MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 10:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 28, 2002 12:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Zgodnie z obietnicą, piszę co zrobić, by móc sprowadzić i zarejestrować pojazd stanowiący wartość kolekcjonerską.

Wygląda to mniej więcej tak:

1. Najpierw należy namierzyć interesujące auto.

2. Wykonać dokumentację zdjęciową, pozyskać nr-y nadwozia i silnika. Nie wiem jaki jest wymóg co do zdjęć. Ja mam 4 zdjęcia auta z zewnątrz, na każdym widać bok i tył lub bok i przód. Jedno zdjęcie silnika oraz jedno deski rozdzielczej.

3. Z powyższą dokumentacją zasuwamy do wspomnianego wyżej PZM po OPINIĘ. W opinii we wniosku końcowym powinny znaleźć się słowa: "Pojazd samochodowy ... zaliczyć należy do pojazdów posiadających wartości kolekcjonerski i zabytkowe. Po przeprowadzeniu oględzin i badań stanowiskowych potwierdzających oryginalność zespołów i podzespołów - pojazd uzyska klauzulę wartości zabytkowej." Na podstawie tej opinii, podpisanej przez Dr inż. Włodzimierza Sela (m.in.) możemy otrzymać opinię wstępną od - pkt następny.

4. Od Służby Ochrony Zabytków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków otrzymujemy Opinię Wstępną, w której m.in. czytamy: "...może być pojazdem posiadającym wartości kolekcjonerskie ... niniejszą opinię wstępną ... wydaje ... celem przedłożenia właściwemu organowi celnemu ... jako niezbędne do zakwalifikowania pojazdu ... jako pojazd kolekcjonerski."

5. No teraz możemy nabyć swoje wymarzone auto. Nie możemy jednak być jeszcze spokojni. O tym dalej.

6. Odprawa celna na granicy. Załatwianie formalności, czyli jak to fajnie jest biegać od okienka do okienka.

7. No i znowu jesteśmy w kraju. Teraz ponownie meldujemy się W PZM na oględziny pojazdu. dopiero teraz, kiedy auto jest już w kraju zapadnie decyzja, czy auto może zostać, czy przepraszam wypad z powrotem.

8. Po oględzinach, na podstawie protokołu oględzin otrzymamy od konserwatora zabytków stosowne zaświadczenie, w którym przeczytamy, że: "...jest pojazdem posiadającym wartości kolekcjonerskie, stanowi zatem dobro kultury mogące być przedmiotem ochrony...". I dalej znowu o taryfach celnych i zkwalifikowaniu do kodu bla bla ... jako pojazd kolekcjonerski.

9. Teraz pozostało nam dotrzeć do właściwego Urzędu Celnego by dopełnić niezbędnych, końcowych formalności. Tutaj naliczone zostaną stosowne opłaty tj. cło 0% i VAT 22%.

10. Po przejściu owej drogi przez mękę przystępujemy do dokonania restauracji auta.

11. Dokonujemy przeglądu w Stacji Kontroli Pojazdów

12. Rejestrujemy auto.

13. Ubezpieczenie i ......

jazda.

Uff więcej grzechów nie pamiętam, żadnego nie zataiłem, chyba nic nie pominąłem, jeżeli tak to proszę o pokutę i rozgrzeszenie.

W każdym miejscu, za każdym razem należy płacić - to chyba jasne.

Podam jeszcze trochę konkretów:
- Ustawa z dnia 15 lutego 1962 o ochronie dóbr kultury i muzeach
- art. 5 pkt 6 Ustawy z dnia 15 lutego 1962 o ochronie dóbr kultury (Dz. U. Nr 74, poz. 830 tom V)
- kod PCN 9705 (Taryfa celna tom V, dział 97, par. 2, pkt 2.1 i 2.2)
- art. 217 par. 1 i 2 KPA
- art. 5 pkt 6 Ustawy z dnia 15 lutego 1962 o ochronie dóbr kultury Dz. U. Nr 98 poz. 1150 z 1999r. (z późniejszymi zmianami)
- par. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24.08.1999r. w sprawie wyjaśnień do taryfy celnej (Dz. U. Nr 74, poz. 830 tom V)

Powodzenia w realizacji marzeń
Maciej


Na górę
Post: sob wrz 28, 2002 2:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Konik pisze:
W każdym miejscu, za każdym razem należy płacić - to chyba jasne.

Maciej


A jakieś konkrety? Ile i w którym miejscu zdzierają? To w sumie dość istotne...

W każdym razie duże [piwo] za dokładne wyjaśnienie sprawy. [ok]
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 28, 2002 3:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Konik wielkie dzięki za "naświetlenie" sprawy
pojaw się w Szczecinie a przed dużym piwem się nie wywiniesz :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 28, 2002 12:36 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mam dla was Panowie złą wiadomość od 22 września czyli EURO 2 możecie ściągnąć auto do Polski jako kolekcjonerske ale nie ma szansy na jego zarejestrowanie, nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z szefem działu komunkacji UM i powiedział mi jednoznacznie i konkretnie, że od wejścia tego przepisu nie mogą pierwszy raz zarejestrować takiego auta w Polsce i już nie ma dyskusji.

Chyba, że jeszcze wszystkiego może nie wiedział, ale będe sprawe drążył.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 01, 2002 11:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
MacKuz pisze:
Mam dla was Panowie złą wiadomość od 22 września czyli EURO 2 możecie ściągnąć auto do Polski jako kolekcjonerske ale nie ma szansy na jego zarejestrowanie, nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z szefem działu komunkacji UM i powiedział mi jednoznacznie i konkretnie, że od wejścia tego przepisu nie mogą pierwszy raz zarejestrować takiego auta w Polsce i już nie ma dyskusji.

Chyba, że jeszcze wszystkiego może nie wiedział, ale będe sprawe drążył.


Oj Maciek
Ale, żeś mi napędził stracha [zly] .
Po Twoim mejlu chwyciłem papiery i mimo, że jeszcze auto nie zrobione w te pędy do Wydziału Komunikacji. Nie ma żadnego problemu, żeby zarejestrować pojazd kolekcjonerski przyprowadzony do Polski po 21 września. Moje auto zostanie zarejetrowane jak tylko uzupełnię brakujące dane w dokumencie odprawy celnej SAD. Jak się okazało zabrakło w nim nr silnika. W Koninie powiedzieli mi celnicy, że bez tego by nie odprawili tzn., że jeżeli by nie mogli odczytać to wysłali by mnie do biegłego. Ale w Warszawie panowie celnicy odprawili auto i teraz musiałem wystąpić z prośbą o korektę SAD-u. "Może za miesiąc" - odpowiedziała miła pani na pytanie: "Kiedy?"

I jeszcze jedno.
W Wydziale Komunikacji pani, po konsultacji z drugą panią, zażądała przedstawienia Karty Pojazdu Zabytkowego. Chodzi o to, żebym wystąpił z wnioskiem do konserwatora zabytków o wpisanie pojazdu na listę pojazdów zabytkowych.
Nie ma takiego obowiązku!
Jestem po rozmowie z kierownikiem Wydziału Komunikacji. Przyznał mi rację. Pojazd kolekcjonerski nie jest pojazdem zabytkowym.
Rozmawiałem również z konserwatorem zabytków. Wpis taki może być dokonany. Ale NIE MUSI. Kosztuje 400 zł.

Aha i ciekawostka. Konserwator zabytków powiedział, że wprowadzono coś takiego jak pojazd kolekcjonerski w celu umożliwienia sprowadzania takich pojazdów. Powiedział, że przepisy celne co chwilę się zmieniały. A to nie można sprowadzić starszych niż 10 lat, a to strasznie wysokie cło na stare auta. I właśnie by nie było wątpliwości i żeby wogóle można było, powstał "samochód kolekcjonerski".

Pozdro
Maciej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl