MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 9:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 28, 2006 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, mam na oku w123 w wersji T, z tego co ojciec ogladądał to wygląda lepiej niż mój sedan hehe, jest to 2,3 benzyna+LPG 84rok, silnik odpala, jednak auto ma za wysokie obroty i pali w trasie 15L LPG!!!! to chyba jednak za dużo, mój poprzedni M115 2,3 palił do 12, co może być spowodowane tak wysokimi obrotami silnika i ile bedzie kosztować naprawa.
Ja jednak chciałbym autko skundlić (ma to być auto codziennego użytku) i wsadzić mu 2,4D z sedana, i tu mam kilka pytań:
1. Mosty z tego co wyczytałem mają takie same przełożenia czyli 3,69 więc powinno pasować, skrzynia chyba jest inna więc pozostanie ta z diesla i tu mam pytanie o długość wału czy pozostanie ten z 2,3 czy trzeba będzie przerabiać czy szukać innego?
2. Jak długo zajmie mi wymiana tych wszystkich rzeczy i na co zwrocić szczegolną uwagę?
3, czy sprężyny przednie mogą zostać te które są?
4, jak to się wszystko ma do wpisow w papierkach PZU i inych i ile trzeba za to dopłacać?
5. OC kończy się do końca grudnia, czyli chyba sobie mogę je wyjezdzić do końca a potem zawrzeć umowę w obojętnie jakiek ubezpeczalni czy muszę z miesięcznym wyprzedzeniem rozwiązać umowę np. z PZU?
to by chyba było na tyle. Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: wt lis 28, 2006 10:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>1. Mosty z tego co wyczytałem mają takie same przełożenia czyli 3,69 >więc powinno pasować, skrzynia chyba jest inna więc pozostanie ta z >diesla i tu mam pytanie o długość wału czy pozostanie ten z 2,3 czy >trzeba będzie przerabiać czy szukać innego?
3,69 to most w limo 240D i 230E, sprawdz, czy kombi nie ma mostu o wiekszym przelozeniu. Wal jak masz od 240 to bedzie pasowal, skrzynia tez od 240D, bo 230 ma rozrusznik z 2 strony. Dobrzeby bylo, aby ten silniczek byl kompletny.

>2. Jak długo zajmie mi wymiana tych wszystkich rzeczy i na co zwrocić >szczegolną uwagę?
5h do oo miesiecy:) Dziwne pytanie jak dlugo [zlosnik] Diabel jak zawsze tkwi w szczegolach [oczko] 240D nie ma za duzo osprzetu, ale lepiej zapala jak ma instalacje grzania swiec, ktorej nie ma benzyna. Inne ciegla gazu, inne skrzynie, a wiec i inne dlugosci ciegien. Stacyjka do diesla, tez jest inna. Dziurka na reczny gaz. To co po krotce przychodzi mi do glowy.

>3, czy sprężyny przednie mogą zostać te które są?
240D jest chyba ciezsze od 230E i to dobre parenascie kg

>4... ile trzeba za to dopłacać?
nic, oba silniki maja >2000cm3

>5. OC kończy się do końca grudnia, czyli chyba sobie mogę je wyjezdzić >do końca a potem zawrzeć umowę w obojętnie jakiek ubezpeczalni czy >muszę z miesięcznym wyprzedzeniem rozwiązać umowę np. z PZU?
>to by chyba było na tyle.
Pytasz, z lenistwa, czy chcesz sie upewnic, czy to co przeczytales w warunkach ubezpieczenia to prawda:)? Musisz wymowic, ale nie ma jak w TPSa warunku miesiecznego wypowiedzenia, wystarczy ostatniego dnia (zostal sobie potwierdzenie:).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 11:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Małe uzupełnienie.

Most 230E ma przełożenie 3,58
240D to 3,69

Najprostszy swap z tego punktu widzenia to 200 gaźnik na 240D, bo te silniki korzystają z takich samych mostów.
Każda zmiana z benzynowego na wysokoprężny jest łatwiejsza, bo polega raczej na wyrzucaniu niż dokładaniu i to rzeczy zdecydowanie bardziej siermiężnych niż układ zapłonowy i wtryskowy, a najważniejsza z nich to jak napisał był laudan podgrzewanie świec.

Stara prawda ludowa głosi, że najlepiej przekłada się bezpośrednio z dawcy, czyli w komplecie, bo każdy brak to wydatek, przestój lub okazja do rzeźby.

PS: Rodzaj nadwozia nie ma wpływu na przełożenie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 29, 2006 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, dzięki za odpowiedzi, dawce mam w postaci obecnego w123 2,4D więc wszsystkie podzespoły mam, grzanie świec tez;)

Mam pytanie odnośnie jeszcze silnika benzynowego, co może być przyczyną za dużych obrotów na benzynie (nie wiem jak na gazie) i spalanie gazu w trasie do 15L?

Pozdrawiam <br>Dodano po 14 godzinach. 59 minutach.:<br> Witam, a więc tak, zadatkowałem kombiaka, miałem wrócić nim do domku jednak były problemu i autko trzeba będzie wziaść na hol.

Co tyczy się silnika m102: miał problemy z odpaleniem, w końcu po kliku długich próbach zaskoczył, obroty za wysokie na luzie, przy ruszaniu mi zgasł, po przekręceniu kluczyka w stacyjce (według właściciela) powinno słychać pompę paliwa, raz było ją słychać raz nie. Poczytałem trochę o regulatorze wolnych obrotów czy to może być przyczyną czy pompa paliwa?

Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, a więc chyba jednak wezmę się za wymianę silnika, ten m102 nie odpala a nie chce mi się z tym bawić. Dzisiaj pewnie Pan stwierdził że podczas jazy wyskoczy mi silnik, bo diesel się telepie i że jest inne mocowanie silnika, ile w tym prawdy? Jak dla mnie to mocowanie jest takie same. Co się będzie dziać w przypadku gdy zostawię most z 2,3? Co trzeba przerobić w instalacji elektrycznej, poza oczywistym grzaniem świec? To by chyba było na tyle, jak mi jeszcze coś przyjdzie do głowy to będę pisać.
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
sam przerabiałem dokładnie tak samo 2,3 benzyna na diesel 2,4 i to tez w kombi(ale to nie ma znaczenia)
dwa auta jedno obok drugiego 3 dni roboty i po sprawie wszystko pasuje nie było większych problemów

szkoda, że do Łodzi masz daleko.... teraz poszłoby szybciej

ps ja miałem największą niespodzianke przy baku... było trochę rzeźby

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 05, 2006 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
kondrix123 pisze:

ps ja miałem największą niespodzianke przy baku... było trochę rzeźby


Witam, a co tam takiego rzeźbiłeś? Jakby Ci się chciało to możesz mi opisać dokładniej, szczególnie interesuje mnie elektryka.
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 11:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Jakby Ci się chciało to możesz mi opisać dokładniej, szczególnie interesuje mnie elektryka.


Najlepiej przełóż całą wiązkę, będziesz miał spokój i patenty nie będą potrzebne.

Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 4:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, nie przekładałem jeszcze silnika bo dręczy mnie jedna rzecz: czy długość wału np w 2,4D sedan jest taka sama jak w 2,4D w wersji T, mam ten od sedana i nie wiem czy podejdzie to, czy rozstaw osi jest taki sam? Ktoś się orientuję?

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl