MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: chmura dymu.
Post: czw paź 10, 2002 9:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Witam w ten pierwszy mroźny poranek. Choć nie dotyczy to bezpośrednio mercedesa to przyczyny mogą być podobne w każdym dieslu. :lol: W związku z tym moje pytanie: co może byc powodem bardzo nierownomiernej pracy silnika i przy tym chmury białego dymu wydobywającego się z tłumnika? Oczywiście przy odpalaniu samochodu po nocnym postoju. Takich objawów nie obserwuję gdy temperatura na zewnątrz jest naście kresek powyżej zera. [zlosnik] Jeśli temat przewinął się przez forum, to proszę o wybaczenie. :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 10:53 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Biały dym wskazywałby raczej na dostawanie się wody z układu chłodzenia do cylindrów, nie 'znika' co płyn chłodzący.

Ja miałem podobny objaw gdy pękła mi głowica na początku przy odpalaniu dymił na biało (para wodna) ale potem przestawał po prostu przez noc dostawał się troche płynu chłodzącego do cylindra. Ale nie trwało to długo bo bęknięcie się powiększało i w końcu zupełnie wydmuchało mi płyn z układu chłodzenia.

Ale może to inna przyczyna.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 11:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
Fakt, znikło mi małe co nieco tego płynu przez lato, ale myślałem że to raczej efekt parowania :roll: , miałem nadzieję że to jednak może być wina wtrysków [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 11:54 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
czy nierównomierna praca też może być spowodowana np. pęknięciem głowicy? Jak sprawdzić? Pomierzyć ciśnienie na cylindrach?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 1:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
el_co pisze:
czy nierównomierna praca też może być spowodowana np. pęknięciem głowicy? Jak sprawdzić? Pomierzyć ciśnienie na cylindrach?

zajedź do warsztatu i niech Ci sprawdzą wtryski (możliwe że leją) oraz świece a przy okazji pomierzy Ci ciśnienia.
to tak optymistycznie, bo MacKuz Cie troche przestraszył, u mnie było tak gdy odpaliłem reaktor nie dogrzewając świec - dymił na biało, gdy odpalałem na ciepłym (mam taką grzełeczkę w bloku) - bez dymu.
No jest możliwa jeszcze inna przyczyna - źle ustawiony zapłon.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 1:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 08, 2002 12:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Eastleigh
RobGas pisze:
el_co pisze:
źle ustawiony zapłon.


chodzi o diesla :) Świece wymieniałem w tamtym roku. Ale niewykluczone że znowu kaput :x Chyba faktycznie najlepiej będzie to zdiagnozować w jakimś zakładzie. Ale miło byłoby wiedzieć czego można się spodziewać. Dzięki za odzew [usmiech] [usmiech] [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 4:18 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Sa takie jezyki komunikacyje, w ktorych zle ustawiony zaplon w Dieslu oznacza pompe do regulacji. Podejzewam ze to mial na mysli RobGas, ktory tez ma Diesla. Ja sie dopiero raz spotkalem z takim sformulowaniem i tak samo zareagowalem :lol:

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 7:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Hello! No może nie do końca chodzi o "pompe do regulacji" tylko o to że w Dieslu także ustawia sie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tudzież wymienioną wyżej pompą wtryskową obracając ją o kilka stopni. Jest dość uciążliwe zadanie w amatorsko -bojowych warunkach ale nie niewykonalne. (cholernie nie lubie tego robić - a miałem już <nie>przyjemnośc).
Tak jak koledzy polecam Ci wizytę w warsztacie. Rzecz jasna dobrym.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 10:00 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
O to wlasnie....

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl