MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 12:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ensignx pisze:
georem pisze:
3. z moich obserwacji spalanie w mieście typu Poznań utrzymuje sie lekko poniżej 17-20 litrów paliwa, [szalone] a na trasie można zejść w okolicę 11-15 litrów.


Georem,

No to masz lekką nogę albo SECa abstynenta.

Takie spalanie jak piszesz jest dla mnie do zaakceptowania, ale opinie które słyszałem o tych V8, to że od 17l w górę. Ja praktycznie nie jeżdżę po mieście.

A ja mam spalanie w trasie 10l, przy 100-120km/h. W miescie latem 15l, teraz pod 20 (srednio 17-18). Benzyny oczywiscie [hehe]
I nie jezdze jak staruch, ale i nie jak wariat [hehe]
No i Torun to male miasto, nie ma duzo swiatel ktore moga zatrzymac [zlosnik]

Cytuj:
I podobało mi się, że otwarcie mówił jakie to ekonomiczne auto, jak się nim fajnie jeżdzi i że już benzyny więcej nie kupi. I podkreślał małe spalanie, a to b. zamożny człowiek.

CDI to inna para kaloszy.. chcialbym miec np. 400CDI, albo i wiecej (nawet nie wiem, czy jest). Ale ma to byc V-ka [usmiech][ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 12:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
2. 560 jest najlepszy i ne ma co gdybać, cena zakupu nowego takiego auta (było to ok. 40% więcej niż 420), mówi sama za siebie. Jednak różnica w

Cena wynikala nie tyle z silnika, co z marketingu [hehe]
No i z wypasu. Silnik 560 rozni sie od 500 nie tak znow wiele jakosciowo, za to cenowo znacznie.

Cytuj:
3. z moich obserwacji spalanie w mieście typu Poznań utrzymuje sie lekko poniżej 17-20 litrów paliwa, [szalone] a na trasie można zejść w okolicę 11-15 litrów.

Jesli paliwo = LPG, to moze byc [hehe][ok]
Ja mam inne spalanie na benzynie, w trasie czesto i 9l mam na kompie, i to nie przez chwile, tylko srednio..

Cytuj:
4. najważniejsze żeby był zadbany, naprawdę lepiej czasmi zapłacić kilka tysięcy więcej niż wkładać i wkładać i wkładać.......... [zlosnik]

[ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 1:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Tam to napisałem o paliwie, a LPG pali średnio 16-18 litrów, po prostu średnio i jestem zaskoczony, chociaż jest słabszy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 1:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Te auta nie są tak paliwożerne, jak wielu sądzi. Mój 500SEC pierwszoseryjny zadowalał się 15-17/100 po W-wie (spokojna jazda), a na trasie dało radę zejść poniżej 10 przy prędkościach 100-110. Gdybym chcial powrócić do SEC'a, to bym wybrał 500 po '85 roku. Dlaczego 500 a nie 560? Gazu bym nie montował, a 500 pali znacząco mniej. U mnie samochód musi jeździć, a nie stać w garażu. Nie lubię się pałować widokiem "nieruchomości" na kołach. Jazda 560 już do czegoś zobowiązuje - a 500 można powoluuuuutku. Auto po 85 roku bym wybrał ze względu na ocynk, oraz na fakt, że 126 to chyba jedyny model MB który jest ładniejszy w drugiej serii (124 też, ma więcej chromu). Gładkie listwy, nakłądki na progi i kształt zderzaków 2 serii nadają SEC'owi jeszcze więcej elegancji. Ale podstawa: zero przeróbek, spojlerów, felg 17" itp, pełen oryginał.

PS - jeszcze raz gratuluję zakupu rarytasa jakim jest 420 SEC.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 1:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Bukol pisze:
Te auta nie są tak paliwożerne, jak wielu sądzi. Mój 500SEC pierwszoseryjny zadowalał się 15-17/100 po W-wie (spokojna jazda), a na

[ok]

Cytuj:
Dlaczego 500 a nie 560? Gazu bym nie montował, a 500 pali znacząco mniej. U mnie samochód musi jeździć, a nie stać w garażu. Nie lubię się

Ale 560 nie pali wcale wiecej - pali mniej wiecej tyle samo. Dopiero przy wyzszych predkosciach jest roznica w spalaniu.
Ja bym wzial 500ke bo latwiej ja naprawiac (=taniej, i to znacznie), jest bardziej dostepna etc.

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
JareG pisze:
[
Cena wynikala nie tyle z silnika, co z marketingu [hehe]
No i z wypasu.


Dokładnie tak.

Jednak odpowiadając na twoje pytanie:

Ensignx pisze:
Mam takie pytanie, które chodzi za mną od dawna:

Jeśli ktoś chce kupić , to który rocznik i model wybrać ??


To przemyśl czy na pewno SEC- ?

Są co prawda ciekawe modele 560 SEC Cabrio (i te podobają mi się najbardziej i ten model z wszystkich 126 SEC bym Ci polecił):


Obrazek


Ale pamiętaj że w W-126 wypas był czasem naprawdę "tęgi" :) jak np w tym modelu W-126 560-Duchatlett (tak więc może warto poszukać - jak bedziesz kupował - jednak "wypasionego" nie -SEC) ;


Obrazek



i jako ciekawostka :) :) jest też (ale ciężko spotkać) W-126-500-PICKUP (i to jest oryginalny MB):


Obrazek


Obrazek

:) :) :)



Pozdrawiam – S1


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 6:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
A żeby troszeczkę urozmaicić waszą "techniczną" :) dysputę – taki mix graficzny z 560 SEC w tle. :)

Obrazek

S1 :)

p/s grafika za "nast-sonderfahrzeuge".


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 7:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Samsung1 pisze:
W-126-500-PICKUP (i to jest oryginalny MB):
Pozdrawiam – S1


MB nie produkowalo nigdy W126 Pickup, tak samo z reszta jak i wersji Cabrio.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
misiek pisze:
MB nie produkowalo nigdy W126 Pickup, tak samo z reszta jak i wersji Cabrio.


Masz rację. Zgadza się – ale robiły to autoryzowane przez MB firmy : GCS (cabrio), BINZ (wydłużane sedany) czy CARTECH (pickupy). I auta te miały wtedy prawo zachowania znaczka Mercedes. (czego obecnie już od ładnych kilku lat nie ma np BINZ).

I to miałem na myśli - może niefortunnie to sformułowałem. :)

S1


Na górę
 Tytuł: 420sec
Post: śr gru 15, 2004 8:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 07, 2004 11:04 am
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Odebrałem auto z serwisu. Wskaźnik ciśnienia działa już - odpięły się kable. Wskazówka nie spada ponizej 2,5 atm. gary mają po 12 atm. Myślę że tragedii nie ma.
Pozdrawiam

_________________
ZXVXV
126 420 SEC '87
124 E230 '86 "XXL69"

--------------------------------
Wcześniej
115 200D '69; 115 200D '71; 115 220D '69


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 9:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Samsung1 pisze:
JareG pisze:
Cena wynikala nie tyle z silnika, co z marketingu [hehe]
No i z wypasu.


Dokładnie tak.



Jakoś wydaje mi się, że NIE TYLKO o marketing chodzi.
Za dużo rzeczy z 560 nie pasuje do 420/500 (w zasadzie wszystko pomijając tylko nadwozie).
Inny silnik/elektronika/przeniesienie napędu (np. kilkadziesiąt koni więcej i ponad 100 Nm uzyskiwane przy niższych obrotach na ulicy nie leżą), a i spalanie w katalogu o dobre 2 litry o czymś świadczą. I to się czuje zarówno na drodze jak i w kieszeni. O wyposażeniu nie mówię bo to jest jasne, wystarczy spojrzeć w cenniki i czarne kropki. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł: Re: 420sec
Post: śr gru 15, 2004 9:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zxvxv pisze:
Odebrałem auto z serwisu. Wskaźnik ciśnienia działa już - odpięły się kable. Wskazówka nie spada ponizej 2,5 atm. gary mają po 12 atm. Myślę że tragedii nie ma.
Pozdrawiam


No to fajowo! :lol:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 11:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
Samsung1 pisze:
JareG pisze:
Cena wynikala nie tyle z silnika, co z marketingu [hehe]
No i z wypasu.


Dokładnie tak.



Jakoś wydaje mi się, że NIE TYLKO o marketing chodzi.
Za dużo rzeczy z 560 nie pasuje do 420/500 (w zasadzie wszystko pomijając tylko nadwozie).
Inny silnik/elektronika/przeniesienie napędu (np. kilkadziesiąt koni więcej i

Remik - nie pitol [hehe][oczko] Ja wiem, ze jestes dumny ze swojego 560, ale ja mam taki w budzie od 500. I wsio dziala.
Co do wydajnosci - mam dobry silnik, Ci co jechali wiedza.. i objechalem DOBRE 500se, dosyc latwo*. Ale nie na tyle znacznie, zeby sie podniecac - a pamietaj, ze mam most i skrzynie od 500ki, czyli jestem szybszy na starcie niz 560 [hehe]

Cytuj:
ponad 100 Nm uzyskiwane przy niższych obrotach na ulicy nie leżą), a i spalanie w katalogu o dobre 2 litry o czymś świadczą. I to się czuje zarówno na drodze jak i w kieszeni. O wyposażeniu nie mówię bo to jest jasne, wystarczy spojrzeć w cenniki i czarne kropki. [oczko]

Co do spalania, to juz o nim pisalem - przy normalnej jezdzie w zasadzie nie ma roznicy miedzy 500 a 560.

Roznica w cenie miedzy 500 a 560 to naprawde glownie marketing, bo 560 to byl luksus posrod luksusu.. nivo w standardzie, w 560SEL tylna kanapa z pelnym sterowaniem elektrycznym itepe.

* on wystartowal szybciej - ja musze uwazac bo nie mam ASD/ASR - a mimo to na krotkim dystansie mialem moje pol auta przed nim [ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 11:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
JareG pisze:
* on wystartowal szybciej - ja musze uwazac bo nie mam ASD/ASR - a mimo to na krotkim dystansie mialem moje pol auta przed nim [ok]


JareG, JareG, kiedy Ty dorosniesz? [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 11:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Z tego co ja wiem to 560 ma "krótsze" biegi niż 500 i myślałem że krótsze = lepsze przyśpieszenie! [oczko] A objechałeś 500 bo jest słabsza od 560, a nie dlatego że masz most i skrzynię od 500. Gdyby był szybszy Twój od normalnej 560 to byłbym zdumiony.
A co do spalania to może właśnie dlatego Twój pali jak 500 bo masz oprócz silnika wszystko z owej 500. Byłoby to logiczne, szczególnie że masz ogranicznik prędkości na 100km/h założony [zlosnik]
[cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Ostatnio zmieniony śr gru 15, 2004 11:39 pm przez georem, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl