MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 5:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 21, 2017 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 570
Lokalizacja: Warlubie
Witam.
Zamontowałem dzis w moim w124 300 turbo wskaznik cisnienia doładowania, przejechalem sie, ładuje do 0.85 bara, czyli katalogowo-turbina ok.
Turbina jest produkcji KKK i ma wastegate-a zabudowanego- wychodzi z niego sruba na imbus 3mm i kontra na klucz 10mm.
Pytanie jest takie: czy jestem w stanie podniesc cisnienie doładowania za pomoca wastegate-a? Jezeli tak to do jakiej wartosci doładowania?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 8:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Można podnieść ciśnienie doładowania wkręcając śrubę na imbus i luzując kontrę , ale nie ma sensu dmuchać więcej powietrza na fabrycznej dawce paliwa.

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 570
Lokalizacja: Warlubie
Wczoraj wykreciłem ta srubke o 2 obroty i nie zauwazylem w ogole wzrostu cisnieni w gornych rejestrach. Powinno sie chyba podniesc?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Tak po kilku obrotach dopiero , śrukbę jak sie wkręca to zwiększa sie twardość sprężyny w zaworze , z tego co pamiętam to po 5-6 obrotach powinno sie to zmienić , jeżeli chcesz podnieść ciśnienie doładowania , przydałby się intercooler, większe ciśnienie = wyższa jego temperatura oraz temperatura spalin może wzrosnąć gdyż dawka ropy sie nie zmienia.

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn sty 23, 2017 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 570
Lokalizacja: Warlubie
Nominalnie mam 0,85 bar, chce podniesc do 1 bara ( to ponoc bezpiecznie) i zobacze czy bedzie jakikolwiek progres, jesli bedzie bede myslal co dalej , jesli nie wracam do seryjnych nastawów ( dlatego nie krece na pałe a dokladnie licze obroty zeby miec do czego wrocic).

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt sty 27, 2017 8:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 570
Lokalizacja: Warlubie
Podsumowując temat.

Zeby zwiekszyc cisnienie doładowania nalezy srubke na imbus 3mm, odbezpieczyc nakretka po czym wkrecac (jednoczesnie liczac przy tym obroty) do srodka wastegate-a. U mnie ilosc obrotow ktora zaczela podnosic cisnienie to 5 obrotow.

Stopniowo podkrecajac doszedłem do jakies 1,2-1,3 bara efektu WOW - BRAK, a skoro brak powrocilem do nastawów seryjnych i jedzie podobnie.

Samo zwiekszanie cisnienia nic nie daje ( ewentulanie minimalne wzrosty parametrow), musialbym to podlac paliwem (oraz dolozyc IC) zeby osiagnac cos wiecej a to juz wymaga ingerencji pompiarza i nie jest łatwo odwracalnym procesem.

Chyba ze mozna w jakis inny sposob wysterowac wydatek paliwa. Mam taki zawor na lewym blotniku, ktory zasilany jest z kolektora ssącego i steruje bodajze zaworem ALDA, moze przy jego pomocy mozna zwiekszyc dawke?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pt sty 27, 2017 11:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
A może zrobić bypass na krótko,omijając ten elektrozawór? Ciśnienie dmuchałoby w ALDĘ zwiększając dawkę?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob sty 28, 2017 9:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Zaworek na nadkolu służy do ochrony silnika przed przeładowaniem ,aby go nie uszkodzić . ALDA wzbogaca dawkę względem doładowania , a główna dawka jest ustawiana w pompie , aby ją zwiększyć trzeba pokręcić śrubkami :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl