MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 9:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
WojtekW pisze:
3000-4000 zł wydane w serwisie (nieautoryzowanym) na jedną akcję wymiany wahaczy raz na 50-60 tkm



mr_simon pisze:
Kumpel ma B5 i miejsca jest mniej niż w B3, komfort taki sam, nie wspominając już o trzeszczących plastikach.



WojtekW pisze:
Znajomy ma passata B5 (też po Wrocławiu jeździ). Raz na rok wkłada 1000 zł w zawieszenie (zazwyczaj aluminiowe wahacze).



Fajne rzeczy wypisujecie. [hehe]
Prosze więcej. Jeszcze chwila i się zacznie znowu czyli w123/4 jeździ lepiej od wszystkiego co ma 4 koła. :lol:

W Passacie B5 wymieniłałem w serwisie elementy zawieszenia przedniego dwa razy (raz lewa raz prawa). Było to przy przebiegu ponad 200tys. i aucie, które dostawało straszliwie od losu (czyt. firmowe)
Przy tym przebiegu padło tesz łożysko lewe przód.
Serwis ogólnie drogi i to robi duże koszty a nie jakieś tam dyrdymały z mchu i paproci o ciągle padającym zawieszeniu.
Auto dopracowane, bardzo dobra jakość blachy i lakieru, świetne materiały i dokładne wykończenie wnętrza. Bardzo dobrze wyciszony, komfortowe, dość miękkie zawieszenie i spory kufer. Miejsca co najmniej tyle co w W126 (SE) Dopracowane szczegóły. O trzeszczących plastikach mozna zapomnieć. Ogólnie bardzo dobre auto cieszące się zasłużoną popularnością i nie bez powodu trzymające cenę. [ok]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 10:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Nie twierdzę, że W124 jeździ najlepiej na świecie (ba... nawet jestem skłonny napisać, że fotele, nawet z wersji SPORTLINE są najgorszym co moli projektanci zrobić w MB, fotele VW/AUDI są o niebo lepsze)... Ale jestem pewien, że zawieszenie Passata B5 produkowanego przed 2000/2001 to nieporozumienie (przynajmniej na wrocławskich drogach). Ja nie wymyśliłem sobie corocznych napraw stukającego zawieszenia - kolega przychodzi, płacze i płaci ;) Natomiast mogę też powiedzieć, że sporo dobrego zmieniono w passacie B5 po liftingu. Drugi znajomy ma takiego passata z 2003 roku, przejechał 120 000 km i jeszcze zawieszenia nie dotykał.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 11:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli szukasz TDI weź 1.9, może być nawet 90czy 100konny-nie ma pompowtryskiwaczy więc ewentualnie,będzie tańszy w naprawie. Roznawiałem z ludźmi z serwisu VW jak kupowałem swojego-2.5 jest bardziej awaryjny, drozszy w utrzymaniu. Proponuję poszukać auta po liftingu(pospolicie zwanego b6,choc tak naprawdę to b5), od 2001r, tam vw zrezygnował ze slabszych aluminiowych elementów i koszty naprawy zawieszenia ponoc są niskie.Mój ma dopiero 68tys.km więc z własnego doswiadczenia nic zlego nie powiem, ale ogólnie samochód szczerze polecam.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 12:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Croolick pisze:
W Passacie B5 ...


Ze wszystkim sie zgadzam, bo jezdze na codzien takim B5 1.9 TDI z silnikiem AFN 110KM. Wyciszenie OK, ale traktorek slychac, nie da sie ukryc, szczegolnie przy wkrecaniu na obroty.

Komplet wahaczy Kagera w znajomym warsztacie 700pln, Lemforder 2 x tyle, wiec niedrogo imho.

Z typowych usterek w tych autach (VW B5, Audi A4), ktore zaobserwowalem u innych uzytkownikow i w autach, ktore ogladalem, to:

- przeplywomierz (brak przyspieszenia)
- plecionka na laczeniu tlumika z turbina (cala buda wpada w rezonans, szczegolnie przy przyspieszaniu)
- relatywnie szybko padajace zawieszenie

Dlugo szukalem Audi A4 B5 z 1.9 TDI 110km z rocznikow 96-98, ale niestety po przejechaniu 3kkm w poszukiwaniach i obejrzeniu conajmniej 10 takich aut, zrezygnowalem.
Ogladalem tylko i wylacznie sprowadzone z udokumentowanym przebiegiem 250-300 tys. Glownym mankamentem tych aut sprowadzonych do Polski, byla blacha, po licznych naprawach blacharskich, co niestety dyskwalifikuje imho te auta, bo jak wiadomo ocynk to jedna z wiekszych zalet tych bud. Druga sprawa, to ze wiekszosc nie miala przyspieszenia i telepala buda na wolnych obrotach (typowe dwie usterki).

Stan byl niezalezny od ceny z zakresu 19-25 tys. pln.

W koncu znalazlem VW B5 z 97 roku, ktory stanem bil te wszystkie Audi co ogladalem na glowe, a cenowo +- w srodek tego przedzialu.
Do tego VW wiekszy znaczaco w srodku.

Ogolnie polecam auto, ale wylacznie z 1.9 TDI z silnikiem AFN.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 12:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Niestety w samochodach sprawdza się powiedzenie, że jak czegoś nie ma, to się nie może popsuć.
Mój dobry kolega kupił jakiś czas temu AUDI 80 B4 TDI, zwracał uwagę na bezwypadkowość, ale przeoczył silnik. Musiał zrobić kapitalkę, ale potem, to tylko jeździł wymieniając olej, tm się nic nie psuło!!!
Zrobił tym autem trochę km i sprzedał. Ma teraz Passata B5 po liftingu i jednak troszkę w ni trzeba podłubać-zawieszenie, pompowtryski, jakieś podciśnienia itd..

Rzeczywiście komfort lepszy, bo auto większe i nowocześniejsze, ale dla mnie najlepsze AUDI to B4 i C4 z silnikiem 1.9TDI(1Z). Ocynkowana karoseria, zwykłe zawieszenie, prosty, a wydajny i oszczędny silnik i niezły komfort jazdy, to bardzo wiele, co można kupić już za ok 14-19 tys. zł.

Niestety w gamie VW nie ma odpowiadającego mi modelu pod tym względem, bo Passat B4, to jednak "nie to", a B5, to już poprzednicy napisali. Silnik AFN rzeczywiście jest świetny i jedyne, z czym ma problemy to przepływomierze i zapieczone kierownice spalin turbiny.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 1:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
ghost2255 pisze:
Rzeczywiście komfort lepszy, bo auto większe i nowocześniejsze, ale dla mnie najlepsze AUDI to B4 i C4 z silnikiem 1.9TDI(1Z). Ocynkowana karoseria, zwykłe zawieszenie, prosty, a wydajny i oszczędny silnik i niezły komfort jazdy, to bardzo wiele, co można kupić już za ok 14-19 tys. zł.

Jeżeli chodzi o Audi C4...
Który silnik jest lepszy: 115 KM czy 140 KM?
Czy Quattro jest dużo droższe od wersji przednionapędowej?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 1:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
sam mialem Vento 1,9TDI 1z 90KM,autko ujezdzalem 2,5 roku ,jak na moje wymagania,auto naprawde swietne,co prawda byla to plyta podlogowa golf3,wiec od passata nieco mniejszy,ale bagaznik naprawde pojemny,silnik wydajny i bardzo oszczedny-spalanie rzedu 5,2ON i sprawil ze sie zakochalem w TDI VW.przez okres posiadania wymienilem komplet amortyzatorów,tarcze,klocki,czujnik cisnienia oleju,rozrusznik,tuleje belki tylnej,koncówki drazków-kilka razy,wiadomo nasze drogi.jego najgorsza strona byla blacha niestety-zaczelo go atakowac od nadkoli.Dla mnie wiekszosc VW TDi to auta godne polecenia szczególnie z silnikiem 1Z,AHU,ANF
obecnie posiadam tez lupo 1,4 tdi 75KM na pompowtryskach-przyspieszenie ma lepsze niz w/w vento,a w zadnym z nich nie mozna narzekac na skrzypiące plastiki

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 3:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
115KM , nie znam oznaczenia literowego, ale jest, podobnie jak 1Z wyjątkowo trwały. Niektórzy twierdzą nawet, że to najtrwalsze TDI, jakie powstało

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 5:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Ten egzemplarz mi się podoba. Niestety cena mnie przerasta :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 5:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
zegarek pisze:
Wyciszenie OK, ale traktorek slychac, nie da sie ukryc, szczegolnie przy wkrecaniu na obroty.



Ja miałem 1.6 benz. Relatywnie cichy ale w sumie najsłabszy punkt auta. Paliwożerny, poniżej pewnych obrotów jeszcze nie chciał jechać, powyżej pewnych jusz nie chciał jechć. Osiągi słabe. Tyle tylko, że bezproblemowy, taki wół roboczy.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 26, 2007 5:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Jarzyn pisze:
Ten egzemplarz mi się podoba. Niestety cena mnie przerasta :-?


Za to stan przyzwoity. Niemcy znają wartość swoich aut - i jak fura jest w dobrym stanie to ją cenią. W Niemczech nikt nie sprzeda dobrego auta w niskiej cenie (w Polsce jest odwrotnie - padlinę sprzedadzą drożej ;) )


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl