MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 5:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 16, 2005 2:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Animacja we flash'u a'propos benzyny. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 2:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Czarny, bardzo czarny humor motoryzacyjny. Ale swoja drogą jestem ciekaw jakim dramatem dla przeciętnego mieszkańca USA musiałaby być benzyna po $5,50 za galon - czyli tyle ile kosztuje obecnie w Polsce. Oznaczałoby to u nich podwyżkę o ponad 100% czyli pewnie niewyobrażalny armageddon...
Coś jak u nas nagle litr po 10 zł :]

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 2:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
TrickyKid pisze:
jakim dramatem dla przeciętnego mieszkańca USA musiałaby być benzyna po $5,50 za galon - czyli tyle ile kosztuje obecnie w Polsce. Oznaczałoby to u nich podwyżkę o ponad 100% czyli pewnie niewyobrażalny armageddon...
Coś jak u nas nagle litr po 10 zł :]


No własnie :)

Niestety obawiam się że i jeden i drugi scenariusz jest możliwy szybciej niż nam wszystkim się wydaje. :cry:

[cool] _S1


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 3:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
nie rozumiem mieszkancow USA..jak ich auta pala za duzo drogiej benzyny to niech kupia sobie normalne auta typu jakis golf z TDI lub cos w tym stylu a nie jedza jakimis hamerami co maja do setki przyspieszenie 20 sekund i pala ze 20 litrow na setke.....U nich kazde auto ma conajmniej V6 i to musi chlac ze 15litrow....Jak by sie przesiedlia na jakies fajne TDI to by zapomnieli jak wyglada stacja benzynowa. :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 3:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
MERCEDES 4 EVER pisze:
nie rozumiem mieszkancow USA..jak ich auta pala za duzo drogiej benzyny to niech kupia sobie normalne auta typu jakis golf z TDI lub cos w tym stylu


Heh... to nie takie proste. ON w USA jest w najlepszym wypadku niewiele tańszy niż PB [a w wielu stanach bywa nawet droższy od benzyny], poza tym nie na wszystkich stacjach są dystrybutory dla diesli... :-)


Samsung1 pisze:
Niestety obawiam się że i jeden i drugi scenariusz jest możliwy szybciej niż nam wszystkim się wydaje. :cry:


Powoli odchodzę od pomysłu kupienia w123 do codziennej jazdy... Wie ktoś gdzie można kupić opony zimowe do skutera? [oczko]

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 3:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
MERCEDES 4 EVER pisze:
musi chlac ze 15litrow....:lol:


To przecież przeciętne spalanie miejskie w przeciętnym benzynowym MB 107, 116 czy 126. ;) :)

Myślę, że problem, który poruszył Tricky jest poważny.

Przypuszczam, że na długo przed ograniczeniem zapasów ropy i produkcji benzyn na całym świecie kolejne kraje zatrzymają (najpierw przez kosmiczne ceny) – sprzedaż paliw płynnych dla zwykłych obywateli.
Pomyślcie ile paliwa konsumuje codziennie transport drogowy, pogotowie, straż, policja, wojsko.
To dla nich w pierwszej kolejności będą tworzone rezerwy – gdyż wymiana (usprawnienie) parku maszynowego na świecie przy przejściu na alternatywne źródła zasilania nie jest możliwa do przeprowadzenia w krótkim czasie.

Myślę, że cena, o której mówi Tricky ( 10 zł /litr) - czeka nas w ciągu najbliższych 3-4 lat.*** A za 15-20 lat myślę, że jazda samochodem z silnikiem benzynowym będzie dużym wydarzeniem towarzyskim.


Pozdrawiam [cool] – S1



*** Tak tak – myślę, że jest to możliwe. Pamiętajcie o tym, że w 1999 roku baryłka ropy kosztowała 10 USD a dzisiaj (tylko pięć lat później) - już kosztuje 67 USD – a więc w ciągu pięciu lat podrożała o 670% !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 3:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Ropa się nie kończy, ropa raz tanieje, a raz drożeje, i jeszcze długo tak będzie.

Obrazek

A w USA rodzi się nowa gałąź tuningu - tuning mechaniczny samochodów hybrydowych. Przeprogramowywanie komputerów sterujących, dokładanie akumulatorów i zabudowywanie konektora pozwalającego na doładowanie auta prądem z gniazdka sieciowego w garażu - wszystko po to, by jak najmniej musieć korzystać z pracy silnika benzynowego. Nabiera również rumieńców działalność polegająca na przerabianiu normalnych samochodów na hybrydowe - specjalny pierścieniowy silnik elektryczny montuje się pomiędzy silnik spalinowy a skrzynię biegów, później jest jeszcze dołożenie akumulatorów i drugiego komputera sterującego instalacją [tak jak w nowoczesnych LPG].
Co by nie było, ja w tym widzę jakąś przyszłość...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 3:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TrickyKid pisze:
Ropa się nie kończy, ropa raz tanieje, a raz drożeje, i jeszcze długo tak będzie.



ino coś mi sie w tym zdaniu nie zgadza :D wg mnie paliwo zawsze drożeje :) spadki cen paliw są tak znikome (jeżeli są) że nie warto o tym wspominać.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 4:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a ja powiemod siebie :)
chce jezdzic czyms, co ma dzwiek i wyglad V8 do 100km/h przyspiesza ponizej 12sek.jak to bedzie zasilane to mnie nie interesuje, byleby pasowalo do budy W123 lub W114
a silnik spalinowy to w 2 gim moim aucie jako obowiazek - jak wydala fabryka :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 4:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
MacKuz pisze:
TrickyKid pisze:
Ropa się nie kończy, ropa raz tanieje, a raz drożeje, i jeszcze długo tak będzie.


ino coś mi sie w tym zdaniu nie zgadza :D wg mnie paliwo zawsze drożeje :) spadki cen paliw są tak znikome (jeżeli są) że nie warto o tym wspominać.


Nie jeździsz na ropie prosto z plaftormy wiertniczej. Zanim ropa zamieni się w etylinę, to pare różnych instytucji dokłada swój haracz. Dzięki pazerności tych instytucji [nie ograniczonej w sposób naturalny prawami rynku i w miarę zdrowej polityki panstwowej], w ciągu kilku lat benzyna podrożała realnie o ok 300%

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 4:11 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TrickyKid pisze:
podrożała realnie o ok 300%



ale raczej nigdy nie potaniała :D :D :D jakby wahania w cenie surowca nie wpływały na wahania cen produktu :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 4:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
MacKuz pisze:
ale raczej nigdy nie potaniała :D :D :D jakby wahania w cenie surowca nie wpływały na wahania cen produktu :D


[ok]


Opcje na kontrakty na nowojorskiej giełdzie paliw NYMEX pokazują, że ropa
może zdrożeć tylko w tym roku do 80-100 USD za baryłkę, bo inwestorzy oceniają, że
OPEC nie będzie produkować na tyle wystarczających ilości ropy, aby mógł
zrekompensować braki w razie jakichkolwiek zakłóceń w dostawach tego i
surowca.



Rozpoznane zasoby ropy naftowej to 140 mld ton, z czego 25 proc. znajduje się w Arabii Saudyjskiej, 11 proc. w Iraku, 9,5 proc. w Kuwejcie i Emiratach Arabskich, 8,7 proc. w Iranie, 7 proc. w Wenezueli, 4,7 proc. w Rosji, po 2,8-2,9 w Libii, Meksyku i Stanach Zjednoczonych.


Co do cen:

W 1961 r. Libia rozpoczęła eksport ropy w cenie 61 centów za baryłkę. Pierwsze istotne podwyżki przyniósł rok 1971. W styczniu 1972 ropa kosztowała już trzykrotnie drożej niż w roku 1970. Od października 1973 (wojna Jom Kipur) w czasie 4 miesięcy ceny ropy wzrosły o 350-400 proc. Zmiany cenowe okazały się trwałe. Ceny ropy nigdy już nie wróciły do niskiego poziomu sprzed 1970r.


W okresie ostatniego roku średnia cena ropy naftowej wzrosła o 50 proc., przy czym największy wzrost rzędu 30 proc. odnotowano od końca czerwca do połowy sierpnia b.r. Od połowy sierpnia ceny ropy początkowo nieznacznie spadły, niemniej każda zła informacja tę korzystną tendencję odwraca. Nie na wiele zdają się wysiłki Amerykanów rzucających na rynek dostawy ropy ze swoich rezerw strategicznych i innych krajów dążących do utrzymania stabilnych dostaw.

Wahania cen ropy naftowej, aczkolwiek nader istotne dla kształtowania się ogólnej koniunktury gospodarczej (szacuje się, że podniesienie ceny baryłki ropy o pięć dolarów pozbawi światową gospodarkę 0,3 procent wzrostu) tylko pośrednio wpływają na ostateczne ceny paliw. O poziomie tych cen decyduje w podstawowej mierze polityka podatkowa, przy czym ropopochodne paliwa są z reguły obłożone najwyższymi podatkami funkcjonującymi w większości krajów. Rozpiętości są jednak ogromne, w USA podatki stanowią np. 25 proc. ceny benzyny, a w Europie wynoszą aż 75 proc. ceny benzyny.

I w Europie się to nie zmieni bo inaczej padną budżety państw Euro-socjalizmu.

Nawet najbardziej korzystny rozwój sytuacji geopolitycznej nie spowoduje powrotu ery taniej ropy naftowej. Optymiści oceniają jako normalny (pozbawiony dodatkowych „premii ryzyka”) poziom cen ropy w najbliższym okresie (roku) czasu na rzędu 100 dolarów za baryłkę. Wraz ze wzrostem udziału ropy wydobywanej w oparciu o nowe technologie, z trudniej dostępnych zasobów cena ta jeszcze będzie w sposób naturalny rosła.

http://www.bankier.pl/inwestowanie/arti ... id=1331506

http://biznes.onet.pl/5,1241692,prasa.html


pozdrawiam [cool] S1





Ps/

Tak naprawdę to w przypadku uzasadnienia ekonomicznego (a zapewne w niedługim czasie możliwości jazdy) - jedynym sensownym rozwiązaniem jest przesiadka na samochody z napędem CNG, (o których było we wcześniejszych postach ***) gdzie koszt 100 km = 10 zł a stacji CNG jest już w Polsce coraz więcej (w Niemczech jest już ich ponad 500-set!!!). Dodatkowo auta te są już w ofercie Polskiego rynku wtórnego i coraz więcej na „gratce” - Opli zafira CNG, Mercedesów E 300 NGT, Multipli Bipower oraz Bluepower, Hondy Civic GX CNG (tak popularnej w USA), czy też Volvo V70, S80, S60 w wersjach Bi-fuel. Także domowe sprężarki do tankowania firmy „NGV autogas” z Krakowa są już coraz tańsze, więc znika problem tankowania . Tak, więc te drogę polecałbym na przyszłość.



***
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 5:40 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak ktoś chce się trochę odstresować to niech zwróci uwagę na realną wartość dolara. W latach 70 za jednego dolara można było kupić nieco więcej, nie tylko w Polsce. Gdyby w czasie wielkiego kryzysu kupować baryłki za dzisiejsze dolary to kosztowalyby po 90 dolarów! [oczko]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 6:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Cytuj:
Tak naprawdę to w przypadku uzasadnienia ekonomicznego (a zapewne w niedługim czasie możliwości jazdy) - jedynym sensownym rozwiązaniem jest przesiadka na samochody z napędem CNG, (o których było we wcześniejszych postach ***) gdzie koszt 100 km = 10 zł a stacji CNG jest już w Polsce coraz więcej (w Niemczech jest już ich ponad 500-set!!!). Dodatkowo auta te są już w ofercie Polskiego rynku wtórnego i coraz więcej na „gratce” - Opli zafira CNG, Mercedesów E 300 NGT, Multipli Bipower oraz Bluepower, Hondy Civic GX CNG (tak popularnej w USA), czy też Volvo V70, S80, S60 w wersjach Bi-fuel. Także domowe sprężarki do tankowania firmy „NGV autogas” z Krakowa są już coraz tańsze, więc znika problem tankowania . Tak, więc te drogę polecałbym na przyszłość.
Tak jak zuwarzyłeś cena jaką płaci Europejska gospodarka i co za tym idzie przeciętny konsument to przedewszystkim podatek dopiero potem np. w PL monopol Orlenu a cena rynkowa ropy to jakby dodatek , dlatego nieważne czy to będzie ON ,PB, LPG, CNG czy H2O jeżeli któraś z technologi opanuje w wystarczającym stopniu rynek by go uniezależnić zostanie obłożona odpowiednimi podatkami a do ich obrotu będą potrzebne stosowne koncesje i zezwolenia :evil: .

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 16, 2005 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
krzstian pisze:
dlatego nieważne czy to będzie ON ,PB, LPG, CNG czy H2O jeżeli któraś z technologi opanuje w wystarczającym stopniu rynek by go uniezależnić zostanie obłożona odpowiednimi podatkami a do ich obrotu będą potrzebne stosowne koncesje i zezwolenia :evil: .


Masz rację.

Jednak myślę, że CNG (NGT) jest wyjątkiem. Otóż ten gaz (metan) - używa 80% gospodarstw domowych – i nie da się go przez to obłożyć zbyt wysokim podatkiem.

Dodatkowo można tankować w domu. Są specjalne urządzenia, które podłączasz do domowej instalacji i tankujesz w domu a rachunek płacisz raz na miesiąc! Takie urządzenie są już w ofercie krakowskiej firmy NGV.

W USA jest to już tak popularne, że za 34 USD miesięcznie możesz wypożyczyć takie malutkie urządzonko o nazwie "PHILL" do tankowania w domu a kupując "HONDĘ Civic GX CNG" – otrzymujesz je od razu w leasingu.
Przyjeżdżasz, podłączasz – a rano jedziesz zawsze z pełnym bakiem:

Obrazek

Za 10 zł jedziesz 100KM!

Tutaj jest więcej na ten temat oraz zdjęcia PHILL:

http://automobiles.honda.com/models/civ ... ected=True


http://www.kurier.lublin.pl/modules.php ... &sid=16392


Pozdrawiam - [cool] - S1



kraków NGV: http://www.ngvautogas.com.pl/prod_01.html


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl