MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 24, 2005 12:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Dręczy mnie ta myśl już od dłuższego czasu:
Dlaczego stosuje sie do konserwacji progów i innych profili woski itp.?? Czy nie lepiej byloby wtrysnąć tam pożądną warstwę farby tlenkowej, która łapałaby korozję która już sie pojawiła oraz zapobiegała rdzewieniu.

Może mi to ktoś wytłumaczyć?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 24, 2005 8:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Spróbuję na logikę, bo żadnego fachowego tekstu nie widziałem.

1. Te woskowe i/lub tłuste syfki pełzają, i dochodzą tam gdzie nawet ich nie dałeś.

2. Myślisz, że taka farba długo wytrzymałaby pieszczoty typu woda z solą?
3. Po spsuciu się (prędzej czy później), 1 warstwa chyba zaizolowałaby (przynajmniej trochę) rdzę pod spodem i chrup, chrup pod nową.
4. Poprawienie 2 warstwą, byłoby IMO niemożliwe, aż do przyzwoitego (nie mówię dokładnego) doczyszczenia profilu - myjka 120 atm? Nie wiem czy da radę - dojść wszędzie z nią przede wszystkim. Suszenie? Przez 24 h, 48?

Może jako dodatek, pod 1 porcję syfku?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: czw lut 24, 2005 9:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
and6412 pisze:
Dręczy mnie ta myśl już od dłuższego czasu:
Dlaczego stosuje sie do konserwacji progów i innych profili woski itp.?? Czy nie lepiej byloby wtrysnąć tam pożądną warstwę farby tlenkowej, która łapałaby korozję która już sie pojawiła oraz zapobiegała rdzewieniu.

Może mi to ktoś wytłumaczyć?


Bo woski antykorozyjne to najlepsze zabezpieczenie. I jeździlibyśmy pewnie samochodami całymi umazanymi w wosku gdyby nie to że się zbyt łatwo zmywają i nie wyglądają tak ładnie jak lakier.
POnadto uważam że jedynie wosk antykorozyjny jest w stanie powstrzymać nawet mocno rozwiniętą korozję - w przeciwieństwie do wszelkich innych reagujących i cudownych specyfików na rdzę.

Nad wtryskiwaniem bardzo rozrzedzonej farby antykorozyjnej w profile też się zastanawiałem. Jest to chyba dobre jeśli między naprawą blacharską a lakierowaniem ma minąć dużo czasu np rok. Woski można nakładać dopiero po lakierowaniu, a w profilach zamkniętych często po naprawie blacharskiej pozostają niczym niezabezpieczone miejsca. Nie wiem tylko czy rozprowadzenie farby w profilach nie pogarasza późniejszego rozprowadzenia wosków.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 24, 2005 12:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Obaj Panowie dobrze prawią [ok] .
Profile zamknięte jest sens potraktować farbą, jeśli było coś wymieniane, bo to oznacza, że było spawane. Np. progi - możesz pomalować przed montażem zarówno od środka i od wewnątrz, ale jak zostaną przyspawane to można sie pobawic w pomalowanie ich od środka. Oczywiście natryskowo [zlosnik] .
Jednak najlepszym wyjściem są środki antykorozyjne, równiez nakładane metodą natryskową. Można się bawić w we wlewanie oleju, wsypywanie trocin, ale to nie ma sensu w dzisiejszych czasach, gdy mamy takie środki na rynku. Przy jazdach codziennych to można śmiało pokusić się o zabezpieczanie auta raz do roku.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 24, 2005 2:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
W mojej remontowanej 115-tce wszystkie elementy przestrzeni zamknietych były czyszczone do "białej kości", potem malowane farbą tlenkową, zespawane do kupy i jeszcze raz pomalowane natryskowo tą samą farbą przy pomocy pistoletu to mucia ze specjalnie dorobioną długą rurką. Nadmiar farby wyciekł. W ten sam sposób bedzie nałożona jakaś farba nawierzchniowa ( nie wiem jeszcze jaka) w kolorze takim jak sa oryginalnie malowane przestrzenie zamknięte. A na koniec po lakierowaniu woski. Co Wy na to?

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 24, 2005 8:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Stomek pisze:
W mojej remontowanej 115-tce wszystkie elementy przestrzeni zamknietych były czyszczone do "białej kości", potem malowane farbą tlenkową, zespawane do kupy i jeszcze raz pomalowane natryskowo tą samą farbą przy pomocy pistoletu to mucia ze specjalnie dorobioną długą rurką. Nadmiar farby wyciekł. W ten sam sposób bedzie nałożona jakaś farba nawierzchniowa ( nie wiem jeszcze jaka) w kolorze takim jak sa oryginalnie malowane przestrzenie zamknięte. A na koniec po lakierowaniu woski. Co Wy na to?
No właśnie zastanawiam się czy jak dasz do środka farbę która wpłynie w każdą szczelinkę i ją zatka to czy wosk który wpakujesz do środka będzie działał równie skutecznie. W każdym razie wrzucanie lakieru oprócz podkładu do profili zamknietych jest chyba conajmniej niepotrzebne. Ale to tylko moja teroia ;)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 25, 2005 2:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Maniek pisze:
W każdym razie wrzucanie lakieru oprócz podkładu do profili zamknietych jest chyba conajmniej niepotrzebne. Ale to tylko moja teroia ;)

Ale sam podkład nie jest żadnym porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 25, 2005 10:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Stomek pisze:
Maniek pisze:
W każdym razie wrzucanie lakieru oprócz podkładu do profili zamknietych jest chyba conajmniej niepotrzebne. Ale to tylko moja teroia ;)

Ale sam podkład nie jest żadnym porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

Ja stosuję podkład reaktywny "corizon" i na to już ML, w jednym autku już takie coś dwa lata bez sensacji jeździ. Nie radziłbym stosować podkładu ani żadnej farby, tak żeby się aż przelewało. Bo tam gdzie zostanie gruba warstwa lakieru, np w szczelinach to zakładając, że nadwozie choćby nie wiem jak "sztywne" zawsze "pracuje" - w tych miejscach lakier sobie popęka, w szczeliny woda wpłynie i nieszczęście gotowe :-? :-? Także lakierów trzeba używać z umiarem (chyba że są to jakieś trwale-elastyczne chlorokauczuki - nie polecam), natomiast MLa tyle aż się wylewa [zlosnik]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 25, 2005 12:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ju odświeżeniu umysłów i pokrzepieniu serc ;)

http://w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=5

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 7:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 25, 2006 7:49 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Kielce
WItam!

Kolego Junak szukam do Ciebie kontaktu... jesli moglbys.. to prosze odezwij sie na szakalv8camaro@op.pl lub gg-3117193 mam do ciebie pilna sprawe.
Potrzebuje pilnie twojej porady: pozdrawiam i czekam




Junak pisze:
Stomek pisze:
Maniek pisze:
W każdym razie wrzucanie lakieru oprócz podkładu do profili zamknietych jest chyba conajmniej niepotrzebne. Ale to tylko moja teroia ;)

Ale sam podkład nie jest żadnym porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

Ja stosuję podkład reaktywny "corizon" i na to już ML, w jednym autku już takie coś dwa lata bez sensacji jeździ. Nie radziłbym stosować podkładu ani żadnej farby, tak żeby się aż przelewało. Bo tam gdzie zostanie gruba warstwa lakieru, np w szczelinach to zakładając, że nadwozie choćby nie wiem jak "sztywne" zawsze "pracuje" - w tych miejscach lakier sobie popęka, w szczeliny woda wpłynie i nieszczęście gotowe :-? :-? Także lakierów trzeba używać z umiarem (chyba że są to jakieś trwale-elastyczne chlorokauczuki - nie polecam), natomiast MLa tyle aż się wylewa [zlosnik]


Na górę
Post: czw cze 29, 2006 8:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
a tak przy okazji wie moze ktos gdzie zrobia dobrze konserwacje profili zamknietych? bo kupilem wiadro wosku wlasnie do profili zamknietych Mika Sandersa i bylem w jednym warsztacie a oni rece rozlozyli i mowia ze oni nie maja odpowiedniego sprzetu do wykonania "takiej" uslugi :roll:

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 8:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Do tego to prawie nikt nie ma sprzętu. Albo kupisz, albo poczekasz, czy ktoś z Forum się nie zgłosi i nie uzgodni warunków wypożyczenia/wykonania.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 10:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Wookee pisze:
Albo kupisz, albo poczekasz, czy ktoś z Forum się nie zgłosi i nie uzgodni warunków wypożyczenia/wykonania.



hm!...to chyba raczej to drugie [oczko]
nie wiedzialem ze do tego potrzebny jest specjalny sprzet i ze prawie nikt tego w PL nie robi [szalone]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 11:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Wookee pisze:
Albo kupisz, albo poczekasz, czy ktoś z Forum się nie zgłosi i nie uzgodni warunków wypożyczenia/wykonania.


A ma ktos na forum sprzet do tego?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 30, 2006 12:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
aegm pisze:
nie wiedzialem ze do tego potrzebny jest specjalny sprzet

A było poczytać, że toto podaje się nie tylko pod ciśnieniem, ale też na gorąco ;) Ja mam z tego powodu "tylko" Teroson.

michau pisze:
A ma ktos na forum sprzet do tego?

Nie wypada mi odpowiadać za innych, zwłaszcza że mogę się mylić.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl