MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 8:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2003 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam ponownie!

Drugie pytanie, które mnie nurtuje to wartość nominalna ciśnienia oleju podczas pracy silnika. Nadmieniam, że jestem szczęśliwym posiadaczem 2 sztuk. W 115 200D. Ostatniego kupiłem tydzień temu. Buda + środek jest BE! ale silnik rzekomo po remoncie. Odpala bez problemów. Jak się zagrzeje to ciśnienie na wolnych obrotach spada nieznacznie z 3,0 do wartości 2,7 –2,8 bar więc jest relatywnie wysokie. Nie wiem jaki jest olej w tym silniku (poziom OK.). Po zgaszeniu silnika wskazówka manometru spada dość szybko (ok. 2-3 s) do zera. W silniku mojego drugiego W 115 200D (ten, którego zamieściłem wcześniej zdjęcia i który to będzie odrestaurowywany) ciśnienie oleju przy zagrzanym silniku oscyluje w granicach 2,0 bar, jednakże po zgaszeniu silnika wskazówka baaardzo powoli spada do zera.
Czy dość duże rozbieżności czasu opadania wskazówek po wyłączeniu silnika (przy ciągle włączonym zapłonie) dają jakiś obraz jego kondycji?
W pierwszym motorku ciśnienie jest wyższe (moim zdaniem chyba zbyt wysokie) ale po zgaszeniu szybciej spada, w drugim jest niższe ale 3-4 razy wolniej opada. Co do oleju w drugim silniku to do istniejącego (nie wiem jakiego) dolałem ok. 2 l SELEKTOL (bo poziom był za niski). Innego oleju nie miałem a dolałem tylko na czas próbnych uruchomień (na razie były dwa). Jak się wezmę za „odnawianie” silnika to oczywiście zleję ten olej (z jednego i z drugiego) i wleję jakiś dużo porządniejszy, przy którym zostanę.

Napiszcie co sądzicie o wartościach ciśnień na wolnych obrotach jak i o rozbieżnościach czasowych.

Nie wiem czy sobie te rozbieżności brać na poważnie do serca czy też zupełnie się tym tematem nie szczypać?

THX

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt sie 26, 2003 11:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Nie bierz sobie tego do serca ;-)

W bardzo dobrym silniku, cisnienie nie spada ponizej 3 nawet gdy sie dobrze nagrzeje i bedzie na wolnych obrotach.

Jezeli spada do 2, to nie jest jeszcze najgorzej.

Przy 1,5 bedzie trzeba sie zaczac powaznie martwic.


Istnieja za to pewne metody podniesienia cisnienia ;-) :

1. Pompa oleju - bardzo czesto jest bardzo zurzyta i wymiana na nowa (nie zurzyta) potrafi zdzialac cuda;

2. Zaleznie od silnika i wersji, sa dodtkowe zawory:
a/ zawor przelewowy za pompa oleju (ze sprezynka i kulka)
b/ zawor przelewowy przy filtrze oleju (omijajacy filtr)
c/ termostat otwierajacy przeplyw przez chlodnice oleju
Kazde z tych urzadzen ulega jakiemu tams zurzyciu. Niestety bardzo trudno o dokumentacje w tym temacie. Kiedys widzialem jakas mikrofisze i naliczylem na niej z 6 rozych kombinacji powyzszych urzadzen, a do tego nie do konca udalo mi sie powiazac tego w prosty sposob z pojemnoscia silnika. Nie wspomianac o zamienianiu przez rodakow roznych czesci od roznych silnikow ;-) (ja mialem 200D z chlodnica oleju i filtrem "od dolu" ;-) )

CO do oleju, to pamietam, ze Shell byl wyraznie zadszy od Mobil'a.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Post: wt sie 26, 2003 11:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr. Nie jeden zrobil juz remont, choc do samego remontu mial cisnienie 3, na zimnym i rozgrzanym silnikiem.

_________________
w123


Na górę
Post: śr sie 27, 2003 5:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr.


Jakieś szczegóły??

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
IMO jeżeli ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spada poniżej 1 to nie jest źle pod warunkiem, że szybko wraca do 3 po naciśnięciu gazu. trzeba mieć jeszcze na uwadze obroty silnika na biegu jałowym.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2003 9:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

kuba pisze:
IMO jeżeli ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spada poniżej 1 to nie jest źle pod warunkiem, że szybko wraca do 3 po naciśnięciu gazu. trzeba mieć jeszcze na uwadze obroty silnika na biegu jałowym.


Ponizej 1? To oznacza, ze nie nalezy kupowac od Cibie samochodu, bo zatarty silnik bedziesz usilowal wcisnac jako "stan dobry" [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Tak, wiem, ze tu i tam MB podaje jako wartosc krytyczna 0,3, ale to wartosc swiadczaca o tym, ze auto nalezy natychmiast zatrzymac i zawiesc na lawecie do warsztatu. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2003 9:40 pm przez szdowk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sie 27, 2003 9:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

damian pisze:
laudan pisze:
Ja jednak jestem zwolenikiem innych metod badania zuzycia silnika niz patrzenie na manometr.


Jakieś szczegóły??


Pomiar kompresji? Odkrecenie miski olejowej i kontrola stanu pierwszej panewki? (do drugiej chyba nie ma juz dostepu) Zuzycie oleju? Rozciagniecie lancucha rozrzadu? Zuzycie kol lancuchowych? Nie wspominajac np. o kontroli dzialania wtryskiwaczy i regulacji pompy wtryskowej.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Post: śr sie 27, 2003 11:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
szdowk pisze:
Pomiar kompresji? Odkrecenie miski olejowej i kontrola stanu pierwszej panewki? (do drugiej chyba nie ma juz dostepu) Zuzycie oleju? Rozciagniecie lancucha rozrzadu? Zuzycie kol lancuchowych? Nie wspominajac np. o kontroli dzialania wtryskiwaczy i regulacji pompy wtryskowej.


Jeszcze sluchawki warsztatowe, analiza spalin organoleptyczna i wiadomo jakie jest zuzycie oleju (ale to wymaga duzej wprawy:). Manometr wskazuje, czy masz wystarczajaca ilosc oleju, choc na dzien dobry mozna autko wykluczyc, a jak ktos wie jak podregulowac zawor to masz zawsze 3 na wskazniku, nie mowiac juz o innych patentach, ale te mozna wykryc po tym, ze po przekreceniu kluczyka pokazuje Ci 3:)

Do do granicy 0,3bara Szymonie, to = sie to zapaleniu kontrolki oleju w innych autach, ktore takowa posiadaja, czyli jak piszesz wylaczyc silnik, dolac olej, jak nie pomoze laweta lub mocna linka, ktora wytrzyma 1,5T [zlosnik] Najwazniejsza sprawa jest, aby cisnienie roslo przy dodaniu gazu i trzymalo sie wtedy na 3. To ile Ci pokaze wskaznik tez zalezy od oleju, na rozgrzanym silniku Lotos to okolo 0,3 mniej niz Mobil D, a takze jak szybko jezdzisz:) Mi ostanio nie schodzi ponizej 1,5 jak jezdze 100km/h, jak jezdzilem okolo 130 to spadek byl prawie do 1.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 10:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
juz sie wystraszylem jak przeczytalem pierwsze posty w tym temacie - ale chyba nie jest tak zle ...

ja mam na rozgrzanym silniku ok 1,5 jak stoje w korku , lub ok 1,7 jak jest "normalnie " rozgrzany ;) , ale nigdy nie spadlo ponizej 1,5 , jak tylko dodam troche gazu - to zaraz wskakuje do 3

inna sprawa ze wolne obroty naprawde sa u mnie wolne - tak sobie ustawiłem bo tak lubie :)

pozdrawiam
Marcin

_________________
pozdrawiam
Marcin Matusiński
Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2003 10:49 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Marcin Matusiński pisze:
ja mam na rozgrzanym silniku ok 1,5 jak stoje w korku , lub ok 1,7 jak jest "normalnie " rozgrzany ;) , ale nigdy nie spadlo ponizej 1,5 , jak tylko dodam troche gazu - to zaraz wskakuje do 3


Peniw jak ostro przegonisz samochod na tasie to jeszcze troche spadnie, ale nie martw sie. Jezdzi to trzeba jezdzic, a nie martwic sie na zapas:)

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl