Konik pisze:
- jeżeli nie ma liczby po ukośniku znaczy, że wysokość opony równa się jej szerokości (100%),
A gucio! Tak jest w oponach calowych, a nie metrycznych! Patrz wyklad o oponach autorstwa Prezesa. Ja juz trzy razy czytalem!
Konik pisze:
- jeżeli nabywasz opony w USA zwróć uwagę na indeks prędkości - to bardzo ważne bo w stanach mają ograniczenie prędkości do 55 mil/h (około 90 km/h), w autach sprowadzanych ze stanów opony mają index prędkości (nawet w autach sportowych) do max. 140 km/h lub mniej, zresztą wystarczy spojrzeć na ich (amerykańskich aut) liczniki prędkości - max. 140 km/h.
No tez nie do konca, zalezy w jakim stanie, sa stany, ze nie ma ograniczen, w wielu jest 70 -75 mph. Liczniki, sa przewaznie do 120 mph, ale bywa wiecej. W bardzo starych bylo jak piszesz. Wiekszym problemem jest fakt, ze nie ma podzialu na letnie i zimowe, a wszystkie maja M+S. To chyba juz bardziej sklad gumy, bo bieznik wcale zimowo nie wyglada.