MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 4:50 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja nie sprawdzam elastycznosci silnika, nie jestem ani babcia, ani dziadkiem jeszcze :lol: , ja tylko jak wiem ze bede musial w pewnym momencie depnac to sobie wczesniej redukuje... A automamtami przejechalem juz naprawde troche i nawet jak mialem w osobowce 180 kucy to automat je wstrzymywal. Przy wyprzedzaniu. Bo jak juz do niego dotrze, ze chce wyprzedzac to idzie...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 4:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Moze z 72 KM jest latwiej mu to zrozumiec [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 4:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kozmo1 pisze:
Wynika z tego jednoznacznie, że najlepszym wyborem jest 300D (najlepiej w wersji E - 4 zawory/cyl.)




Tylko, że wybór nie sprowadza się wyłącznie do silnika, bo 4V to także inne zmiany, E-Klassowe elementy i magia liczb przy roczniku - istotnie wpływające na cenę & miejsce w złodziejskich statystykach.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Cytuj:
magia liczb przy roczniku

O co chodzi?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kozmo1 pisze:
Cytuj:
magia liczb przy roczniku

O co chodzi?


O nic strasznego!

O to, że np luty '94 potrafi być bezsensownie dużo droższy niż pażdziernik '93, a i tak był okres i miejsca w kraju, gdzie za datę produkcji uznawano datę pierwszej rejestracji w DE.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Mam jeszcze pare pytań ad W124:
- czy kratka na przodzie prawego błotnika to wlot do klimatyzacji?
- czy inna (mniejsza) atrapa chłodnicy to jednoznaczne, że mamy doczynienia z wersją E (i czy E oznacza elegance, a więc w moim domyśle inną (ładniejszą) atrapę, czy chodzi tylko o nowsze silniki (4 zawory/cylinder, a może o jedno i drugie).
- przeglądając ogłoszenia spotykam się z egzemplarzami z 1991 roku z małą atrapą i np z 1993r ze starą. Jak to jest? Od kiedy wprowadzono nową, kiedy zrezygnowano ze starej? Czy jest możliwe, że auto ma starą atrapę, a silnik z 4 zaworami/cylinder, lub odwrotnie: nową atrapę a silnik starszej generacji (2 zawory/cyl.)?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 7:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Skrzela na błotniku to wlot powietrza do Turbodiesla.

E to napewno E-Klassa. Ewentualna wersja oznaczona jest z zewnątrz na szerokiej listwie przednich błotników. Nie jest to zwykły przyklejany i wypukły napis ELEGANCE, jaki można kupić w AUTO-MOTO za 5 zł. A często taki ta jest. Dla lepszego samopoczucia lub zmylenia nieświadomego kupca.

Silnik 4V to maska z wąsami i inna tylna klapa, listwa chromowana na niej i tylny zderzak z zachodzącą aż do nadkoli listwa ochronną.

A silniki ludzie przekładają. Tak samo jak maski, rzadziej zderzaki, bo mniej rzucają się w oczy. Te w E-Klasie sa lakierowane w całości w odcieniu listew. W modelu poprzednim środek zderzaka jest czarny. Maska do E-Klassy kosztuje ponad 1000 zł. Zwykła 10 razy mniej. Za to można w prosty sposób oszukać parę osób.

Data graniczna to jesień '93 ale nie wiem który miesiąc. Nie dogonisz rzeźbiarzy i oszustów. Zbieraj VIN-y od sprzedawców i sprawdzaj. Jak ktoś poda miesiąc to będzie wszystko jasne.

P.S: Elementem charakterystycznym dla E-Klassy, który ciężko jest "przeszczepić" jest czujnik podczerwieni na tylnej belce między klapą a zderzakiem.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony wt paź 19, 2004 7:53 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 7:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
(me: how) pisze:
Skrzela na błotniku to wlot powietrza do Turbodiesla.


Przed 8.93 tak, ale pozniej mialy je rowniez 4 zaworowe 250D i 300D bez turbo.

Data graniczna to wlasnie 8.93 (produkcji, a nie 1 rejestracji). Stad spotykasz auta z 93 roku ze stara maska i atrapa, lampy i innymi mniej charakterystycznymi zmianami, ktore pojawily sie po 93 roku.

(me: how) pisze:
Elementem charakterystycznym dla E-Klassy, który ciężko jest "przeszczepić" jest czujnik podczerwieni na tylnej belce między klapą a zderzakiem.


A czy wszystkie E-klassy mialy taki czujni i czy on sie nie pojawil jeszcze pozniej?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:00 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2204
laudan pisze:
...Data graniczna to wlasnie 8.93...

Ja znowu doczytałem się, że E klasa datowana jest od czerwca 93....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
Elementem charakterystycznym dla E-Klassy, który ciężko jest "przeszczepić" jest czujnik podczerwieni na tylnej belce między klapą a zderzakiem.

hmmm... panowie oswieccie mnie o co chodzi z tym czujnikiem! do czego to to słuzy?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
meanstreak pisze:
hmmm... panowie oswieccie mnie o co chodzi z tym czujnikiem! do czego to to słuzy?


Zamek na podczerwien.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
[quote="meanstreak"]Elementem charakterystycznym dla E-Klassy, który ciężko jest "przeszczepić" jest czujnik podczerwieni na tylnej belce między klapą a zderzakiem.

hmmm... panowie oswieccie mnie o co chodzi z tym czujnikiem! do czego to to słuzy?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
ahaaa! wielkie thx za info laudan


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Z kratką jest istotnie tak jak napisał Laudan :oops: .

Zawsze w spotkanym bez czujnika coś innego też mi nie pasowało.
W opisie modelu i przejścia na wodne lakiery to miejsce zaznaczone jest na podatne na korozje. Ale jak teraz zapytałes, to ręki uciać sobie nie dam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 19, 2004 8:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Infrarot (885) było od poczatku, ale jako wypas. Od 1.94 serią.
A więc możliwe są E-Klassy bez czujnika z tego właśnie krótkiego, ale jednak okresu, czyli jesieni 1993.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl