MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 12, 2025 8:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 11, 2015 7:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Dokładnie jak w temacie, czy silnik m111.960 taki jak w mojej CE jest kolizyjny ?
Auto jechało straciło moc, zgasło, po zdjęciu pokrywy okazało się, że łańcuch puścił.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: pt wrz 11, 2015 8:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Darius pisze:
Dokładnie jak w temacie, czy silnik m111.960 taki jak w mojej CE jest kolizyjny ?
Auto jechało straciło moc, zgasło, po zdjęciu pokrywy okazało się, że łańcuch puścił.


Jest kolizyjny.
Naprawa nieopłacalna.
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz taki motor za 800-1000zł z gwarancją uruchomieniową.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Post: pt wrz 11, 2015 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Jaki masz przebieg że łańcuch puścił? W swoim niedawno zdejmowałem dekiel ale nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić wyciągnięcie łańcucha. M111 to tani silnik nie wiem jak 111.960 ale .942 w idealnym stanie widziałem kiedyś za 400zł + przesyłka.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: sob wrz 12, 2015 8:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Przebieg był stosunkowo niewielki około 300000 km, jednak przyczyna awarii raczej nie był przebieg, bo mercedes mówi jak go coś boli. Łańcuch był wymieniony przez poprzedniego właściciela, bo mam na to papiery, jednak marki nie znalazłem w wykazie zamienników więc może chiny a może ktoś po prosu źle go zakuł.
Wiem że ceny silników nie są kosmiczne bo nasz kolega Sebastian_1987 niedawno miał na alegro wystawiony za 600 zł bodajże, ale byłem zaaferowany akcją charytatywną ZŁOMBOL więc za Mercedesa biorę się dopiero teraz i zacząłem od razu od słynnej już wiązki silnika, jest okazja bo narazie pomykam takim wehikułem. Teraz muszę wyciągnąć silnik ze skrzynią a później właśnie znaleźć instrukcje ściągnięcia skrzyni automatycznej i połączenia jej z nowym silnikiem.


Załączniki:
P1180379.JPG
P1180379.JPG [ 48.03 KiB | Przejrzano 4185 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: sob wrz 12, 2015 2:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
To poprzedni właściciel coś skopał przy wymianie, w M111 są porządne łańcuchy. Mogą się co prawda naciągnąć ale same z siebie nie puszczają. Po za tym trzeba wiedzieć jak ponownie założyć napinacz bo były przypadki że ukręcało wałek wydechowy przez źle założony napinacz.


Na górę
Post: sob wrz 12, 2015 10:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Miałem kilka MB z pękniętymi łańcuchami, m.in:
- W201 2,5D turbo OM602 z przebiegiem 98tys
- W638 2,0 M111 z przebiegiem 185tys
tak więc nic mnie nie zaskoczy [zlosnik]

Usterki są sporadyczne i wynikające raczej z wady fabrycznej materiału (OM602) lub usterki napinacza (M111).
OM naprawiłem, bo dostępność części, ew silnika w dobrym stanie jest BARDZO znikoma, a M111 został wymieniony na drugą sztukę, bo nie opłaca się go robić.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Post: pn wrz 14, 2015 11:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
A czy gdzieś u nas na Forum omawiana była wymiana silnika m111 w W-124 za automatem. Chodzi mi dokładnie o procedure rozłączenia skrzyni od silnika, ponieważ plan mam taki że wyciągam silnik i skrzynie jednocześnie.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: pn wrz 14, 2015 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Darius pisze:
A czy gdzieś u nas na Forum omawiana była wymiana silnika m111 w W-124 za automatem. Chodzi mi dokładnie o procedure rozłączenia skrzyni od silnika, ponieważ plan mam taki że wyciągam silnik i skrzynie jednocześnie.

Żeby czasami Cię nie kusiło odłączyć wandler od skrzyni [szalone] bo można sobie pompe zepsuć, przy zjeżdżaniu z powrotem.
Odkręca się go od koła zamachowego bodajże 3 śruby na układzie Y, dopiero potem rozjeżdząj silnikiem delikatnie od skrzyni zostawiając wandler ze skrzynią.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn wrz 14, 2015 8:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Poczytaj moje wypracowanie o wymianie ASB z m103.
Skrzynie bym zostawił w samochodzie.
Sprzęgło można spokojnie zdjąc ze skrzyni, a i tak będzie chciało spaść .
Przy montażu trzeba tylko je (obracając na osi skrzyni) odpowiednio ułożyć.
Wyjmowanie skrzyni bez potrzeby jest bez sensu i dokłada trochę roboty .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn wrz 21, 2015 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Oki THC, poczytałem trochę, skrzynie zostawiam ale mam zagwozdkę co to jest wandler i gdzie to się znajduje bo od spodu nie widzę żeby coś do koła zamachowego było przykręcone, ale poniżej kilka fotek i pytań
Czy muszę spuszczać olej ze skrzyni? chłodnice odkręciłem ale przewody zabezpieczyłem przed wyciekaniem.
Jeśli dobrze się domyślam to wandler =konwenter a więc muszę najpierw ściągnąć zaślepkę (fota 2 poniżej), pokręcić wałem korbowym aż pojawią się śruby i muszę je odkręcić? Dopiero wtedy odkręcam śruby mocujące silnik do skrzyni a potem łapy?


Załączniki:
Komentarz: jedyne okienko jakie znalazłem
okienko.jpg
okienko.jpg [ 18.75 KiB | Przejrzano 4056 razy ]
Komentarz: Co to za zaślepka?
zaslepka.jpg
zaslepka.jpg [ 89.54 KiB | Przejrzano 4057 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: wt wrz 22, 2015 10:16 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Pokrec walem az w okienku skrzyni pojawi sie sruba na imbus 5. Odkrec i zleci olej z konwentera.Mozesz odkrecic skrzynie i wyjac silnik razem z konwerterem.Mozesz krecac walem pod zaslepka znalezc sruby pewnie trzy miejsca po dwie sruby,i konwerter zostanie na skrzyni.Ale przy manipulowaniu silnikiem i tak moze spasc. Dlatego lepiej silnikiem wyjechac w przod az konwerter wysunie sie ze skrzyni i wtedy motor w gore.Konerter odkrecisz od silnika i zalozysz na skrzynie.Nie wkladaj silnika z konwerterem.Oleju z skrzyni nie musisz spuszczac.Ale nie wlewaj tego co splynie z konwertera.Po montazu zalej do skrzyni nowy tyle ile zleci.Odpal niech na N popracuje, potem kilka razy z P do konca wybierakiem i znow na P.Ma dzialac.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr wrz 23, 2015 9:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
No i mam kolejny problem bo ta śrubka w konwenterze jest, ale niestety nie odkręcalna, ponieważ imbus nr 5 nie pasuje :evil: Nie pasuje bo ktoś już tą śrubę obrobił i teraz pytanie: co robić?
Planowałem spuścić olej z konwentera, odkręcić go od koła zamachowego i liczyć że nie wypadnie przy wyciąganiu (przód auta stoi dość wysoko).
Ale teraz to nie wiem co robić. :-?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: pt wrz 25, 2015 11:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odkręć konwerter od koła zamachowego i wyjmij silnik.
Potem zdejmij konwerter ze skrzyni i na stole wykręć śrubę spustową.
Możesz wyjąc konwerter z silnikiem, zależy jak okaże się sprawniej.
Olej wyleci z wejścia konwertera do skrzyni.
Śrube spustową warto wymienić, ale to już na stole jeśli gniazdo jest rozwalone.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn paź 12, 2015 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Dzięki THC, jednak zanim to przeczytałem zamieniłem silniki.
Samochód stał przodem do góry, a konwenter zabezpieczyłem śrubokrętem przez otwór w skrzyni zaślepiony czarnym korkiem widoczny na zdjęciu wyżej, oraz zabezpieczyłem skrzynie aby nie się nie ruszyła przy wyciąganiu. Udało się bez żadnych problemów nowy silnik wskoczył na swoje miejsce bez najmniejszych problemów, musiałem tylko spuścić powietrze z przednich kół ponieważ auto po wyjęciu silnika, uniosło się na sprężynach.
Teraz wziołem się za wiązkę silnika i już prawie kończę, została trepanacja gniazda przepustnicy widocznego na zdjęciu narzie nie mam pomysłu jak się za to zabrać.


Załączniki:
Komentarz: Z tą wtyczką utknołem
SDC14374.JPG
SDC14374.JPG [ 203.25 KiB | Przejrzano 3927 razy ]
SDC14367.JPG
SDC14367.JPG [ 45.94 KiB | Przejrzano 3927 razy ]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.
Na górę
Post: wt paź 13, 2015 6:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Ładne spaghetti na podłodze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl