MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 5:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 23, 2002 1:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Czesc,
mam krotkie pytanko. Jak wymontowac zestaw zegarow (konsole) ze 115ki?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
Post: wt lip 23, 2002 5:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Futrzak pisze:
Czesc,
mam krotkie pytanko. Jak wymontowac zestaw zegarow (konsole) ze 115ki?


Wyciagnac ;-) A dokladniej, wyciagnac delikatnie. Jest zamocowana na wcisk. Wyciagac chyba najlepiej lekko na ukos, najpierw z lewej strony. Jak wyciagnie sie na tyle, by powstanie mala szczelinka, nalezy wlozyc tam reke (nawet z kluczem... chyba 8) i odkrecic przewod od cisnienia oleju. Wyciagajac jeszcze kawaleczek, bedzie mozna odlaczyc wiazke przewodow - uwaga - zlacze od wiazki bardzo latwo jest uszkodzic - tzn. moze sie rozsypac w reku. Nigdy nie nalezy ciagnac za kabel - raczej podwazyc zlacze srubokretem. Jak to bedzie zrobione, nalezy konsole przekszywic odwrotnie, tak aby dalo sie wlozyc reke od prawej strony. Wtedy odlaczamy swiatlowody od podswietlenia sterowania ogrzewaniem, a potem odkrecamy linke od predkosciomierza (powinno dac sie to zrobic reka). I to wszystko. Przy odrobinie wprawy mozna to zrobic bez odkrecania kierownicy (w dieslach ciegno od rozrusznika troche przeszkadza - warto odkrecic jego galke).

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 1:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

No w sumie zgadzam się z Szymonem, ale jeśli chodzi Ci tylko o wymianę żarówki lub wykręcenie zegarka, to nie odłączałbym przewodu od czujnika ciśnienia oleju. Można się upaćkać olejem a przewód ten powinien być na tyle długi aby dawał dostateczny dostęp do tylnej części zestawu wskaźników - przynajmniej tak jest u mnie - wyciągam tylko główną wtyczkę, światłowody i odkręcam linkę prędkościomierza i już mam elegnacki dostęp kręcąc zegarami na lewo i prawo.
To czego Szymon nie napisał, to fakt, że powinna u Ciebie być kapilara - czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej taki jak u mnie - nic wspólnego z elektryką wszystko na prostych prawach fizyki. [oczko] Czujnik wkręcony w głowicę oraz odchodząca od niego miedziana rurka w metalowej i następnie gumowej otulinie oraz wskaźnik temperatury zamontowany w zestwie wskaźników to jedna integralna część. Uważaj żeby go nie uszkodzić, bo odłączyć go od zestawu wskaźników się nie da, chyba, że z całym wskaźnikiem temperatury po rozebraniu całego zestawu wskaźnków. Najszybciej jest go odkręcić od głowicy i wyjąć w całości z całym przewodem - ale uważaj żeby go nie zginać ekstremalnie, bo w środku tej rureczki jest płyn, który się rozrzesza zależnie od temperatury i pozaginany przewód będzie powodował złe wskazania temperatury.
Jak napisałem powinieneś mieć kapilarę, ale może już ktoś dokonał "tuningu" na elektryczny czujnik, więc nie będzie problemu.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 9:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za odpowiedzi. Moze tak precyzyjne techniczne opisy warto by dodac do FAQ.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 9:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

>wykręcenie zegarka, to nie odłączałbym przewodu od czujnika ciśnienia oleju. Można się
>upaćkać olejem a przewód ten powinien być na tyle długi aby dawał dostateczny dostęp do

Ja bym uwazal na ten przewod - ta rurka w 30-to letnich samochodach jest dos sztywna i jej krecenie na boki moze spowodowac jej pekniecie - to jest dopiero tragedia - przy wlaczonym silniku wali z niej olej jak z szybu naftowego ;-))))))))) (malo sie ja da naprawic, nowa na aso koztuje ok. 70zl, w podrobach nie wystepuje). Oczywiscie, przy zalozeniu, ze rurka jest z plastiku (u mnie jest, nie wiem, jak bylo w I serii).

>Jak napisałem powinieneś mieć kapilarę, ale może już ktoś dokonał "tuningu" na elektryczny
>czujnik, więc nie będzie problemu.

U mnie jest elektryczny - ale to pewno dlatego, ze mam 2 serie :-?

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 25, 2002 12:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Szymon ja też bym uważał - a odkręcenie go po 30 latach to też nie lada kłopot. Jest tak zakręcony, że można ukręcić cały wskaźnik... U mnie ta rurka też jest jakby plastikowa, ale jak pisałem mogę kręcić w lewo i w prawo całym zestawem wskaźniów - w końcu ona nie ma 10 cm długości, żeby zaraz się ukręcić tylko coś około 0,5 m, więc jest ok.
Co do elektrycznego wskaźnika wody to u Ciebie jest oki - elektryczny wszedł jakoś chyba na początku '73 lub razem z 2 serią.

Pozdrawiam

P.S. Do FAQ kiedyś to wrzucę, tak jak i inne stałe pytania - trochę cierpliwości. [oczko]

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl