MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 10:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 17, 2004 9:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Witam , pytam w imieniu kolegi co może być przyczyna trudnego, bardzo trudnego rozruchu auta z zimnym silnikiem? Najpierw wcale nie chce gadać po dwóch czasem trzech próbach jak zaskoczy to zaczyna pracować na bardzo niskich obrotach i nierówno nie ma mowy o dodaniu gazu bo gaśnie. Po kilku minutach jak sobie tak pochodzi można lekko podnieść mu obroty bez ryzyka że zgaśnie, motor łapie trochę temperatury i jak ręką odjął. A ha, jak odpali to zaczyna śmierdzieć wahą tak jakby się zalewał. Pomóżcie proszę jak to wyeliminować, świece wymienione, przewody też -nie pomogło, czy może to wtryski , czy to sprawa jakiejś regulacji czy może coś poważniejszego nie daj Boże? Jeszcze jedno małe pytanko, co siedzi pod deską rozdzielczą gdzieś w okolicy schowka, podczas jazdy dobiega z tamtąd pykanie jakiegoś przekażnika, nie zawsze ale dość często, wywołuje to pykanie także naciśnięcie pedału hamulca- czy to może mieć związek z niedziałającym ABS em?

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi
pozdrawiam

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 17, 2004 10:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Za schowkiem to chyba nic nie siedzi. Ja mam wprawdzie tam zamontowany moduł od nieoryginalnej klimy z przekaźnikami ale nie wiem co ty tam masz.
Co do odpalania, to pierwsze zasadnicze pytanie: czy samochód jest zagazowany i czy były bumy? Piszesz że śmierdzi wachą i kuleje. Oznacza to że się zalewa. ZNaczy to też że działa wtryskiwacz rozruchowy. Najprędzej rozwalony jest przepływomierz i oby to była tylko jego klapa a nie ramię. Pisałem gdzieś o tym, więc poszukaj(sporo wywodow o KE jest w moim poście o zalewaniu się Siwka). Spróbuj cie też jeszcze jednego patentu, ale zaznaczam że nie jest to rozwiązanie problemu tylko próba, a mianowicie odłączcie wtrysk rozruchowy(turkusowa 2pin wtyczka pomiędzy głowicą, a filtrem powietrza, widać) i spróbujcie odpalić zimny silnik. W razie problemów pisz na priv to się zdzwonimy

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 17, 2004 10:13 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
pyt. 1: może wtrysk nie ma wcale zasilania, wtedy nie włączy się ssanie. Najczęściej pada przekaźnik za akumulatorem, taki srebrny, ma zimne luty i przestaje zasilać. Może to być również wina czujnika temperatury silnika, ale to się rzadziej psuje. Benzyną śmierdzi dlatego, ze bardzo uboga mieszanka w obecnej temperaturze się nie zapali i niespalona leci do wydechu.
pyt.2: idziesz najprostszą drogą, nie zaintrygowało Cię nawet dokładniej co i gdzie.
Odp: popsuty fabryczny alarm. Znajduje się pod nogami pasażera, pionowo obrócona jasnoszara płaska skrzynka z napisem Becker. Po rozszyfrowaniu VIN powinien ukazać się kod EDW (alarm fabryczny)
Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 17, 2004 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Antoni Janikowski pisze:
Co do odpalania, to pierwsze zasadnicze pytanie: czy samochód jest zagazowany i czy były bumy?

to jest to 124 o które już pytałem kiedyś ,( kupił go mój kumpel bo mi nie stykło kasy)auto sprowadzone z Niemiec- gazowa dziewica, więc o żadnym bum nie ma mowy. Zrobimy ten test z odłączeniem i zobaczymy co się okaże- będę pisał co i jak, dziękuje Wam

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 17, 2004 12:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Bedzie odpalał bez wtrysku rozruchowego, będzie kulał na wolnych obrotach, jak dodasz gazu to będzie się wkręcał, a ten nie chce. Na dodatek śmierdzi wachą i jest jej za dużo. U mnie wtrysk rozruchowy chodzi 3-4sekundy. Sprawdź też nastawnik wolnych obrotów, po przekręceniu kluczyka otwiera się maksymalnie, aż do uruchomienia silnika, kiedy przechodzi w normalną regulację prędkości obrotowej biegu jałowego.
A jeśli mamy iść drogą którą zaproponował Gerri, czyli brak wtrysku rozruchowego i za uboga mieszanka, to sprawdź na zimnym czy pojawia się napięcie na nim w momencie rozruchu zimnego silnika. Warunkiem jego zadziałania jest temperatura motoru

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl