MERCEDES 4 EVER pisze:
Chmm Zaletą TDI jest duza moc,dobre osiagi i spalanie zeczywiscie moze cieszyc.Ale przeklniesz TDI jesli cos sie wysypie.Sam nie zrobisz NIC!!!.Tam juz jest przepływomierz ktory czesto siada (300-400zł),pompa elektronicznie sterowana,od wszystkiego sa czujniki,komputer jednym słowem -Duzo elektroniki.Turbiny tez czesto padają po wiekszym pprzebiegu i nie sa tanie bo nowa ponad 1000 zł-uzywki za 500 sie nie opłaca bo tto jest loteria...Najciekawszy patent to wtryski-jako ze TDI ma wtrysk dwu fazowy,wtryski sa dwu sprezynowe i nie istnieje mozliwosc wymiany samych koncowek wtrysku poniewaz nie ustawi sie odpowiednio dawki wtrysku wstepnego (pilotowego) trzeba kupic komplet nowych wtryskow jak klekną.A mercedes wiadomo prostota konstrukcji zadnej elektroniki i nie ma turbiny co sie wysypie chyba ze 300 TURBO.Wybor nalezy do Ciebie ale porownujac VW do Gwiazdy to wiadomo....
Awaryjnosc volkswagenowskich silnikow TDI to takie same bajki jak wysokie zuzycie paliwa w silniku M110 czy tez wysoka awaryjnosc mercedesowskich automatow. Wszystko zalezy od stanu i odpowiedniego traktowania. Wg mnie Passaty B4 to jak do tej pory najbardziej trwale i niezawodne VW bijace na glowe inne auta tej, i nie tylko, marki. Niestety dzis juz sie takich nie produkuje
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)