MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 10:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 12:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Przydałyby sie jakieś komentarze do tych zdjęć z testów zderzeniowych, bo w to że się da uderzyć beczką w beczkę to ja wierzę.

Żeby chociaż podali z jaką prędkością uderzyła w bok ...

Tutaj jest dużo testów MB: http://www.whnet.com/4x4/crashes.html

Zwróciłem uwagę na ten opis testów S-klasy: http://www.whnet.com/4x4/w140crash.html



PS. Trochę nie na temat - fajna strona ze zdjęciami rozbitych fur (MB też) www.wreckedexotics.com

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Ostatnio zmieniony śr gru 01, 2004 3:32 pm przez Leszek3.0, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 12:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ensignx pisze:
Przydałyby sie jakieś komentarze do tych zdjęć z testów zderzeniowych, bo w to że się da uderzyć beczką w beczkę to ja wierzę.

Żeby chociaż podali z jaką prędkością uderzyła w bok ...

Tutaj jest dużo testów MB: http://www.whnet.com/4x4/crashes.html

Zwróciłem uwagę na ten opis testów S-klasy: http://www.whnet.com/4x4/w140crash.html



PS. Trochę nie na temat - fajna strona ze zdjęciami rozbitych fur (MB też)www.wreckedexotics.com


Kiepsko wyglada ta 126 a to tylko 55km/h :cry:

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 1:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
AMG pisze:
Kiepsko wyglada ta 126 a to tylko 55km/h :cry:


Też mnie to zdziwiło (nie tylko karoseria ale i podwozie się koszmarnie zgięło), tylko ze to nie było centralne zderzenie całego zderzaka z obszerną przeszkodą, tylko uderzenie w konkretnie wybrany punkt.

Zastanawiam się, czy tam były wyjęte boczne szyby, żeby można było robić lepsze zdjęcia zachowań pasażerów ...

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 2:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
a tak dla formalnosci skoro juz mowa o wypadkach nawiazujac do wypadku w Morzyczynei kolo stargardu...

http://www.stargard.com.pl/modules.php? ... e&sid=2248

to relacja z kolejnego wypadku tym razem z drugiej strony stargardu na wylocie na bydgoszcz niecale 2 tygodnie po Morzyczynie.... i gdzie tu rozsadek:(((

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 2:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
Kiepsko wyglada ta 126 a to tylko 55km/h :cry:


Myślę, że takie jest zadanie przodu karoseri - jak najbardziej pochłonąć
siłę uderzenie.
Efektem tego jest tak mocno powyginana karoseria,
ale daleko jeszcze do zniszczenia wnętrza kabiny pasarzerów.

Dla mnie wygląda ok :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 2:59 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
AMG pisze:
Kiepsko wyglada ta 126 a to tylko 55km/h :cry:


Ma byc tak, ze nie auto nadal ma jezdzic, ale pasazerowie maja byc cali. Jak kabina cala to nie wazne jak reszta pogieta.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 3:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Coś mi się wydaje, ze inaczej nie dojdziemy prawdy - musimy zrobić eksperyment. Teraz tylko trzeba ustalić które samochody poswięcimy dla dobra ogółu. [zlosnikz]

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 3:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
laudan pisze:
AMG pisze:
Kiepsko wyglada ta 126 a to tylko 55km/h :cry:


Ma byc tak, ze nie auto nadal ma jezdzic, ale pasazerowie maja byc cali. Jak kabina cala to nie wazne jak reszta pogieta.



Ja też się zdziwiłem, że tak "się pogięła" ta W126tka.

Musieli wybrać newralgiczny punkt konstrukci i cienką przeszkodę - coś a la drzewo. Na podstawie tego zdjęcia nie możemy stwierdzić jak wyglądała przeszkoda - tam nie ma żadnych śladów. Chyba go przeparkowali po uderzeniu i zrobili zdjęcie.

Widziałem W126 uderzone z prędkością 40-50km od tyłu - tylko lekko wygięta karoseria pomiędzy tylnim błotnikiem a zderzakiem. Zderzak na pewno też został wbity do środka, ale mało to było widać bez rozbierania.

I widziałem na własne oczy jak W 124 uderzył w Golfa II przednim prawym rogiem - 40km/h miał na pewnio. Wjechał w tego Golfa dosłownie, a zniszczenia w W124 były prawie żadne. To było na początku lat 90tych, myślę że oba auta były wcześniej bezwypadkowe.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 3:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Sill pisze:
Coś mi się wydaje, ze inaczej nie dojdziemy prawdy - musimy zrobić eksperyment. Teraz tylko trzeba ustalić które samochody poswięcimy dla dobra ogółu. [zlosnikz]



Jak w starym kawale: Jakbym miał W126 to bym dał. :D

I byśmy gdzieś znaleźli grubą ścianę i drzewo rosnące jakieś 2.5m od niej. I tak auto slizgiem puściło, żeby zaliczyć jednocześnie zderzenie frontalne i boczne :D

PS. Założę się, że do robienia zdjęć to byśmy mieli z 20 chętnych.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 3:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Zderzenia czołowe "częsciowe", to podobno najczestszy typ. W126 jako pierwsze spełniało kryteria pełnego bezpieczeństwa pasażerów dla tego rodzaju spotkań przy 50 km/h.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11019 ... shtest.jpg

to ja juz wiem dlaczego v2xx kilka razy otrzymalo tytul najbezpieczniejszego pojazdu swiata w USA wespol z saabem 9000, zostawiajac w tyle rodzima produkcje z dlugimi maskami i bagaznikami.
nawet w latach 90'ych utrzymywalo pozycje w pierwszej 10ce!
a miedzy rokiem 93-98(pi?) nikt nie zginal w samochodzie volvo 240! :o

notabene - niedawno w tvn turbo pokazywali uderzenie czolowe bmw 735 versus volvo 960, wypadkowa 200km/h - masakra!!!!
nikt nie przezylby (wg expertow podczas ogledzin), ale co dziwne samochody nie rozpadly sie, klatki jakby wytrzymaly!
sa jednak granice wytrzymalosci organizmu ludzkiego na przeciazenia...

nie zapominajmy, ze MB w108.09,10,15,16,26 to pierwsze strefy zgniotu, PP, ABS, opatentowane zamki, fotele, etc.

i co najwazniejsze : pp, abs, etc, ats, to tylko gadgety majace zmniejszyc ryzyko obrazen!
najwazniejsza nadal jest konstrukcja i MASA POJAZDU!

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 4:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie za bardzo znam angielski, ale tam jest napisane, że to zdjęcie
robione było po tym jak żona dyrektora do spraw crash testów przeparkowywała mu samochód i tylko oparła się przodem o słupek.
Słownik dobra rzecz, nie ma to jak sobie przetłumaczyć :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 7:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Polecam ten wątek:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=15
To chyba najbardziej zmasakrowane 123 jakie widziałem.
Na żywo widziałem jeszcze dwie dość interesująco rozbite beczki. We wszystkich widać że konstrukcja tego auta to naprawdę kawał dobrej roboty.
Dużą zaletą tego samochodu jest konstrukcja kolumny kierownicy i samego koła kierownicy. W jednym z oglądanych przeze mnie aut przekładnia kierownicza wbita do wnętrza auta znajdowała się w miejscu gdzie kierowca zwykł opierać pięty i nie spowodowało to znacznego przemieszczenia kierownicy. POza tym miękka deska rozdzielcza i najbliższa sztywna struktura pod nią - ściana grodziowa dopiero pod szybą przednią; niewielkie przetłoczenia w podłodze (te ukośne rowki) usztywniające dodatkowo strukturę auta i wiele innych detali których się nawet dziś w większości aut się nie stosuje.
IMO 123 to jedno z tych aut w którym bezpieczeństu poświęcono maximum uwagi.

Dużo na temat bezpieczeństwa i testów zderzeniowych jest na tym filmie:
http://www.mercedesstory.pl/pliki/video2.avi

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 7:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
pp pisze:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1101914242_crashtest.jpg

To zdjecie z 100% uderzeniem czolowym. Przy 50% byloby duzo gorzej. Swoja droga to dosc stary crashtest, a wiec predkosc przed uderzeniem to max 50 km/h, a brak manekina swiadczy, ze zwracano uwage na przemieszczenia elementow, a nie co moze sie stac z kierowca, czy pasazerami. Tak czy inaczej v2xxest pancerna.

pp pisze:
i co najwazniejsze : pp, abs, etc, ats, to tylko gadgety majace zmniejszyc ryzyko obrazen!

Mylisz elementy bezpieczenstwa czynnego i pasywnego. 1 maja na celu unikniecie wypadku, a 2 wlasnie zmiejszyc ryzyko obrazen.

pp pisze:
najwazniejsza nadal jest konstrukcja i MASA POJAZDU!

Z tego by wynikalo, ze kierowcy Tirow sa bezpieczni, a mimo ze jezdza wolniej niz osobowki to bardzo czesto sa ofiarami wypadkow.

pp pisze:
notabene - niedawno w tvn turbo pokazywali uderzenie czolowe bmw 735 versus volvo 960, wypadkowa 200km/h - masakra!!!!

Energia rosnie w kwadracie predkosci i nie ma co sie dziwic.

_________________
w123


Ostatnio zmieniony śr gru 01, 2004 7:45 pm przez laudan, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 7:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Sill pisze:
Coś mi się wydaje, ze inaczej nie dojdziemy prawdy - musimy zrobić eksperyment. Teraz tylko trzeba ustalić które samochody poswięcimy dla dobra ogółu. [zlosnikz]


Ja już przyżyłem taki eksperymant C (S202) kontra lampa uderzona centralnie - wnioski: Mercedes to bezpieczny samochód

W123 kontro Polonez - tym razem zderzenie boczne, Polonez wymusił pierwszeństwo i wjechał mi w bok - brak przodu w Polonezie, hmm a beczka można powiedzieć, że cała - na wiosne blacharka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl