MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 3:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 26, 2004 7:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
witam,

...jak w temacie (prosze sie nie smiac). Auto kupilem niestety od posrednika, ktory nim nigdy nie jezdzil, tak wiec wszystkie tajniki musze odkrywac sam (w czym jest nawet pewien smaczek [zlosnikz] )

W beczce wszystko opieralo sie na ukladzie pneumatycznym, a w razie czego byl awaryjny przycisk do zatrzymania silnika. Tutaj tego nie ma. Domyslam sie, ze celem wylaczenia motoru musze nadusic "hebel" (czy jak to sie fachowo nazywa), ktory sluzy rowniez do grzania swiec i uruchomienia rozrusznika. Sek w tym, ze wcisniecie do konca powoduje tylko delikatne zmniejszenie obrotow. Pomozcie, bo "duszenie" silnika na 4 i hamulcu nie nalezy do czynnosci eleganckich...

pozdrawiam,

Michal.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 7:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Musisz wyregulować naciąg hebelka. Czasmi może pomóc dokręcenie śruby mocującej przy desce rozdzielczej. Miałem tak w mojej 123 200D. Ale przycisk do wyłączania silnika powinien być pod maską!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 8:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Musisz wyregulować naciąg hebelka. Czasmi może pomóc dokręcenie śruby mocującej przy desce rozdzielczej. Miałem tak w mojej 123 200D. Ale przycisk do wyłączania silnika powinien być pod maską!


Dzięki - tak właśnie myślałem, że to coś z tą linką pewnie. A co do przycisku, to albo ja ślepy jakiś jestem albo nie ma! W beczce trudno było nie zauważyć o ile dobrze pamiętam - intensywnie czerwony przycisk z naklejką "emergency stop", a tutaj nic mi sie podczas pobieżnych oględzin nie rzuciło w oczy... Czy to wogóle możliwe, żeby tego nie było?

pozdrawiam,

Michal.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 10:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 22, 2004 7:45 pm
Posty: 87
Lokalizacja: BIELAWA
dokladnie w mojej 115 nie ma czegos takiego przy pompie a w 123 mam

_________________
pozdro,

W 115 220D 1971r-NA ZAWSZE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 8:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
to ja ci tylko jeszcze jedno podpowiem bo sam to przeszedlem i az mi glupio bylo ......... nie probuj wyciagac kluczyka przy wyciagnietym heblu ..... na poczatku nie wiedzialem tego i rozebralem pol samochodu zanim doszedlem ze zaciety kluczyk to wina tego ze nie wcisnalem hebla [zlosnik] i jeszcze w razie jak nie bedzie gasil z hebla sprawdz czy masz te 3 gumki w calosci przy lince przy pomopie :) o i tyle :) [zlosnik]

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 10:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn pisze:
to ja ci tylko jeszcze jedno podpowiem bo sam to przeszedlem i az mi glupio bylo ......... nie probuj wyciagac kluczyka przy wyciagnietym heblu ..... na poczatku nie wiedzialem tego i rozebralem pol samochodu zanim doszedlem ze zaciety kluczyk to wina tego ze nie wcisnalem hebla [zlosnik]


juz za pozno... [zlosnikz] Spedzilem chyba z pol godziny nad tym. Ale na szczescie doszedlem do tej prawidlowosci przed zdemontowaniem czegokolwiek.

kruszyn pisze:
i jeszcze w razie jak nie bedzie gasil z hebla sprawdz czy masz te 3 gumki w calosci przy lince przy pomopie :) o i tyle :) [zlosnik]


Gumki mam. Dokonalem wstepnej regulacji przy uzyciu pokretla na desce, tak jak radzil Bukol. Jest lepiej, ale jeszcze nie calkiem dobrze. Udaje mi sie wylaczyc silnik w 50% przypadkow. Nie jest to wynik, ktory mnie zadowala, tak wiec pobawie sie dzisiaj z regulacja linki...

pozdrawiam,

Michal.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 12:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
AMG pisze:
Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika.

Nawet 240D 3.0? Te też nie miały? A druga seria?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 3:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
AMG pisze:
Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika.

Nawet 240D 3.0? Te też nie miały? A druga seria?


Druga seria czy pierwsza nie mialy. a 240D 3.0 chyba mialy jako jedyne ale glowy za to nie daje ...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 28, 2004 8:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
witam,
miały przycisk, przynajniej 115 drugiej serii, które miałem, ale nie egzystujący samodzielnie jak w beczce, tylko na systemie cięgieł w postaci wygiętej blaszki, która umożliwiała przyłożenie palca i naduszenie. cięgła poruszały się wtedy odwrotnie niż przy dodawaniu gazu, w moim 240 3.0 jest podobnie.
pozdrawiam


Na górę
Post: śr sie 22, 2012 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Dobra - hebel. Mam nawet takie urządzenie :D Natomiast....jest luzem odziedziczone wraz z autem....

Powracam z silnika benzynowego do oryginalnego diesla i mam pytanie jak to podłączyć? Które styki są do rozrusznika, które do grzania świec (W115, 200d 76 r.)? Byłbym także wdzięczny za zdjęcie podłączenia linki od hebla - mam hebel z prostokątną końcówką na końcu linki i trochę nie wiem, jak go podłączyć - bo w dźwigni przy pompie jest zwykła dziurka na linkę...

Nawiasem mówiąc - jak w w115 jest rozwiązany system grzania świec? U mnie tej instalacji zupełnie nie ma, a mam doświadczenie tylko z tymi w w123 oraz w124?

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl