Temat nie zakończony bo odpuściłem sobie drobną w sumie usterkę, ale przyszedł czas, żeby coś z tym denerwującym mnie wskaźnikiem zrobić. Opiszę jeszcze raz co się dzieje: wskaźnik poziomu paliwa na desce pokazuje w zasadzie co chce. Po zalaniu "pod korek" pokazuje połowę lub 3/4 stanu, czasami skokami powachluje, a po przejechaniu kilkudziesięciu km spada do zera przy czym kontrolka rezerwy się nie świeci. Rezerwa zaświeca się jak w baku zostaje ok. 10 litrów co sprawdziłem przy następnym tankowaniu. Co sprawdziłem: - wyjąłem pływak z baku, rozebrałem (śrubka do odkręcenia od spodu), druciki mosiężne (lub miedziane) całe nie zaśniedziałe, styki wózka jak nowe, wózek z pływaczkiem chodzi płynnie, po podpięciu do czujnika pokazuje płynną zmianę oporności od zera do maksymalnej wartości, - po podpięciu wtyczki do rozebranego pływaka i włączeniu zapłonu, ruszając wózkiem uzyskiwałem efekt dokładnie taki sam jak we wstępnym opisie: podnosząc maksymalnie wózek wskaźnik pokazywał połowę lub 3/4 stanu, przy obniżaniu pływaka wskazówka zaczyna delikatnie opadać i mniej więcej po obniżeniu o 1/5 do 1/4 od wartości max spada na zero, - wsadziłem na próbę jeszcze dwa tak samo sprawdzone używane pływaki, po podpięciu wtyczki i włączeniu zapłonu efekt taki sam czyli żaden. W pływaku oprócz drucików oporowych nic nie ma, żadnej elektryki/elektroniki, oporników itp. Szukajka wypluła następujące porady: - sprawdzić masę przy antenie z tyłu gdyż jest ona wspólna dla anteny, świateł cofania i czujnika w baku, - popukać w licznik czy wskazówka zrobi jakiś ruch, jeżeli tak to gdzieś z tyłu brak właściwego styku, - rozebrać licznik i przeczyścić papierem ściernym bolczyki od paliwa, temperatury i ciśnienia oleju, - spryskanie kontakt sprayem styki ECU komputera sterującego (wcześniej profilaktycznie lepiej odłączyć akumulator), - pomaga zrobienie dodatkowej masy bezpośrednio pod wskaźnik, - takie zachowanie wskaźnika poziomu paliwa wskazuje na jego uszkodzenie. Dodatkowe informacje: - oporność pływaka jest od 0 do 90 omów. Czy ktoś przerabiał taką usterkę?
_________________ MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)
|