MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 5:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
DamonPr pisze:
Bo założyłem tam konto i jak na razie mija prawie doba i zero odzewu z ich strony

Najlepiej zadzwoń przez telefon, dowiedz się czy w ogóle mają to w Polsce. Jeśli będą ściągać, to nieraz 2-3 tygodnie oczekiwania. Ja brałem u nich we Wrocku parę rzeczy, a potem
Mor pisze:
Ale jest kilka innych firm, które oferują Hazet'a. I ceny mają nieraz lepsze...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 7:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Kolego DamonPr wyregulowałes te zawory???
jak nie to znalazłem pewna fotke (chyba od Drwala)

howser pisze:
ale jesli masz dobre zaplecze jak piszesz to dobrą 17 też sie da.

ta fotka powinna to potwierdzić:
Obrazek

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Howser,
Zamówiłem już kluczyk i czekam z niecierpliwością :)

Nawet na fotce widać, że będę miał dużo łatwiej stosując klucz łamany :)

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Panowie pomocy ! ! !

Zabrałem się dzisiaj do regulacji zaworów i mimo przeczytaniu forum nie za bardzo wiem jak to rozkminić. Mam 17 Hazet'a stworzoną do tego zajęcia. Tylko z tego co zauważyłem potrzebuję jeszcze jakiegoś nietypowego klucza, bodajże płaskiego 24, żeby zawór skontrować :(

Być może to moje przemyślenia, ale please o szybką pomoc.

Pzdr
Damian <br>Dodano po 3 godzinach.:<br> Ufff, luzy wyregulowane :) Chociaż i tak delikatnie cyka....

Nie wiem jak być powinno, ale silniczek pracuje równiej i ciszej. Robota w sumie fajna i dość nieskomplikowana, jedynie upierdliwe jest obracanie wałem, bo dostęp jest kiepski.

Pozdrawiam

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 05, 2008 5:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
DamonPr pisze:
jedynie upierdliwe jest obracanie wałem, bo dostęp jest kiepski.

mozna jeszcze inaczej go obrocić, nie męcząc sie, poprostu delikatnie przekrecic stacyjke [zlosnik]
DamonPr pisze:
Mam 17 Hazet'a stworzoną do tego zajęcia.

mozesz podac namiary gdzie zamawiałes orasz koszta tego klucza?

pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 8:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
http://www.pronar.com.pl/katalog/?page= ... ef=A030278

Koszt około 120 PLN'ów z przesyłką kurierską, czas oczekiwania około 3 tygodni.

Ale fakt, leży na zaworku idealnie, jest długi (co pozwala na regulację przy użyciu minimalnej siły)

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 12:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Oryginalny klucz Mercedesa do regulacji zaworow wyglada tak:

Obrazek

Obrazek

Ma zastosowanie w silnikach M180 i pochodnych oraz M110. Sa dwie jego wersje: 14 i 17 mm. Numer Hazet odpowiednio: 2770-2 i 2770-3, koszt: ok. 140 zl/szt

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
DamonPr pisze:
Zabrałem się dzisiaj do regulacji zaworów i mimo przeczytaniu forum nie za bardzo wiem jak to rozkminić. Mam 17 Hazet'a stworzoną do tego zajęcia. Tylko z tego co zauważyłem potrzebuję jeszcze jakiegoś nietypowego klucza, bodajże płaskiego 24, żeby zawór skontrować


http://mb.auto.pl/content/view/132/46/

Luz zaworowy ustawiasz tylko 17. Nakrętka ta ma dwa rodzaje gwintów więc sama sie kontruje. 24-ką odkręcasz całe to ustrojstwo do regulacji luzu.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 12:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Panowie nie przesadzacie z tymi kluczami ? Ja zawsze luzy zaworowe w M110 ustawiałem zwykłą, ale dobrą płaską 17-stką. Jedyny problem to było dojście do ostatniego cylindra ,ale i tak dałem radę.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 1:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
witek-sec pisze:
Panowie nie przesadzacie z tymi kluczami ? Ja zawsze luzy zaworowe w M110 ustawiałem zwykłą, ale dobrą płaską 17-stką. Jedyny problem to było dojście do ostatniego cylindra ,ale i tak dałem radę.


Są klucze i są klucze..... [zlosnik]

Osobiście uważam, że nic tak nie pomaga przy robocie jak dobry zestaw kluczy, a Hazet to marka sama w sobie.

Dopóki nie podjąłem pracy w Volvo też myślałem, że nie ma to większego znaczenia, ale teraz moje zdanie jest zupełnie inne.

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Podaje przepis na regulację zaworów suwmiarką :

Zaopatrujemy się w paski blachy 45 o grubości około 1mm, dla twardzieli i emerytów 10 mm .

Dobry pilnik zdzierak, i wykańczający.
I trochę wolnego czasu.

I piłujemy,piłujemy, mierzymy suwmiarką czy grubość blachy ma pożądany wymiar. Jak ma za mało to odnowa piłujemy kolejną blaszkę.

I w ten wspaniały sposób po około 2 lub 3 dniach posiadamy blaszkę o wymiarach idealnych.

Jaka radość mamy własnoręcznie wykonany szczelinomierz za około10zeta w sklepie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 10, 2008 12:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jesteśmy przy zaworach a ja mam pytanie jak często powinno się je regulować w M102?
Czy producent podaje przebieg?
Czy może robi się to wedle uznania?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 8:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 06, 2008 7:00 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Gdów
Witajcie :)
Podłączę się pod temat , gdyż nie udało mi się tego znaleźć na forum (wiem że raczej gdzieś jest , ale czas goni :P)
Korzystając z okazji remontu zawieszenia będzie wymieniana uszczelka pod klawiaturę w mojej M110 i przy okazji chciałem sprawdzić zawory. I z tej okazji proszę Was o podanie prawidłowych luzów na zaworach. Dokładniej jest to 280 SE z 1979 roku.
Z góry podziękował :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 8:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Hellena pisze:
Dokładniej jest to 280 SE z 1979 roku.
Z góry podziękował


http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=#284887

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 9:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
vpiqs pisze:
Czy producent podaje przebieg?

co 20.000 km dla M 102 , ja robię to co 15kkm
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl