lysy2 pisze:
z tego co wiem to skrzynia biegow jest taka sama
W modelu W123 byly montowane trzy rodzaje skrzyn biegow: "czworka", "piatka" i automat (czterostopniowy).
Zasadniczo przelozenia skrzyn montowanych w 240D nie roznia sie wiele od tych z 280/280E, roznica w przelozeniu tylnego mostu tez nie jest wielka, wiec to raczej kwestia gustu czy przekladac czy nie.
Wyglada to tak:
W123 240D
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 09.1980)
I. 3,91; II. 2,32; III. 1,42; IV. 1,0; R. 3,78 (od 09.1980 - 08.1983)
I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (po 08.1983)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 02.1982):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 06.1983)
I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 (po 06.1983)
przelozenie mostu 3,69
W123 280E
przelozenia skrzyni czterostopniowej:
I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66 (do 04.1977)
I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74 (po 04.1977)
przelozenia skrzyni pieciostopniowej (montowana od 10.1981):
I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
przelozenia automatu:
I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47 (do 09.1981)
I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14 (po 09.1981)
przelozenie mostu 3,54 (do 10.1977), 3,58 (od 11.1977)
Pozdrawiam