MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 03, 2007 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
witam!

jakis czas temu w gronie kilku pasjonatow zapodany zostal temat zmiany biegow w automacie. Otoz nikt reki uciac sobie nie dal za to co mowil wiec chcialbym na forum wyjasnic watpliwosci.

Mianowicie z jakiego na jaki mozna przerzucac bieg podczas jazdy?

Slyszalem opinie ze:
a) tylko biegi w linii prostej tzn miedzy D a S
b) tylko w gore: L na S na D (LSD :P)
c) machac jak sie chce byle za mocno nie wkrecic wrzucajac np z S na L
d) nie lubie automatow :P [zlosnikz]

Co Wy na to?
Przy okazji na L jakiej predkosci nie nalezy przekraczac? Dla ustalenia uwagi moze byc to skrzyneczka 4 biegowa w 280CE.

Pozdr

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 11:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 11:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
moja opinia to był podpunkt
bp pisze:
b)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 03, 2007 11:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
a ja powiem tyle ze nawet jak na L polozysz cegle na gaz to zapnie kolejny bieg... chyba III :roll: i bedzie jechać na nim do odcięcia obrotow. Chociaz nie polecam mozna stracic sluch, glowe od szarpnięcia oraz skrzynie... jednak moje w123 to znioslo [zlosnik]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 1:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Cytuj:
moja opinia to był podpunkt
bp napisał:
b)


Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil? :P

Cytuj:
Chociaz nie polecam mozna stracic sluch


Ja go dosc mocno wkrecalem na dwojce - muzyka dla ucha [cool]
Chociaz jednak balem sie i odpuszczalem dosc predko z obawy o skrzynke.

Cytuj:
D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć.


Ruszanie z L - to bedzie przyjemna sprawa :) poki co troche sie balem przerzucac z L w czasie jazdy :)

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 6:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Praktukuję 'c' [zlosnik]
... ale tylko aby cośkolwiek jechała ta furmanka :lol:

Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 8:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Tryby pracy ASB, nie biegi. Biegi ASB sama przerzuca.

IMHO dowolnie mozna wrzucac tryby do jazdy na wprost,
nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 9:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku.

Ze skrzynią nic sie nie stanie.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 10:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Monter pisze:
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku

tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 10:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

Przy stromych zjazdach i podjazdach, w gorach, na parkingach przydaje sie machanie. Czesto zjezdzam na 1 (czy L) z parkingu, zeby nie meczyc hamulca.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 8:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
bp pisze:
Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil?

Ja się nigdy nie mylę [zlosnik]

holyfido pisze:
nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci.


Monter pisze:
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku.

No i właśnie ze względu na to, że nie każdy potrafi dobierać prędkość i nie wszyscy wiedzą jak obsługiwać ASB, moim zdaniem najlepiej nie zmieniać D>S>L podczas jazdy. Oczywiście wiemy, że jeśli będziemy to robić z głową, nic się nie stanie, ale prewencyjnie obstaję przy swoim. Na pewno nic się dziać nie będzie, jeśli pomachamy L>S>D :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 10:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
howser pisze:
tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

W przypadku W126 to się nie zgodzę, gdy liczy się dynamika często blokuje skrzynie na 2 lub 3, bo bez sensu jechać 60km/h na 4 biegu...

Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 5:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
voytas pisze:
Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg...

Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu [zlosnik]

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 2:38 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Puławy
howser pisze:
Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu


Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)?

_________________
el_diablo
c123 - sprzedany
s124 - rozbity


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 06, 2007 2:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
el_diablo pisze:
Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)?

jasne! Gdyby tak nie było, to nie podjechałbyś pod górkę, a przecież kickdown'a nie wciskasz :) Poza tym można wyregulować na cięgnie czy na poszczególnych biegach ma ciągnąć do wysokich wartości obrotów czy zmieniać biegi od razu przy niskich obrotach silnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl