MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 06, 2004 5:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 21, 2004 1:48 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Bolesławiec
Witam, przy rozgrzanym silniku wskazówka ciśnienia oleju waha się między 2 a 3, chodzi oczywiście o bieg jałowy /gdyby nie wskażnik, nie wiedziałbym że falują, tak cichutko jest w środku, ale na zewnątrz to już słychać te obroty.../. Co może być przyczyną? Czy to np.silniczek krokowy? Jeśli tak, to gdzie go szukać? To 300 CE zwykły silnik 12 zaworowy z 90 roku. Dodam,ze ciśnienie jest wg wykresu z września w porządku, natomiast obroty skaczą między 700 a 1100.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 9:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Silniczek krokowy nie występuje w tym silniku. Jest tylko nastawnik wolnych obrotow jest on jednouzwojeniowym silnikem nastawczym sterowanym przebiegiem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia. Podejżewam jakies fałszywe powietrze. Pękają gumowe przewody od tegoż nastawnika i podstawa gumowa pod wtryskiem.Sprawdź sondę jak skacze i czy za długo nie trzyma któregoś ze stanów. Aha nastawnik jest na kolektorze ssącym przykręcony dwoma śrubami M6 przez gumową obejmę i ma 2pinową wtyczkę. Jak zdejmiesz filtr to widać to od razu.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 06, 2004 10:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 21, 2004 1:48 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Bolesławiec
Znalazłem nastawnik, wygląda na strasznie "zapuszczony". Jutro się trochę pobawię, dzięki za odp.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 8:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Spróbuj przemyc go rozpuszczalnikiem w środku jak wymiesz. Warto by było zmierzyc podciśnienie w kolektorze, to byś od razu wiedział czy jest fałszywe powietrze. A zagazowana ta kupeta???

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 4:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 21, 2004 1:48 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie, jest prosto z Niemiec,nie będę jej gazował. Przychodzi mi do głowy wyregulowanie zapłonu, niekiedy po zgaszeniu stacyjki silnik chodzi jeszcze przez sekundkę. Jeśli oba objawy znikną, to odetchnę. Nastawnik wyczyściłem, początkowo było ok, ale po kilku minutach znowu falowanie na postoju.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 07, 2004 7:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Regulacja zapłonu w tym aucie? [szalone]
Sprawdź wszystkie gumowe węże, właśnie w tym układzie który jest podłączony ten nastawnik, jak będzie łapał lewe powietrze to nic nie zrobisz.
Powodzenia

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 08, 2004 9:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Aparat zapłonowy pełni funkcję tylko rozdzielacza WN i nie ustawia się nim zapłonu. Możesz dokonywac tylko korekcji charakterystyk pokrętłem korektora liczby oktanowej, ale po co? Ustaw na N albo S i śmigaj. A to że chodzi jeszcze po zgaszeniu to raczej nie od zapłonu(źle ustawionego) bo wtedy łapałby lewe obroty, ale to nie maluch.
Niech ci ktoś zmierzy podciśnienie w kolektorze ssącym to w prosty sposób wyeliminujesz fałszywe powietrze. Dobrze by było podmienić nastawnik i sterownik KE(czy komputer silnika jak wolisz). Sprawdź czy na przewodzie czerwono żółtym jest 12V względem masy po odpaleniu silnika. To jest przewód podłączony pod przekaźnik antyprzepięciowy(alumininowy sporawy obok sterownika ABS i KE, za plastikową osłoną za akumulatorem). Drugi sterujący przewód idzie do sterownika KE na pin 3(czewono biały). Najlepiej sprawdzić to oscyloskopem.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 08, 2004 4:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 21, 2004 1:48 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Bolesławiec
Co fachowcy to fachowcy...rzeczywiście łapie tzw. lewe powietrze, czeka mnie wymiana regulatora ciśnienia i któregoś tam węża. Można tym jeżdzić, ale mnie wkurza, w tym tygodniu sprawa będzie załatwiona. Aha, u mnie obok całego sterownika przy komputerze jest biały przewód, czy to znaczy że ktoś już coś grzebał, czy to seria? Jeszcze raz dzięki.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 08, 2004 7:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Regulator ciśnienia można se zatkać od strony podćiśnienia i tak bedzie chodził. Radzę ci uszczelnić ten dolot.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 2:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Antoni Janikowski pisze:
Regulator ciśnienia można se zatkać od strony podćiśnienia i tak bedzie chodził. Radzę ci uszczelnić ten dolot.

Odkopałem ten temat bo tez mi falują obroty, mam zamiar wymienić regulator wolnych obrotów, ale zastanowil mnie ten regulator cisnienia, gdzie on jest? To falowanie jest na lpg, na pb przeważnie są cały czas b. wysokie, no i kiepsko odpala na pb.

_________________
W124 '85 230E...
tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl