MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 02, 2003 3:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
W ramach szeroko zakrojonej walki z wyciekami w moim aucie (chyba się jednak beczka trochę rozeschła) czeka mnie wymiana simeringu na wale.
Czy ktoś z Was już to przerabiał?? Chciałbym zapytać czy dużo z tym roboty, a przede wszystkim czy po zdjęciu koła pasowego dostęp do w/w częsci jest już swobodny??

No i pytanie najważniejsze: czy da się to wykonać bez zdejmowania chłodnicy, czyli ze zdjętą tylko osłoną wiatrka i chyba też samym wiatrakiem.

W automacie z wyjęciem chłodnicy jest nieco gorzej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 02, 2003 5:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Robiłem to dwa tygodnie temu (a raczej mój mechanik), który odradzał mi zabieranie się za taką naprawę. Chyba miał rację... [zlosnik]
Najtrudniejszym zadaniem jest nie zciągnięcie koła pasowego ale odkręcenie jego nakrętki, czy też śruby (dokładnie nie pamiętam). Potrzebny jest zazwyczaj przyżąd do blokowania silnika, bo moment potrzebny do odkręcenia tego połączenia często przekracza możliwości przeniesienia momentu dla sprzęgła. Servisy MB i specjalistyczne warsztaty niekiedy też, dysponują specjalnym ściągaczem do zciągnięcia koła pasowego bez konieczności wyciągania chłodnicy. W moim przypadku nastąpiła jeszcze niespodzianka gdyż pierścień simmeringu (ten nasadzony na wał) nie chciał dobrowolnie zejść (zwykle daje się wyciągnąc bez problemu). Poniosło to konieczność wyjęcia chłodnicy i użycia jeszcze jednego ściągacza do tego właśnie pierśienia.
Cała operacja kosztowała mnie 100 zł + simmering z pierścieniem.
To tyle z moich doświadczeń z tym elementem [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: ndz lis 02, 2003 6:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
hmmm, chlodnice trzeba raczej zdjac, bo dostep inaczej jest slaby, wymien od razu pierscien wspolpracujacy z simmeringiem, bo inaczej po kilku tys km, wycieki wroca.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2003 7:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No i nie obyło się bez wyjęcia chłodnicy :( .
Tak jak radziliście wymieniłem też pierścień za 13,20. Na starym było kilka wżerów więc uchroniło mnie to przed podwójną robotą. Simering był oryginalny & twardy jak z plastiku, na nim gwiazdka, więc pewnie miał tyle lat co auto... czyli 20.

Niezła była mordownia z odkręceniem śruby koła, a i pierścionek nie chciał zejść po dobroci. W ruch poszła więc spawarka & bomba [zlosnik] .
Potem myjka & silnik jest suchy jak pieprz.

Dzięki raz jeszcze.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2003 9:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 27, 2002 4:58 pm
Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
oddaj mechanikowi a sam idź na piwo [zlosnikz]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl