Hello
Nie bierz sobie tego do serca
W bardzo dobrym silniku, cisnienie nie spada ponizej 3 nawet gdy sie dobrze nagrzeje i bedzie na wolnych obrotach.
Jezeli spada do 2, to nie jest jeszcze najgorzej.
Przy 1,5 bedzie trzeba sie zaczac powaznie martwic.
Istnieja za to pewne metody podniesienia cisnienia

:
1. Pompa oleju - bardzo czesto jest bardzo zurzyta i wymiana na nowa (nie zurzyta) potrafi zdzialac cuda;
2. Zaleznie od silnika i wersji, sa dodtkowe zawory:
a/ zawor przelewowy za pompa oleju (ze sprezynka i kulka)
b/ zawor przelewowy przy filtrze oleju (omijajacy filtr)
c/ termostat otwierajacy przeplyw przez chlodnice oleju
Kazde z tych urzadzen ulega jakiemu tams zurzyciu. Niestety bardzo trudno o dokumentacje w tym temacie. Kiedys widzialem jakas mikrofisze i naliczylem na niej z 6 rozych kombinacji powyzszych urzadzen, a do tego nie do konca udalo mi sie powiazac tego w prosty sposob z pojemnoscia silnika. Nie wspomianac o zamienianiu przez rodakow roznych czesci od roznych silnikow

(ja mialem 200D z chlodnica oleju i filtrem "od dolu"

)
CO do oleju, to pamietam, ze Shell byl wyraznie zadszy od Mobil'a.
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2>
http://mb.vsa.com.pl </font>