MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 8:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 06, 2005 12:31 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witam :-) Czy ktoś ma rozeznanie, gdzie można znaleźć schemat inst.elektr do 126 se 2,8ccm?
Padło mi zasilanie benzyną, a na gazie zimą cieżko odpala :roll:
Pompa podłączona na krótko niby chciałaby pracować ale coś, co jest przed pompą musiało paść, i nie podaje zasilania na pompę.
Dziekuję za ewent.odpowiedzi. [dzieki]
Starrypirat


Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2005 7:59 pm przez starrypirat, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz mar 06, 2005 6:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
starrypirat pisze:



Czy ktos ma rozeznanie, gdzie mozna znalezc schemat

Instacja elektrzcyna



Może pewnie ktoś ma taki schemat, ale wypadałoby się najpierw przywitać, a potem przeczytać swój post przed wysłaniem żeby ustrzec się błędów......

Pzdr. Gerri


Na górę
Post: ndz mar 06, 2005 8:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Gerri pisze:
starrypirat pisze:



Czy ktos ma rozeznanie, gdzie mozna znalezc schemat

Instacja elektrzcyna



Może pewnie ktoś ma taki schemat, ale wypadałoby się najpierw przywitać, a potem przeczytać swój post przed wysłaniem żeby ustrzec się błędów......

Pzdr. Gerri


Dzięki Gerri.....tak to jest, że jak się człowiek spieszy to Gerri się cieszy [zlosnik] [dzieki] masz u mnie piwo [pub]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 06, 2005 8:57 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W porzo... :P
Mam takie schematy, do S i do SE, chociaż było tyle wersji wyposażenia, że nie do końca musi się wszystko zgadzać. Niestety, z uwagi na zbyt dużą liczbę szczegółów nie bardzo nadają się do skanowania. Musiałbyś więc wymyślić jakąś formę odbioru.

Pzdr.


Na górę
Post: ndz mar 06, 2005 9:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
starrypirat pisze:
Witam :-) Czy ktoś ma rozeznanie, gdzie można znaleźć schemat inst.elektr do 126 se 2,8ccm?
Padło mi zasilanie benzyną, a na gazie zimą cieżko odpala :roll:
Pompa podłączona na krótko niby chciałaby pracować ale coś, co jest przed pompą musiało paść, i nie podaje zasilania na pompę.
Dziekuję za ewent.odpowiedzi. [dzieki]
Starrypirat


A czasami Ci gazik nie strzelił? [oczko] Może być kilka przyczyn. Może napiszesz jakieś objawy, jak do tego doszło...

Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 12:16 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witajcie :-)
Miło zaobserwować, że ktoś życzliwy wyciąga pomocną dłoń [skoczek]
Gaz zainstalowałem w tym aucie jakieś pięć lat temu...może sześć, wszystko chodziło bezawaryjnie do marca 2004r. Od tego czasu, po przełączeniu na benzynę silnik czasem sobie pozwalał na przerwy w pracy, bardzo krótkie, ale zauważalne i uciążliwe. Nie jeździłem często na benzynie, ponieważ auto na gazie zachowywało się całkiem poprawnie.
Obecnie, kiedy mrozik przyciska odpalenie na gazie zrobiło się bardzo uciążliwe, czasem nawet nie możliwe:-(
Po próbach zdiagnozowania przyczyny tych objawów wiem tyle, że pompa nie pracuje, ponieważ nie dostaje napięcia. Była podłączana bezpośrednio pod 12V i co prawda nie tak jak to kiedyś bywało, ale pracowała.
Być może jest już mocno zabrudzona, w końcu nie używam jej od dłuższego czasu. Problem w tym, że musi być jakiś przekaźnik albo modulik sterujący zasilaniem pompy, który przestał działać.
Bez odpowiedniej mapy raczej nie zlokalizuję przyczyny tej awarii
a nie łatwo znaleźć takie schematy.
pozdrawiam :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 12:49 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Gerri pisze:
W porzo... :P
Mam takie schematy, do S i do SE, chociaż było tyle wersji wyposażenia, że nie do końca musi się wszystko zgadzać. Niestety, z uwagi na zbyt dużą liczbę szczegółów nie bardzo nadają się do skanowania. Musiałbyś więc wymyślić jakąś formę odbioru.

Pzdr.


Dzięki za zaoferowaną pomoc z Twojej strony, jeśli nie byłoby to problemem, to może odpowiednią formą byłoby przesłanie pocztą kserokopii owego schematu/ów.
Żeby uszczegółowić o co mi dokładnie chodzi, podam Ci parę istotnych informacji dotyczących tego auta... MB 126, silnik 2.8 ccm na wtrysku(gaźnikowe chyba nie mają elektrycznej pompy:-) tego nie wiem , skrzynia manual 4 biegi z elektronicznym napędem szbkościomierza,abs, klima, nivomat...nivo raczej nie ma nic, co z prądem związane, ale zawsze to jakiś namiar na model auta.
Nie mam pojęcia, czy wszystkie modele mają napęd szybkościomierza elektroniczny, ale ten akurat ma :-)
Napisz, czy taka forma przekazu będzie Ci odpowiadać i za jaką sumę jesteś skłonny udostępnić mapy których poszukuję?
Pozdrawiam
starrypirat:-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 7:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
starrypirat pisze:
Napisz, czy taka forma przekazu będzie Ci odpowiadać i za jaką sumę jesteś skłonny udostępnić mapy których poszukuję?


Hihi, to się nazywa "prawdziwy Poznaniak" [oczko]

Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 7:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
starrypirat pisze:
Gaz zainstalowałem w tym aucie jakieś pięć lat temu...może sześć, wszystko chodziło bezawaryjnie do marca 2004r. Od tego czasu, po przełączeniu na benzynę silnik czasem sobie pozwalał na przerwy w pracy, bardzo krótkie, ale zauważalne i uciążliwe. Nie jeździłem często na benzynie, ponieważ auto na gazie zachowywało się całkiem poprawnie.
Obecnie, kiedy mrozik przyciska odpalenie na gazie zrobiło się bardzo uciążliwe, czasem nawet nie możliwe:-(


Teraz już za późno, ale na przyszłość to tak jak piszę w innym poście, zapalaj i gaś na paliwie autko. Jak czasami kilka km przejedziesz, szczególnie zimą na paliwie to nie zbiedniejesz, a bankowo mniej problemów z nim będzie. Nie piszesz ale podejrzewam, że reduktora nigdy nie wymieniałeś, 5-6 lat to już dużo, membrana prawdopodobnie jest już do wymiany, dlatego coraz gorzej odpala przy niskich temperaturach. Prawdopodobnie czeka Cię kilka stówek inwestycji. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 9:45 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witaj
Faktycznie...nie napisałem o reduktorze ani słowa :roll:
Była wymieniana membrana i jakieś inne manewry wykonane przez gazownika(powiedział, że zrobił mały remoncik)...co do kilku stówek, to muszę Ci przyznać, że trafiłeś..... dokładnie 430...i jeszcze gazownik płakał,że to właściwie po kosztach :lol:
Ostatnio....wymieniłem też przełącznik gaz/benzyna u tego samego gazownika...i tym razem nie płakał...kazał sobie za przełącznik zapłacić 126 zł (katalogowa cena) [zlosnik]
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 11:16 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Hihi, to się nazywa "prawdziwy Poznaniak" [oczko]

Remik.....może to jest śmieszne, ale kto dzisiaj robi coś za free?
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 11:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
starrypirat pisze:
Hihi, to się nazywa "prawdziwy Poznaniak" [oczko]

Remik.....może to jest śmieszne, ale kto dzisiaj robi coś za free?
pozdr.

Sa tacy. Np. moi gazownicy za free ustawiaja mi mieszanke - na analizatorze (a czynniki kosztuja), i inne takie drobne sprawy
Caly sprawny reduktor (=wymiana za stary) dostalem od nich za 150 zl, co prawda do M102 a nie do M110, ale mysle ze ten 'twoj' gazownik zdarl z Ciebie.. [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 07, 2005 2:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JareG pisze:
ale mysle ze ten 'twoj' gazownik zdarl z Ciebie.. [hehe]


Ja w Poznaniu nawet nie zaglądam do gazowników, do SEC powiedzieli 3000 powinno starczyć, ale może trochę więcej za instalację gazową, a poza Poznaniem zapłaciłem 2100 zł i jest OK. A to jest jakby nie patrzeć 50% wyższa cena, ciekawe czy bym miał o 50% więcej części. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 08, 2005 12:28 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2005 9:19 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Sa tacy. Np. moi gazownicy za free ustawiaja mi mieszanke - na analizatorze (a czynniki kosztuja), i inne takie drobne sprawy
Caly sprawny reduktor (=wymiana za stary) dostalem od nich za 150 zl, co prawda do M102 a nie do M110, ale mysle ze ten 'twoj' gazownik zdarl z Ciebie.. [hehe][/quote]

Witaj JareG
Mam świadomość tego, że gazownik u którego bywałem zdarł ze mnie na maksa, ale jak nie ma się innego wyjścia z sytuacji to pozostaje dać z siebie zedrzeć. [szalone]
Nie ma jak to mieć swojego gazownika :lol:
Pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 08, 2005 8:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
starrypirat pisze:
Witaj JareG
Mam świadomość tego, że gazownik u którego bywałem zdarł ze mnie na maksa, ale jak nie ma się innego wyjścia z sytuacji to pozostaje dać z siebie zedrzeć. [szalone]

Niekoniecznie - georem jezdzi poza Poznan do gazownikow, i nie narzeka. Operacje taka mozna zaplanowac z wyprzedzeniem.

Cytuj:
Nie ma jak to mieć swojego gazownika :lol:
Pozdr.

To nie tak. Oni normalnie prowadza biznes, ale z racji wspolnych znajomych moze nieco inaczej na mnie patrza.. lecz ustawianie mieszanki na analizatorze robia KAZDEMU ze swoich klientow za darmo. Po prostu poczuwaja sie do obowiazku, skoro sami te instalacje zakladali.
I maja stalych klientow dzieki temu - jak ktos raz u nich zalozyl, to potem m. in. dzieki takim drobiazgom z kazdym kolejnym samochodem zrobi to samo, a i znajomym poleci (ja tak wlasnie do nich trafilem).
Ot i cala filozofia [cool]

PS. Tak samo jest z mechanikami i in. Tez mam 'swoich', sprawdzonych, ktorzy niektore rzeczy zrobia mi za free, inne za pol darmo, a w sumie i tak sa do przodu, no i zadowolone sa obie strony. O to przeciez chodzi [ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl