:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 25, 2004 3:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Mało mnie znacie albo wcale, więc powiem tylko że od kilku miesięcy czytuje forum i jeżdze W123 240D automatic z 84 roku w przyzwoitym stanie. (sorry za spam :oops: )

mam jedno męczące mnie pytanie: czy wstawienie do W123 silnika 280E jest bardzo kosztowne? czy ktoś miał może takie przygody ( z diesla na benzyne?) niechce zmieniać samochodu bo mój mi odpowiada, poprostu chce benzyne (zdaje sobie w pełni sprawe z kosztow paliwa - oczywiście bez gazu)
czy ktoś mógłby mi jakoś pomóc, pokierować gdzie szukać silnika (np. ze skrzynią biegów jeśli dieslowa nie pasuje) ewentualnie ktoś może ma wśród znajomych DOBRY silnik (tylko z dokumentacją) .
Będę wdzięczny za wszystkie rady. :roll:

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Witaj.

Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele [zlosnik]
Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 :o ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym.
Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę.

P.S- Czy napewno wiesz ile to pali [zlosnik]

Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam!
Gładki - Szczecin.
MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 11:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Witaj.

Pomysł ciekawy- mocy nigdy nie za wiele [zlosnik]
Co do przekładki w kwestiach mechanicznych to Ci nie pomogę- nie znam sie na tyle aby coś modrego na ten temat powiedzieć. Kolega Voitass ostatnio robił przekładkę w w123 2.8 CE na 5.0 :o ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym.
Jeżeli chodzi o koszty to duże znaczenie ma za ile kupisz silnik z osprzętem. Pogadaj z Voitassem może zechce sprzedać silnik i całą resztę.

P.S- Czy napewno wiesz ile to pali [zlosnik]

Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam!

Gładki - Szczecin.

MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 12:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama i tu by sie chyba podobienstwa konczyly [zlosnik]
co jest inne:
-most
-ukald paliwowy, zaplonowy, dolotowy powietrza - caly osprzet!
-uklad wydechowy
-chyba chlodnica
-zdaje sie, ze sprezyny
-dochodzi jeszcze chlodnica oleju
-zegary w kokpicie
-nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia
-...
trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Cytuj:
trzeba jeszcze zmienic gwiazde na sztywniejsza-zeby sie nie kladla powyzej 130 km/h

Powyzej 130 jeszcze sie nie kładzie [zlosnik]

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 3:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2004 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
A skąd Ty możesz to wiedzieć? [oczko] Z autopsji? [zlosnik] [oczko]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2004 3:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
lysy2 pisze:
z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama


W modelu W123 byly montowane trzy rodzaje skrzyn biegow: "czworka", "piatka" i automat (czterostopniowy).
Zasadniczo przelozenia skrzyn montowanych w 240D nie roznia sie wiele od tych z 280/280E, roznica w przelozeniu tylnego mostu tez nie jest wielka, wiec to raczej kwestia gustu czy przekladac czy nie.

Wyglada to tak:

W123 240D
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 09.1980)
I. 3,91; II. 2,32; III. 1,42; IV. 1,0; R. 3,78 (od 09.1980 - 08.1983)
I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (po 08.1983)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 02.1982):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 06.1983)
I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 (po 06.1983)
przelozenie mostu 3,69

W123 280E
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 04.1977)
I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74 (po 04.1977)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 10.1981):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 09.1981)
I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 (po 09.1981)
przelozenie mostu 3,54 (do 10.1977), 3,58 (od 11.1977)

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2004 3:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
skoro nie trzeba zmieniać = może zostać ;)

-ukald paliwowy - to chyba dużo zabawy :roll:

-chyba chlodnica

-zdaje sie, ze sprezyny - i tak mam od W124 z przodu [zlosnik]

-dochodzi jeszcze chlodnica oleju

-zegary w kokpicie - to chyba nie problem ...

-nie wiem czy mocowania silnika sie nie roznia - to juz zadanie tego co bedzie zmieniac sam silnik...

no tak wszystko da sie zrobic.. pod warunkiem ze wogole dostane kompletny silnik... :(

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2004 4:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
to może zamiast 280E wstawisz 230E?
chłodnica ta sama
nie potrzeba chlodnicy oleju
zawias przedni i tak masz zrobiony
układ paliwowy - już nie przesadzajmy 8)
wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego
kolektory masz przy silniku
Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu [zlosnik]

Jednak gwiazda to podstawa.... moja kładzie sie już przy 110km/h... a przy 150km/h juz leży [szalone] - musze coś z tym zrobić [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2004 12:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Marcin S pisze:
to może zamiast 280E wstawisz 230E?

Pomysl OK

Cytuj:
układ paliwowy - już nie przesadzajmy 8)

Ja bym jednak 'poprzesadzal'..

Cytuj:
wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego

Jakis szrot, za te cene.
Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. [hehe]
Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..?

Cytuj:
Jakoś nei widze problemu... jeszcze troche elektryki byś musiał poprzerabiać i już- jak to się łatwo pisze - trudniej w realu [zlosnik]

No z elektryka bedzie mial problem - w dieslu jest calkiem inna.. i prostrza [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2004 1:22 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
JareG pisze:
Marcin S pisze:

wydechowy... no ale wydech 118zł (nowy)+ cena końcowego

Jakis szrot, za te cene.
Portki (dwururka) to 200-300 zl; srodkowy to 400 zl, koncowy 600 zl - czesci ze znaczkiem MB. [hehe]
Srodkowy jest warty swojej ceny, co do reszty moze lepiej (=taniej) jakis Bosal/Walker/Tesh zapodac..?



Jareg ma rację - sam to niedawno przerabiałem - Bosal, Wlaker czy inny badziew jet nawet droższy niż ceny podane przez Jarka :( ... Ja dorobiłem wydech (bez wymiany końcowego - portki i środek) - kosztowało mnie to 600 PLN, ale zadowolony jestem [cool]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 7:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
wydech nówka sztuka - wydech jest cały pospawany tzn: pierwszy i środkowy tłumik jest ze sobą pospawany wraz z rurami... a dopiero ostani jest do tego wszystkiego dokręcany... jakiej on jest jakości - można się jedynie domyślać :-? - pewnie najleprzy to on nie jest, ale przy przekładce silnika i taki dobry (aby był [zlosnik] )

firma... pewnie bezfirmówkan bo czego oczekiwac po 118zł , ale przynajmniej nie oszukują ludzi i nie nabijają znaków firmowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl