MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 12:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 01, 2002 11:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Czy ktoś może będzie wiedział, co to się może dziać z moim autkiem.... Objawy sa następujące:
Na zimnym silniku rzuca go przeokropnie, a przy tym wydobywa się z niego chmura błękitnego dymu (pali olej - to mi się baaaardzo nie podoba). Ale nie dzieje się to za każdym razem - czasami po 3 dniach stania odpala na dotyk i chodzi równiutko, a czasem i po 5 kilometrach potrafi go rzucać i gasić.....
Wszystko to zaczęło się po wizycie w warsztacie specjalizującym się w pompach wtryskowych (podobno wielcy specjaliści, ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć), gdzie miałem ustwianą pompę i końcówki wtrysku. Pompa była wyjmowana, ale meches twierdzi, że teraz ustawił ją dobrze (ale niekoniecznie, bo auto dalej kopci na czarno :evil: ).
Teraz pytanie zasadnicze: Czy wszystkie powyższe objawyto efekt majstrowania przy pompie, czy może coś złego dzieje się z samym silnikiem (zawory ???). Silnik to 240D o numerze 616912 10 127302. Nie wiem, z którego roku jest ten silnik (auto z 1981), bo w oryginale był 616912 12 055878 - teraz już go tam nie ma :cry:

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 01, 2002 11:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Osobiście nie uwuerze, że to jest wina czegokolwiek innego niż owego mechaniora.
Miałem osobiście takie przypadki w innych autach, teraz jak już to mam zaufanie tylko do jednego spośród wielu. To nic że musze do niego jechać prawie 60km - ale wtedy jest OK.
D..a a nie fachowiec!
Jeżeli tłumaczy, że to nie on to niech powie co, przecież przedtem, zanim wsadził pazury, było ok !

Jedynym objawem niepokojącym jest utrata oleju - żeby sprawdzić co i jak ja bym zmierzył ciśnienia

_________________
Robert__W116_300SD


Ostatnio zmieniony pn lip 01, 2002 12:24 pm przez RobGas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 01, 2002 11:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
podobne miałem objawy - okazało się to winą pompy. Po zakupieniu nowej używanej i poprawnej regulacji tyka jak szwajcarski zegareczek. Moje zdanie - pompa do poprawki

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 01, 2002 11:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 15, 2001 1:00 am
Posty: 5
Czesc , mam nadzieje ze okaze sie pomocny. Proponuje sprawdzic pompe wspomagania serwa, miałem kiedys podobne objawy i okazało sie ze membranka pekła i tez sie p.....doliło. Powodzenia Jojo


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 01, 2002 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Uświadom Mike temu cieciowi wtryskowcowi, że w Mercedesie były różne pompy wtryskowe a różnice między nimi znaczne. Zresztą już Ci pisałem o różnicy w nastawie pompy między różnymi rocznikami silnika 240D [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 02, 2002 1:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

JOJO21 pisze:
Czesc , mam nadzieje ze okaze sie pomocny. Proponuje sprawdzic pompe wspomagania serwa, miałem kiedys podobne objawy i okazało sie ze membranka pekła i tez sie p.....doliło. Powodzenia Jojo


Kolega Jojo moze miec racje. Sprawdz pompe prozniowa. Czy przypadkiem przewody od serwa do pompy i od pompy do przepustnicy nie sa zaolejone od srodka?

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 02, 2002 12:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Kowal pisze:
Uświadom Mike temu cieciowi wtryskowcowi, że w Mercedesie były różne pompy wtryskowe a różnice między nimi znaczne.

Wiem, wiem, taki mam zamiar. A jak nie będzie chciał słuchać, to będzie awantura [zlosnik]
Szdowk pisze:
Czy przypadkiem przewody od serwa do pompy i od pompy do przepustnicy nie sa zaolejone od srodka?

Nie są zaolejone, przynajmniej na takie nie wyglądają. A co do sprawdzania pompy próżniowej, to zapewne chodzi o to, czy daje odpowiednie podciśnienie.......a jeśli chodzi o to, to na pewno daje, bo bez tego to by mi centralny nie chodził. Chyba że się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu..

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 05, 2002 12:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Mike a byłeś u tego mechesa od merców ?? - na samym końcu ul. Kamionka w okol. M1. On robi same merce i naprawde się na tym zna.

Jak na moje oko, to na pewno wina tej "regulacji". A błękitny dymek na zimnym, to może być kiepski wtryskiwacz, a nie spalony olej.

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 08, 2002 2:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Pojechałem właśnie przed chwilą do tego pieprzonego kretyna, który mi robił pompę. On oczywiście powiedział, że nie ma z tym nic wspólnego, że to tak ma być. Jak mu powiedziałem, że zanim się u niego pojawiłem to nic takiego nei było, to powiedział, że mam końcówkę sinika, i jego to nic nie obchodzi (a to ciekawostka, silnik wykończył sie w ciągu jednego dnia, kiedy stału nich..... :evil: ) a jak mi się nie podoba, to on mi może wezwać rzeczoznawcę, który mi to stwierdzi (ciekawe....pewnie to jego znajomy....). Podsumowując stwierdził, że on tu nie ma nic do roboty, bo on zrobił wszystko dobrze (bullshit, bullshit.....) i on mi nic regulować nie będzie. W związku z czym pożegnałem go odpowiednią wiązanką na temat jego i jego rodziny i wyszedłem..... Dalszy ciąg tej przemiłej historii w osobnym poście, pod tytułem "Potrzebuję porady"

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl