MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 1:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 02, 2004 3:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Mam małe pytanko do posiadaczy automatycznych skrzyń biegów.Otóż mój W124 na wolnych obrotach ma ok 1200 obr/min jednak po wciśnięciu STOPU i przełączeniu na D obroty spadają do ok. 600-700 obr/min.
Wiem że tak nie powinno być , że obroty powinny spaść góa 100 obr/min.
Co może być tego przyczyną , może ktoś już miał taki problem i dał sobie z tym radę. Jakie mogą być koszty naprawy.Ogólnie zbytnio to nie przeszkadza ale wiem że tak nie powinno być...stąd moje pytanie.
PS.Napiszcie o ile obrotów u Was spadają obroty po włączeniu D


Na górę
Post: śr cze 02, 2004 3:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
dr_FranekStein. pisze:
Otóż mój W124 na wolnych obrotach ma ok 1200 obr/min.


Chyba masz za wysokie wolne obroty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 02, 2004 3:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Tak ,wiem że są za wysokie ale jak zmniejszę to wtedy prawie gaśnie po włączeniu D. Narazie przeprowadzam małą ankietę o ile prawidłowo powinny spaść obroty po włączeniu D w celach informacyjnych.....
i ewentualnie może znajdzie się ktoś kto zna przyczynę...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 02, 2004 4:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ile spadają obroty to nie wiem - nie działa mi obrotomierz. Z tego co pamiętam mój 126 500SEC schodził więcej niż 100 obr/min. Zacznij od wyregulowania podciśnienia sterującego skrzynią, to najczęstsza przyczyna drobnych problemów ze skrzynią (jedyną słuszną [zlosnik] ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 02, 2004 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Zgadzam sie z Tobą Bukol co do tego że jedyną słuszną skrzynią jest automat w 200% [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . To już mój piąty samochód i jak do tej pory...tylko automaty.
....jednak nadal czekam na podpowiedzi odnośnie przyczyny tak dużego spadku obrotów.....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 02, 2004 8:25 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 19, 2004 11:00 am
Posty: 2
Lokalizacja: Lublin
dr_FranekStein. pisze:
Zgadzam sie z Tobą Bukol co do tego że jedyną słuszną skrzynią jest automat w 200% [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . To już mój piąty samochód i jak do tej pory...tylko automaty.
....jednak nadal czekam na podpowiedzi odnośnie przyczyny tak dużego spadku obrotów.....

Z tego co kojarzę to w Mercedesie jest elektroniczny mechanizm który po załączeniu biegu lub włączeniu klimy zwiększa obroty silnika i prawdopodobnie u Ciebie właśnie to nie działa.
pozdrawiam

_________________
300TE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 02, 2004 10:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
dr_FranekStein. pisze:
Zgadzam sie z Tobą Bukol co do tego że jedyną słuszną skrzynią jest automat w 200% [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] . To już mój piąty samochód i jak do tej pory...tylko automaty.
....jednak nadal czekam na podpowiedzi odnośnie przyczyny tak dużego spadku obrotów.....


Faktycznie spadek obrotów w takim stopniu jest co najmniej dziwny i niepokojący. Sprawdziłem dziś u siebie. Przełączenie z N na D nie powoduje w zasadzie żadnej zmiany - wskazóweczka niezauważalnie drga (może o 20-50 obr/min), a na ucho nic nie słychać. Jedyne wyraźne zmiany jakie słyszę, to w zimnych porach roku moment opadnięcia odbrotów po osiągnięciu pewnej temperatury przez zimny silnik (coś jakby efekt wyłączania ssania w benzyniaku) - wiadomo, o co chodzi. Ale różnica w tym spadku wynosi może 200 obr/min.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: czw cze 03, 2004 7:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
dr_FranekStein. pisze:
Mam małe pytanko do posiadaczy automatycznych skrzyń biegów.Otóż mój W124 na wolnych obrotach ma ok 1200 obr/min jednak po wciśnięciu STOPU i przełączeniu na D obroty spadają do ok. 600-700 obr/min.
Wiem że tak nie powinno być , że obroty powinny spaść góa 100 obr/min.
Co może być tego przyczyną , może ktoś już miał taki problem i dał sobie z tym radę. Jakie mogą być koszty naprawy.Ogólnie zbytnio to nie przeszkadza ale wiem że tak nie powinno być...stąd moje pytanie.
PS.Napiszcie o ile obrotów u Was spadają obroty po włączeniu D


Witaj!
U mnie obroty na N to ok. 900 - 1000 RPM. Po włączeniu D spadają do ok. 650 - 700 RPM. I jest to właściwe. Z tym, że ja mam gaźnikowe M110.
BTW. Jaki masz silnik?

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 04, 2004 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Odpowiadam tutaj bo coś nie chcę mi się pokazywać podpis a tam chciałem umieścić wszystkie dane samochodu... ;-(
Tak więc mója gwiazda to W124 200E 1992 r.

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 04, 2004 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt maja 21, 2004 10:58 am
Posty: 156
Lokalizacja: 25km na płn.wschód od Jeleniej Góry
co spadku obrotów, to nie wiem jak w automacie MB, ale w mojej Maximie, było identycznie, i co zrobiłem????? wymieniłem filtr oleju w skrzyni!!!!! jak ręka odjął, dlaczego??? po włączeniu D pompa oleju w skrzyni prawie wyła....sprzęgło zaczynało blokowac, dopiero jak pompa mogłaa swobodnie zasysać olej , obroty spadają około 50 do 100.....


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 10:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Sebaa pisze:
Witaj!
U mnie obroty na N to ok. 900 - 1000 RPM. Po włączeniu D spadają do ok. 650 - 700 RPM. I jest to właściwe. Z tym, że ja mam gaźnikowe M110.
BTW. Jaki masz silnik?


A skad masz takie precyzyjne dane?

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: pt cze 04, 2004 11:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
misiek pisze:
A skad masz takie precyzyjne dane?


Z obrotomierza [zlosnik] . W manualu do M110 są podane podobne wartości. Poszukam i Ci podeślę.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 04, 2004 11:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
dr_FranekStein. pisze:
Odpowiadam tutaj bo coś nie chcę mi się pokazywać podpis a tam chciałem umieścić wszystkie dane samochodu... ;-(
Tak więc mója gwiazda to W124 200E 1992 r.


Czyli na początek trzeba wywołać do tablicy Voitass'a. Ma podobne auto, u niego o ile pamiętam też obroty spadają, ale teraz nie wiem o ile...

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Post: sob cze 05, 2004 1:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Sebaa pisze:
misiek pisze:
A skad masz takie precyzyjne dane?


Z obrotomierza [zlosnik]


Jakiego obrotomierza? :>
Sebaa pisze:
W manualu do M110 są podane podobne wartości. Poszukam i Ci podeślę.


Chetnie sobie poogladam, bo w manualu do W114 280/C/E/CE jest tylko podana maksymalna dopuszczalna predkosc obrotowa motoru M110 rowna 6500rpm

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: ndz cze 06, 2004 10:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
misiek pisze:

Jakiego obrotomierza? :>

Takiego do pomiaru prędkości obrotowej [zlosnik]
A tak na poważnie, to przy okazji regulacji gaźnika i zapłonu podpiąłem się do takiego diagnoskopu, w którym również jest obrotomierz. I z niego te dane.


misiek pisze:

Chetnie sobie poogladam, bo w manualu do W114 280/C/E/CE jest tylko podana maksymalna dopuszczalna predkosc obrotowa motoru M110 rowna 6500rpm
Pozdrawiam


WIem, instrukcja nic nie mówi na ten temat, niestety...

Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl