MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 11:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 04, 2004 3:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Od jakiegoś czasu mam dość pokaźny luz w kierownicy (wszystkie końcówki są ok, to samo tyczy się swożni). Po poszukiwaniach okazało się że jest to luz na przekładni. Mechanik stwierdził że kwalifikuje się ona do wymiany. Czy można ten luz jakoś skasować?
P.S. Po zapaleniu silnika, luz ten nieznacznie maleje (wspomaganie działa bez zarzutu)


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 3:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
tomas pisze:
Od jakiegoś czasu mam dość pokaźny luz w kierownicy (wszystkie końcówki są ok, to samo tyczy się swożni). Po poszukiwaniach okazało się że jest to luz na przekładni. Mechanik stwierdził że kwalifikuje się ona do wymiany. Czy można ten luz jakoś skasować?
P.S. Po zapaleniu silnika, luz ten nieznacznie maleje (wspomaganie działa bez zarzutu)


teoretcznie tak, ale imo nowa przekladnia i tak cie nie ominie.

w w201 i w124 (innych przekladniach MB pewnie tez) bierzesz klucz 19 i imbus bodajze 6. na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 3:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wolf pisze:
na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.


Tak dzialajac rozwalisz do konca przekladnie. Skasujesz luz na kulkach w przekladni, ktory powinienen zachowac odpowiednia wartosc.

_________________
w123


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
laudan pisze:
wolf pisze:
na gorze przekladni jest sruba na wlasnie taki imbus zakontrowana nakretka. przytrzymujac srube luzujesz nakredke i odkrecasz imbusem o 1/4 (gora 1/2) obrotu. dokrecasz kontre i jedziesz na probe.


Tak dzialajac rozwalisz do konca przekladnie. Skasujesz luz na kulkach w przekladni, ktory powinienen zachowac odpowiednia wartosc.


imo dobicie przekladni jest w tym wypadku wielce prawdopodobne (patrz pierwszy akapit mjego poprzedniego posta). tyle tylko, ze czlowiek nie ma nic do stracenia - i tak bedzie musial wymienic na lepsza.

jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 4:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.

_________________
w123


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
laudan pisze:
wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.


zgadza sie. ale moze sprobowac, jesli nie przesadzi to nic mu sie nie powinno stac. tak czy inaczej bedzie musial kupic zdrowa.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 12:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
wolf pisze:
laudan pisze:
wolf pisze:
jeszcze jedno: jego luz na kulkach i pomiedzy nakretka a walkiem glownym juz dawno nie ma odpowiedniej wartosci.


tak, ale lepiej wymienic niz ma sie przekladnia w czasie jazdy rozsypac.


zgadza sie. ale moze sprobowac, jesli nie przesadzi to nic mu sie nie powinno stac. tak czy inaczej bedzie musial kupic zdrowa.


NOWEJ W SALONIE NIE KUPI BO KOSZTUJE ZA DUŻO , A JAK SPRAWDZI CZY UŻYWANA JEST DOBRA I NAWET JEŚLI PRZEJEDZIE SIĘ AUTEM ZANIM JĄ WYMONTUJĄ TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
SERWISOWE KSIĄŻKI MERCEDESA PODAJĄ IŻ LUZ NA PRZEKŁADNI NALEŻY KONTROLOWAĆ (KASOWAĆ) CO 40TYS.KM (NA DOBRYCH DROGACH) .

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 7:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Merc W107 pisze:
TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY


po co od razu krzyczec :evil:

Czy na przekladni luz byl regulowany widac po tym jak wkrecona/wykrecona jest sruba do regulacji :lol:

_________________
w123


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 8:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Cześć, dzięki za porady, moje przypuszczenia się potwierdziły, muszę szukać nowej (innej) przekładni, jestem tylko ciekaw ile coś takiego może kosztować??Może ktoś wie?


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 11:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
tomas pisze:
Cześć, dzięki za porady, moje przypuszczenia się potwierdziły, muszę szukać nowej (innej) przekładni, jestem tylko ciekaw ile coś takiego może kosztować??Może ktoś wie?

Do 116 w ASO ok 7000PLN :(

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 12:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
laudan pisze:
Merc W107 pisze:
TO SKĄD BĘDZIE WIEDZIAŁ , ŻE JUŻ LUZ NIE BYŁ KASOWANY


po co od razu krzyczec :evil:

Czy na przekladni luz byl regulowany widac po tym jak wkrecona/wykrecona jest sruba do regulacji :lol:


Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda , bo ja z wieloletniej praktyki wiem , że nie widać , chyba że się ktoś młotkiem i przecinakiem się dobierał..... :evil:

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 5:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Merc W107 pisze:
Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda


Na gornej powierzni przekladni jest sruba regulacyjna, zabezpieczona kontra. W nowych przekladniach jest mocno wkrecona (wystaje 2-3 zwoje ponad nakretne kontrujaca), jesli wystaje wiecej tym mniejszy zakres regulacji. Jak wystaje okolo 1,5cm ponad kontre to nie ma juz czym regulowac.

_________________
w123


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
laudan pisze:
Merc W107 pisze:
Jeśli widać to , to ja poproszę o podpowiedż jak to wygląda


Na gornej powierzni przekladni jest sruba regulacyjna, zabezpieczona kontra. W nowych przekladniach jest mocno wkrecona (wystaje 2-3 zwoje ponad nakretne kontrujaca), jesli wystaje wiecej tym mniejszy zakres regulacji. Jak wystaje okolo 1,5cm ponad kontre to nie ma juz czym regulowac.



To jednak można regulować , a nie od razu wymieniać ;)

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 11:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Merc W107 pisze:
To jednak można regulować , a nie od razu wymieniać ;)


przeciez o tym pisalismy ;) BTW. mozn jesli zostalo cos jesli do regulacji.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl