MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 1:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 29, 2016 6:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Cześć koledzy.
Od jakiegoś czasu walczę z poprawnym ustawieniem geometrii. Co warsztat to co innego.. Generalnie problem tkwi w tym, że auto jest niestabilne, myszkuje po drodze - nie "płynie", a "pływa" to raz w lewo raz sobie w prawo - raz gwałtowniej raz mniej. Na równej drodze jest ok ale wystarczą mniejsze nierówności a zaczyna się robić ciekawie.. Wziąłem wydruk z ostatniego ustawiania:

Obrazek

I pytanie do was.. Co jest schrzanione?? Na komputerze na którym była ustawiana geometria zastanowiły mnie dane wyprzedzenia i pochylenia osi zwrotnicy.. Złe dane? Dodam, że tnie oponę, lewą od strony zewnętrznej.. Tył nie był ruszany. Poniżej zamieszczam jeszcze fotkę z samego komputera już po ustawieniu przodu:

Obrazek

Proszę o poradę. Chodzi o w124 E200D sedan z 1993r. Zawieszenie bez luzów. W ostatnim czasie na badaniu diagnostycznym 2x w ciągu 3 miesięcy. Za każdym razem bez zastrzeżeń. Ostatnio zostały wymienione drążki kierownicze i łożysko koła przedniego.

Pozdrawiam

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 7:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Cześć
Cudów nie ma, bo zazwyczaj każde 124 w oryginalnym stanie prowadzi sie dobrze.
Więc albo masz jakies "porno felgi" o złym odsadzeniu.
Czy informacja o braku luzów w zawieszeniu jest potwierdzona przez ciebie własnoręcznie, czy opierasz się na diagnozie jakiegoś mechanika?
Może problem nie tkwi w przednim zawieszeniu, tylko w tylnym. Sprawdzałeś z tyłu wahacze górne i tuleje tylnego wózka?

Domniemam, że Twoja karoseria jest w na tyle dobrym stanie, że nie zmienia geometrii w czasie jazdy?
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 12:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Dokładnie, sprawdź poduszki tylnego wózka w szczególności przednie.


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
jakub_gozdzik pisze:
Cześć
Cudów nie ma, bo zazwyczaj każde 124 w oryginalnym stanie prowadzi sie dobrze.
Więc albo masz jakies "porno felgi" o złym odsadzeniu.
Czy informacja o braku luzów w zawieszeniu jest potwierdzona przez ciebie własnoręcznie, czy opierasz się na diagnozie jakiegoś mechanika?
Może problem nie tkwi w przednim zawieszeniu, tylko w tylnym. Sprawdzałeś z tyłu wahacze górne i tuleje tylnego wózka?

Domniemam, że Twoja karoseria jest w na tyle dobrym stanie, że nie zmienia geometrii w czasie jazdy?
Pozdrawiam


Dobre [zlosnikz] ! Na szczęście należę do tych ludzi, którzy patrzą na ręce mechanikom i nie wierzą w pierwszą lepszą diagnozę. Felgi proste, odsadzenie 35, w rozmiarze 195/65/15. Zawieszenie sprawdzane było również breszką - każdy wahacz oczywiście. Poduch z tyłu nie sprawdzałem - sugerowałem się cięciem opony od zewnętrznej strony na przedniej osi więc myśl jedna - geometria walnięta.. ale mimo poprawnego ustawienia auto dalej ucieka na boki.. Muszę chyba faktycznie obadać te poduchy.. Faktycznie luźne mogą powodować złe prowadzenie?

Dzięki za pomoc [piwo]

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: sob paź 01, 2016 10:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tylny zawias mocni wpływa jak pisali sprawdź.
Czy zbieżność była ustawiana z rozpórką kół?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz paź 02, 2016 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Nie była. Rzecz w tym, że odkąd pamiętam to nigdzie tej rozpórki ŻADEN warsztat nigdy nie używał i wątpię czy w ogóle go posiadał:) branie się za geometrię w naszych pojazdach bez tego narzędzia jest "karygodnym"?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: ndz paź 02, 2016 3:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Bez przesady z tą rozporka .Ustawiał mi dobry i znany w okolicy facet na jakimś nowym hunterze.Po wymianie sworzni przód i tulei tyl.Po ustawieniu można było puszczać kierownicę przy 200.Zadnej rozpórki nie używał, karygodnie działa.W 211 też mi ustawial i też było ok.Kiedys był już temat o takim zachowaniu 124 ,poszukaj.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl