MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 04, 2007 3:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Witam
Od razu pisze,że przeczytałem w archiwum co nie co i pewne podejrzenia mam.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapalają się kontrolki po lewej stronie zegarów.Samochód odpalił mi rano i normalnie dojechałem do pracy.
Podczas jazdy na miasto,po kilku godzinach postoju odpalił normalnie.
Podczas jazdy zaczęło wyłączać się radio ,szyber bardzo wolno się otwierał.
Przez nieuwagę zostawiłem go na światłach na 3 minuty.
Wracam i nawet nie zabrzęczała pompa paliwa,o kręceniu nie wspomnę.
Zadzwoniłem po koleżankę z kablami,spaliłem papierosa , wsiadam i kręci.
Odpaliłem go i dojechałem do celu.
Zgasiłem i nie kręci.
Mam skąd pożyczyć drugi alternator ,popołudniu założę i zobacze czy to on.
Ale swój będe musiał reanimowac.Sprawdziłem szczotki mają około po 5mm.
Bezpieczniki jeden był spalony8A.
Co do braku ładowania to założe drugi alternator i powinno byc ok.
Ale jesli to nie alternator to co?Dodam ,że akku jest ok.
I dlaczego po przekręceniu kluczyka nie palą się kontrolki?
Wczoraj wieczorem ustawiałem podświetlenie zegarów,potencjometr padł całkiem,ale jakos udało mi się ustawić tak,że świeciło.Ale to chyba nie ma wpływu,z tym,że ten potencjometr spalił bezpiecznik od długich i wycieraczek.
Sam nie wiem,co to,mase przy akku poprawiłem klemy i wtyczka alternatora przeczyszczona.
Co powoduje ,że nie palą się kontrolki?
Wieczorem napiszę czy wymiana alternatora coś dała.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 4:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
THC pisze:
Sprawdziłem szczotki mają około po 5mm.

do wymiany może nie dotykać komutatora jedna i z ładowania nici [szalone]
możesz je przelutować lub wymienić cały regulator
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 04, 2007 8:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odpaliłem na kablach i przejechałem 10km.na samym akku,nic z elektryczności nie działało ,ale jechać dało radę.
Czy to możliwe,że alternator dawał podczas jazdy taki prąd ,że miał iskrę ale nic poza tym?
Wyciągnąłem z ciekawości szczotki z jeszcze innego alternatora i tam miały 3 mm,a auto jeździło i ładował normalnie.
Teraz mam alternator 55A,czy jest odpowiedni do M102980?
Poprzednik ,który dziś zakończył żywot miał zerwaną naklejkę.
Narazie jeździ i odpala normalnie.
Zaciekawiło mnie to ,że nie działały kontrolki od ładowania i okładzin,wcześniej w innym 123 kiedy padło mi ładowanie w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowaniu,tu dziś nic.

I jeszcze jedno.Na moim alternatorze zamontowanym w fabryce jest taka czarna kostka z wtyczka wpiętą w alternator z tyłu.
W tym ,który zamontowałem ,pochodzi z M-102 920 nie było tej kostki ,ale było miejsce i gniazdo na nią.
Zabrałem z oryginalnego ją i założyłem do tego co mam teraz?
Ale co to jest i po co tam montują w nie wszystkich benzynach??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 8:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
THC pisze:
Teraz mam alternator 55A,czy jest odpowiedni do M102980?

ja też i podoła nawet z ele. dachem
THC pisze:
Zaciekawiło mnie to ,że nie działały kontrolki od ładowania

U mnie w 190 było że jak jedna szczotka podawała, to kontrolka żarzyła się i było to ledwo widoczne [szalone]
THC pisze:
Na moim alternatorze zamontowanym w fabryce jest taka czarna kostka z wtyczka wpiętą w alternator z tyłu.

możliwe że chodzi o kondensator przeciwzakłóceniowy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 11:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Ludzie zanim zaczniecie wywalać alternator czy całą instalacje to sprawdźcie regulator napięcia. Podejrzewam, że to o tą czarną kostkę Ci chodzi.
Nie zapalająca się część kontrolek właśnie o tym świadczy. Tym bardziej, że jeżeli go masz to jest na skraju wypalenia się. Reguluje wystarczająco dobrze żebyś jechał, ale jak włączsz obciązenie, to go wykańczasz.
Sprawdź regulator.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 1:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To czarne ma oznaczenie jednostki mikrofarad.
Część kontrolek:) słownie dwie :):)
W M-102920 ,go nie było,ale w dwulitrowym 102 z wtryskiem i w 102980 jest.
Ten regulator napięcia to jest to co się wykręca z tyłu i wychądza szczotki?

Teraz jak juz auto pracuje poprawnie to mam swój stary alternator nie działający i ten pożyczony,który działa.Mam za niego dac 80zł.
Wtedy zostanie mi stary popsuty,ale jeśli to tylko regulator i jeśli nim jest ten element z tyłu odkręcany to zakałdam stary alternator i tylko ten element na próbe ,używkę,a jak to to ,to kupie nowy 30zł:)
W zakładaniu alternatora mam już wprawę :)

Mogłem przełożyć tylko te szczotki z tym jak myślę regulatorem i wtedy zobaczyć ,ale miałem mało czasu na szukanie przyczyn.
Dziś na spokojnie założe stary i włoże mu szczotki i reg.od innego.

Kiedyś tez podejżewałem szczotki ,wlutowałem nowe,kupiłem potem całe to ustrojstwo z tyłu i okazało się ze padł wirnik.
Pozdrawiam.

Acha,po założeniu sprawnego alternatora i po przekręceniu kluczyka,mimo ,że akku był całkiem pusty zapaliły się kontrolki od ładowania i hamulców.
Na starym alternatorze nie świciły.
Można jakoś jednoznacznie stwierdzić ,ze na 100 procent padł regulator ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 4:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
Można jakoś jednoznacznie stwierdzić ,ze na 100 procent padł regulator ?


Tak możesz dać do elektryka stary, powienien dać radę go sprawdzić.
Objawem padniętego regulatora jest właśnie brak świecenia części kontrolek.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl