MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 11:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Monter pisze:
w benzynie przy dany obrotach ilość powietrza w cylindrze jest zmienna przez co zmienia się podciśnienie i tak działa ekonomizer - taka jest moja teoria

tylko że gaźnik stromberg jest o stałym podciśnieniu
ekonomizer informuje tylko o obciążeniu motoru [zlosnik]
jeżeli wcisnę pedał gazu na 50% to na danym biegu po rozpędzeniu auta ekonom zejdzie prawie do min. a następnie jak przy tej prędkości lekko ujmę gazu to kładzie się dokładnie na min. ale to nie znaczy że pali 0 l/100 km tylko że motor nie jest obciązony to jest to samo co zielone pole na obrotomierzu (min. zuzycie paliwa przy możliwie max momencie obrotowym)
a odnośnie braku przepustnicy to odłącz cięgno sterowania przy pompie wtryskowej i dodaj gazu zobaczysz że wejdzie na wysoki obroty [zlosnik] (bez żadnych złośliwych uwag chodzi tylko o to by podyskutować a przy okazji Ci którzy mają troszkę mniejszą wiedzę mogli się zapoznać i nie dać się zrobić w bambuko u magików)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 12:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Dla mnie ekonomizer w MB jest tylko poglądowym urządzeniem - nie wydaje mi sie aby w123 miało całkowite odcięcie paliwa jak w nowszych autach np. w momencie hamowania silnikem dlatego spalanie 0/100 jestnie możliwe.

Ekonomizer pokazuje obciążenie silnika a przez to przyglądając sie jemu dowaidujemy się co sie dzieje w silniku.
W moim m110 jadąc równo 100 km/h wskazówka prawie leży na min ale wystaczy min pochylenie terenu aby skoczyła na połowę i prędkość spadła do 95 km/h. Pokazuje to że silnik pracuje pod większym obiążeniem itd........

Szczerze to już sie trochę w tym wszystkim pogubiłem :lol: :lol: chciałbym dowiedzić się dlaczego potrzebne podciścnienie uzyskuje się w dieslu za pomocę pompy vacuum a benzynie z kolektora ssącego??? technicznie tutaj ssa i tam ssa... a to jest chba klucz do rozwiązania tego sporu.

Pozdrawiam i spadam do pracy bo znowu nic nie zrobię
Wieczorem sprawdzę co tutaj się działo ;)

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 9:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam po nocy
Monter pisze:
Diesel nie ma przepustnicy, obojętnie przy jakiej prędkości obrotowej w cylindrze jest zawsze tyle samo powietrza a prędkość obrotową reguluje ilość wtryśniętego paliwa i to jest wartość zmienna!!

:uwaga1x: NIEPRAWDA!
być może ma kolega suchy filtr powietrza! Wtedy przepustnica jest zakryta [zlosnik] ale jeżeli jest mokry filtr powietrza to bardzo ładnie ją widać tam są 2 śruby regulacyjne prędkości min. i max. zamknięcia i otwarcia przepustnicy
poszperałem i tak:
1 pompa hamulcowa jest wspomagana poprzez serwo działające poprzez podciśnienie czyli ciśnienie ze znakiem " - " wytwarzane przez silnik od kolektora ssącego w benzynie [zlosnik]
2 w dieslach jest dołożona pompa podciśnienia membramowa która przy b.dobrych warunkach zapodaje 0.8 bara podciśnienia na serwo ma małe wymiary ale Ci którzy ją rozbierali wiedzą że jest napędzana od wałka napędu pompy wtryskowej na 2 krzywkach aby zapewnić dostateczną pracę tego urządzenia i przykręcona do wyprzedzacza wtrysku z przodu silnika [zlosnik]
3 aby było jeszcze weselej to firma zafundowała np w 207 i 307 przednie zaciski z 2 rzędami tłoczków oraz dla pojazdów pow. 3,5 t podwójną pompę serwo :o
czyli krótko benzyna ma podciśnienie z kolektora diesel z vacuum pompy prawdopodobnie chodzi o prędkości (obrotowe silników) ale jeden i drugi mają przepustnice powietrza [zlosnik]
Dla tych co mająksiążki od 123 informacje znajdują się przy układzie hamulcowym
ja mam książki jeszcze od 207-307 bo tam jest więcej informacji co do regulacji niektórych podzespołów pojazdów typu MB [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl