Robiłem to dwa tygodnie temu (a raczej mój mechanik), który odradzał mi zabieranie się za taką naprawę. Chyba miał rację...
Najtrudniejszym zadaniem jest nie zciągnięcie koła pasowego ale odkręcenie jego nakrętki, czy też śruby (dokładnie nie pamiętam). Potrzebny jest zazwyczaj przyżąd do blokowania silnika, bo moment potrzebny do odkręcenia tego połączenia często przekracza możliwości przeniesienia momentu dla sprzęgła. Servisy MB i specjalistyczne warsztaty niekiedy też, dysponują specjalnym ściągaczem do zciągnięcia koła pasowego bez konieczności wyciągania chłodnicy. W moim przypadku nastąpiła jeszcze niespodzianka gdyż pierścień simmeringu (ten nasadzony na wał) nie chciał dobrowolnie zejść (zwykle daje się wyciągnąc bez problemu). Poniosło to konieczność wyjęcia chłodnicy i użycia jeszcze jednego ściągacza do tego właśnie pierśienia.
Cała operacja kosztowała mnie 100 zł + simmering z pierścieniem.
To tyle z moich doświadczeń z tym elementem
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)