MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 9:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw cze 27, 2002 1:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
serce nawaliło, części kupić nie mogę, wogóle tragedia i totalna załamka.
a szukam tylko tłoków, gilz i pierścieni. Nic takiego - gdyby nie to że to nietypowy silnik. Do wersi 3l mogę mieć na kilogramy, a za turbo dizla to chyba tylko na wymianę za złoto :-?
Coś czuję, że bedzie mnie to nieźle kosztowało a moja żona to się ze mną rozwiedzie :( za to.
Pomóżcie, proszę.
Swego czasu PEPE pisał o koleżce w Niemczech co może załatwić każdą część - ale niestety ja z niemcem się nie dogadam (nie rozumiem ich mowy nie mówiąc już o pisaniu)

PS
a silnik to OM 617.950 z W116 300SD

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 2:13 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zrób tak jak mówił dr Komin kup 300D i wsadź do auta na czas remontu bo widze, że zbieranie części będzie trwało bardzo długo.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 3:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
to niestety nie jest wyjście,
pomijając koszty to jak wsadze prowizore to jest ryzyko że tak zostanie na zawsze.
W między czasie skontaktował się ze mną PePe (dzięki), a mój mechanior wzial to za punkt honoru, może coś z tego będzie.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
Post: czw cze 27, 2002 11:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
RobGas pisze:
Swego czasu PEPE pisał o koleżce w Niemczech co może załatwić każdą część - ale niestety ja z niemcem się nie dogadam (nie rozumiem ich mowy nie mówiąc już o pisaniu)



PP pisał o szrocie (chyba o tym piszesz): http://www.bacigalupo-autoteile.de/ , ale koleś ma tam graty do 114/115 i 123. W temacie pierścieni chyba mogę Ci pomóc (czekam na namiary dobrej firmy, która je dorabia. Jak będę miał namiary - dam znać.

Głowa do góry.
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 11:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
(0-12) 422 71 65 - to numer telefonu do firmy Wadowski w Krakowie, która zajmuje się częściami do MB i pierścieniami do różnych innych wynalazków...

(0-12) 278 45 07 - a to numer do sklepu w Wieliczce, który handluje dość niespotykanymi częściami do MB. Mają różne zamienniki (czyt. podróbki...), warto przedzwonić.

Może to nie najbliżej od Lublina, ale...

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 27, 2002 11:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Pawełek pisze:
(0-12) 422 71 65 - to numer telefonu do firmy Wadowski w Krakowie, która zajmuje się częściami do MB i pierścieniami do różnych innych wynalazków...

(0-12) 278 45 07 - a to numer do sklepu w Wieliczce, który handluje dość niespotykanymi częściami do MB. Mają różne zamienniki (czyt. podróbki...), warto przedzwonić.

Może to nie najbliżej od Lublina, ale...


Dziękuję za info. Takich gości zapraszam do mojego tematu: http://macmerc.netium.com.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=880

Pozdrawiam
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 28, 2002 12:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Jeżeli mam byc szczery to silnik daj do prawdziwego fachowca. On będzie wiedział co zrobić dalej. Jak kupisz części sam to wina za niepowodzenie spadnie na Ciebie. Znam to z własnego doświadczenia. Pozostaje ew, ASO wg. numeru nadwozia, przy takim modelu nie ryzykuj to się opłaci zobaczysz.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 29, 2002 3:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za rady i pomoc. Motam sie jak tylko mogę - coś powinienem zdecydować na dniach.
1. ASO mnie przeraża cenami (nawet nie dzwonię);
2. dzwoniłem do Krakowa i Wieliczki (dzięki Pawełek za namiary) i tam jest wyjście jakieś; tłoków niestety nie kupię ale reszta jest prawie na półce.
Potrzebuję Waszej rady, nie jestem w tej dziedzinie kompetentny ale wydaje mi się, że ktoś próbuje mnie naciągnąć na niepotrzebne wydatki.
Mam zamiar dokonać remontu niepełnego mianowicie: wymienić gilzy i zapierścieniować na starych tłokach. Czy to jest dopuszczalne? Czy jednak lepiej (może nawet konieczne) aby wymienić równiez tłoki?
Różnica w kosztach jest znaczna a efekt? - na mój rozum ten sam.
Jak to jest?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 30, 2002 1:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Jak robić remont silnika i to tak żadko spotykanego to remoncik powinien być zrobiony na tip top (silniczek jak zegareczek). A zakładając nowe pierścienia i stre tłoki to jak umarłemu kadzidło. Mój znajomy w 116 280S wymienił w silniku same pierścienie (a w dodatku Polskie [beksa1] ) :evil: i co się okazało, wielki błąd silnik trzy miesiące chodził super a potem się pogarszało i w rezultacie teraz jest to samo co przed wymianą. Jak pierścienie to i tłoki, szlif,itd. Jak robić to porządnie, pisałeś o kupnie beczki to autko na zamiane będzie a 116 300SD USA musi mieć silniczek CACY. Nie oszczędzaj na tym remoncie bo to się nie opłaca!!!
Pozdrawiam! [cool]

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 30, 2002 12:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
koszty mają się następująco (w przybliżeniu bo notatki zostawiłem w firmie, błąd max +15%) są to ceny z Krakowa i Wieliczki:
- tłoki nowe ok 500,-/szt - niemieckie
- pierścienie ok 160/ kpl na 5 tłoków - niemieckie
- tuleje (gilzy) ok 120-160 zł/ szt - chyba polskie niepamiętam (krotoszyn)
- głowica remont kompleksowy - nie wiem ale raczej niwielki ok 200-300 zł
- uszczelki, dupa, rzepa, itp ok 250 zł no niech 400,-
- robocizna jest to układ prywatny z mechanikiem ale liczyć będę że nie przekroczy 1.000,-

jak widać z powyższego:
- remont na "tip top" może się zamknąć w kwocie ok 5.000 zł :cry:
- najpoważniejszym wydatkiem są tłoki (50% wydatków) stąd moje dywagacje,
- w najbliższych dniach dokonam kolejnych pomiarów (po konsultacji z Sebi i jego bratem Marcinem oraz Sebą) w celu wyeliminowania niepotrzebnych wydatków (zakupu 5 tłoków). Jeżeli okaże się że któryś jest zniekształcony - to do wymiany, jeżeli ok to zostanie, a reszta jak wyżej.
Dochodzi do tego : oleje, klima, chłodzenie ...

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 30, 2002 11:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Jest jeszcze inny patent - robi się cylindry na wymiar istniejących tłoków i dobiera do tego pierścionki. Nigdy nie miałem do czynienia z tym w MB, ale tuleje chyba da się tak dorobić (doszlifować z nowych). Ma to sens, jeżeli tłoki są w porządkum, a nie jakieś [mlotkowy]

To taka wersja oszczędnościowa ...

Miałem tak zrobione w maździe 626, jak dotąd (15 000 km) nie ma co narzekać.

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 18, 2002 2:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
silnik wesoło jest składany do kupy i ..... oczywiście wyłazi szereg "kwiatków"
na ten przyklad mam problem ze zdobyciem napinacza łańcucha rozrządu (ponoć mechaniczno-olejowy)
Jak by tak ktoś z Was ... miał czy wiedział gdzie jest to proszę dac znać.

silnik 617.950 - trzy litrowy turbo dizelek

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 18, 2002 2:39 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jest inny niz w modelu bez turbinki?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 18, 2002 4:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
ponoć tak, inny,
ale właśnie przed chilą dzwonił do mnie mechanik, że podpasuje od W123 więc mam tylko nadzieję, ze przeróbka będzie skuteczna

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 18, 2002 4:36 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
RobGas pisze:
ponoć tak, inny,
ale właśnie przed chilą dzwonił do mnie mechanik, że podpasuje od W123 więc mam tylko nadzieję, ze przeróbka będzie skuteczna


Powinien bezproblemowo pasować od 300 z turbinką od W123

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl