MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Mój kuzyn miał syrenke ..a moze ja jeszcze ma ale zamiast na paliwie jezdzil na beznzynie ekstrakcyjnej. Kupowal ja wprost z cysterny niecale 2 zł litr.. auto jechalo jak wsciekle .. ale w odleglosci 50 metrow za nim unosil sie bardzo ale to bardzo nieprzyjemny zapach..
Silnik ocywiscie nie byl tym zachwycony co tez objawialo sie dosc czestą wymiana silników .. :) ale jak to powiedziec da sie na tym jechac

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 02, 2004 4:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Dziś zalałem 1:3 na korzyść OR. Dolewam ON, żeby sprawdzić, czy nie poprawię w ten sposób rozruchu. Uczciwie wypraszam kartofla z garażu, chociaż się na kilka dni zwolnił i każe mu nocować pod chmurką.

Zapach w zasadzie ten sam. Żadnych różnic w mieście.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 02, 2004 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
wiedzmin pisze:
Mój kuzyn miał syrenke ..a moze ja jeszcze ma ale zamiast na paliwie jezdzil na beznzynie ekstrakcyjnej. Kupowal ja wprost z cysterny niecale 2 zł litr.. auto jechalo jak wsciekle .. ale w odleglosci 50 metrow za nim unosil sie bardzo ale to bardzo nieprzyjemny zapach..
Silnik ocywiscie nie byl tym zachwycony co tez objawialo sie dosc czestą wymiana silników .. :) ale jak to powiedziec da sie na tym jechac

Ja kiedyś pogoniłem Wrtburga 353 na prawie czystym denaturacie(była zima dolałem dętki żeby paliwko nie zamarzło ale zapomniałem że jest go mało wyszło mi 2:1 dla denaturatu)szedł jak wściekły, zresztą do tej pory chodzi u innego właściciela tyle, że na benzynie z olejem [oczko]

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 04, 2004 7:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Dzisiaj zdecydowałem się nie czekając na alkochol równolegle spróbować z drugim zbiornikiem problem w tym że ja mam dostęp jedynie do frytury przepalonej więc o ile w moim myśleniu nie ma błędu to frytura musi być rozgrzana minimum do 80 C i znajdować się jak najbliżej silnika co by temperatury nie tracić. Mam 5 litrowy zbiornik wraz z grzałką elektryczną i akumulator w garażu mały aku 12v (niepamiętam jaka pojemność ale mała na bank bo nie jest to samochodowy)- Czy da rade się jakoś podpiąć pod alternator? Więc zbiorniczek chciałbym umieścić pod klapą przy silniku. Czy w wypadku gdyby odpukać silnik mi zgasł na fryturze to już kaplica ? Proszę was o komentaże oczywiście traktuje to jako eksperyment bo chciałbym zobaczyć jak białasek poradzi sobie z fryturą wię 5l nie trzeba komentować [oczko] [/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 8:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
przykro mi panowie ale prace nad grzałką utknęły z powodu remontu mojego mietka i obowiązków zawodowych ale zostaną wznowione jak tylko sie uporam z rudym :cry:

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 9:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Mieszanie z ON okazało się dobrym pomysłem.

Pierwszego ranka zapalił po dwóch cyklach grzewczych przy ok 2 st. C bez najmniejszego ale. Różnica jest obłędna, pali tak jak na ON z tą różnicą, że telepie silnikiem do ok. 40 st no i nadal wali kartoflem.

W weekend odpalał go ojciec z czystej ciekawości, ale było już zdecydowanie cieplej, natomiast wyraźnie łatwiej przelewa się ciecz w kątowym filtrze.

Będę schodził z proporcjami tak nisko jak się da uwzględniając temperatury. Ale spalanie w zimie rzędu 3 l ON / 100km w zupełności by mnie satysfakcjonowało.

Teraz pozostaje mi już tylko zmieszać zużyty z ON.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 9:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
Dzisiaj zdecydowałem się nie czekając na alkochol równolegle spróbować z drugim zbiornikiem problem w tym że ja mam dostęp jedynie do frytury przepalonej więc o ile w moim myśleniu nie ma błędu to frytura musi być rozgrzana minimum do 80 C i znajdować się jak najbliżej silnika co by temperatury nie tracić. Mam 5 litrowy zbiornik wraz z grzałką elektryczną i akumulator w garażu mały aku 12v (niepamiętam jaka pojemność ale mała na bank bo nie jest to samochodowy)- Czy da rade się jakoś podpiąć pod alternator? Więc zbiorniczek chciałbym umieścić pod klapą przy silniku. Czy w wypadku gdyby odpukać silnik mi zgasł na fryturze to już kaplica ? Proszę was o komentaże oczywiście traktuje to jako eksperyment bo chciałbym zobaczyć jak białasek poradzi sobie z fryturą wię 5l nie trzeba komentować [oczko] [/list]


Po pierwsze przy tak małej objętości powrót ogrzeje ci całość bardzo szybko. Po drugie ta dodatkowa bateria to już rzeźba. Dlaczego grzałki nie podepniesz pod główny aku?? Rozumiem, że chcesz to ogrzać na postoju przed startem. Extra, tylko ogrzać 5 litrów do 80 st. to się wg mnie akumulatorem nie da. Ani małym, bo za mały, ani dużym, bo osłabnie przy grzaniu świec i przy kręceniu.

Porzuć fryturę, szukaj cieczy. W zimie mixuj bez dodatkowego grzania. Jak boisz się wlać do głównego, to podepnij się na krótko. Jak mi nie chciał zagadać a kończył się prąd w aku to woziłem bańkę z ON między nadkolem a zbiornikiem płynu wycieraczek.

Jeśli na takiej mieszance ciągnie silnik z ponadpółmilionowym przebiegiem, to znaczy, że da się odpalić. Przypominam, że punkt wtrysku & końcówki są nieruszane. Pewny jestem tylko grzania - nowe swiece BOSCH'a.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 10:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Nie no z tym aku to zeczywiście tak mi się urodziło bo znalazłem w piwinicy 5l sobie tez odpuszcze bo tj piszesz polegalo by to tylko na bardzo krotkim srawdzeniu czy chodzi na ladnie na OR , ale dalej interesuje mnie takie rozwiązanie przedewszystkim czy jeżeli silnik zgasłby na fryturze czy nie będzie kłopotów z odpaleniem??? A misjsce znalazłem za prawą lampą na nadkolu jakby dobrze spasować to może i niecała 20tka by się zmieściła
ps frytury nieodpuszcze [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 11:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
krzstian pisze:
Nie no z tym aku to zeczywiście tak mi się urodziło bo znalazłem w piwinicy 5l sobie tez odpuszcze bo tj piszesz polegalo by to tylko na bardzo krotkim srawdzeniu czy chodzi na ladnie na OR , ale dalej interesuje mnie takie rozwiązanie przedewszystkim czy jeżeli silnik zgasłby na fryturze czy nie będzie kłopotów z odpaleniem??? A misjsce znalazłem za prawą lampą na nadkolu jakby dobrze spasować to może i niecała 20tka by się zmieściła
ps frytury nieodpuszcze [oczko]

IMO, jak Ci zastygnie w przewodach, to bedziesz musiał używać czyścików do fajki [hehe]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 11:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Jeżeli będzie podgrzna do tych 80 C to mam nadzieje że szybki restart na ON powinien w tej kwestij pomuc ewentualnie jeszcze grzałka przed filtrem paliwa , pytanie czy jest jakieś teoretyczne zagrożenie ze strony cylindrów?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 9:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
Jeżeli będzie podgrzna do tych 80 C to mam nadzieje że szybki restart na ON powinien w tej kwestij pomuc ewentualnie jeszcze grzałka przed filtrem paliwa , pytanie czy jest jakieś teoretyczne zagrożenie ze strony cylindrów?



A ja myślałem, że to tylko ja lubię ryzyko w tym temacie :lol: .

No nie wiem... Ja jestem w stanie w ciągu 10 min. szybkiej pracy wypompować z układu większość OR od filtra wstępnego do wtryskiwaczy i zapełnić go ON. Poza tym naprawdę widzę, że na miksie nie ma stracha. Dziś rano kopnąłem po grzaniu do zgaśnięcia kontrolki :lol: .

Załóżmy, że podgrzejesz tą fryturę do 80 st, bo postawisz ją na kuchence, przyniesiesz do auta, wepniesz się w przewody i zapalisz. Obojętne czy na ciepło czy zimno, bo dla silnika przy tej temperaturze paliwa różnicy pewnie nie będzie. Wypalisz objętosć, przełączysz się na ON, nic się nie stanie. Tylko wg mnie nie będziesz w stanie podgrzać tego w aucie do tego stopnia, żeby zrobić start na fryturze. Co nie znaczy, że nie warto próbować ;) .

O co tak naprawdę kaman? Masz dostęp do tego typu paliwa, jesz dużo frytek, czy tak się uparłeś?

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony wt gru 07, 2004 9:25 am przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 9:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Przy różnicy mas pomiędzy "paliwem" a tymi cześciami silnika, przez które będzie musiało przejść, wróżę szybki spadek temp. i zastygnięcię wzmiankowanego specyfiku w trakcie próby rozruchu na zimno.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 9:30 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wookee pisze:
Przy różnicy mas pomiędzy "paliwem" a tymi cześciami silnika, przez które będzie musiało przejść, wróżę szybki spadek temp. i zastygnięcię wzmiankowanego specyfiku w trakcie próby rozruchu na zimno.



No jeśli to coś nieoggrzane ma konsystencje smalcu, to ja nie wiem, do jakiej temperatury trzeba by podgrzać filtr i zbiornik, żeby odpuściło w całym układzie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 12:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 02, 2004 1:15 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Witney/UK
Nooooooooooooooo panowie, tu przeszliście samych siebie [zlosnikok] . Właśnie skończyłem czytać cały temat (sporo tego) i natchneliście mnie. Może dziś będę jechał do Holandii moją maszyną i zaleję sobie na początek w proporcji 1:3 dla OR. Zobaczymy jak 124 na tym pójdzie [zlosniki] . W życiu nie słyszałem żeby ktoś jeździł na czystym OR z Biedrony. No aż mnie z wrażenia zatkało [totalszok] . Dam znać jak śmiga

_________________
Pozdrawiam


Donald
VW Passat 1.9 TDI 130PS i MB W168 A160


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 12:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Donald pisze:
Nooooooooooooooo panowie, tu przeszliście samych siebie [zlosnikok] . Właśnie skończyłem czytać cały temat (sporo tego) i natchneliście mnie. Może dziś będę jechał do Holandii moją maszyną i zaleję sobie na początek w proporcji 1:3 dla OR. Zobaczymy jak 124 na tym pójdzie [zlosniki] . W życiu nie słyszałem żeby ktoś jeździł na czystym OR z Biedrony. No aż mnie z wrażenia zatkało [totalszok] . Dam znać jak śmiga


Widzę, ze Ty następny chcesz skoczyć do basenu na główkę, niekoniecznie będąć pewnym czy tam jest woda...

Pierwsze kilometry na OR zrobiłem w city. Kilka razy stanąłem. Wtedy trzasnąłem drzwiami, poszedłem na spacer & zadzwoniłem po życzliwych mi ludzi, póżniej bawiłem się pod domem. Dopiero po jakimś czasie odważyłem się pojechać do Torunia, nad morze i do Niemiec.

Jazda do NL & strefy Euro w ogóle po raz pierwszy na OR, nawet na miksie jest ryzykowna, ale na pewno będziesz miał co wspominać. Tylko nie wiem, czy sukces, czy niemiłe przygody...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl