MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 5:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 07, 2015 10:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
witam,
szukam osoby, która ogarniała temat kolektora wydechowego i zainstalowanej w nim klapki hot-air door, którą steruje termosprężyna.
U mnie sprężyna nie sprężynuje (lub tylko czasem) i jest klops.
O co chodzi w tym systemie?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 12:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
No dobra, nie wszyscy od razu [zlosnikz]

Po rozgrzaniu sprężyna nie sprężynuje, bo wałek się nie obraca i klapka nie wraca.
1 i 2 ok, ale na 3 już max 50-60, a na 4 to już w ogóle dławi się nie ma mocy, nie można jechać.
Muszę się zatrzymać i śrubokrętem sprężynę popchnąć.

Co się stanie, jak wywalę tą całą klapkę?

Ona kieruje spaliny do powtórnego spalenia czy odwrotnie, blokuje dostęp spalin ?


Załączniki:
d1772dbe59a641c00ff7ddee6c873d63 ok.jpg
d1772dbe59a641c00ff7ddee6c873d63 ok.jpg [ 23.26 KiB | Przejrzano 8031 razy ]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99
Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Jestem na świeżo po tej operacji. W moim przypadku był luz na łożyskowaniu tej klapki. Wydech pierdział i do kokpitu śmierdział spalinami.
Oś dorobił mi mechanik, a sprężyne kupiłem w ASO. Wszystko OK. Klapka przy zimnym silniku kieruje spaliny pod koklektor ssący

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 10:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Ja zamówiłem w aso sprężynę i klapkę, mogłem jeszcze ośkę. Na razie czekam za dostawą, a zlot się zbliża ....
U mnie na zimnym jest ok, ale po rozgrzaniu słabnie, czyli klapka nie wraca do pierwotnego położenia. Albo ośka się haczy albo sprężyna nie sprężynuje.
Dzięki za info.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Na klapkę zmarnowałeś piniądz, bo właściwie nie może się zużyć. Oś musi lekko chodzić, sprężyna jest b. czuła. Po nagrzaniu zachowuje się jak dżdżownica. Widziałem jak mechanik lekko na nią dmuchnął palnikiem, jak żywa. Czy to Ty oglądałeś moją Kremówkę?

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 8:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Tak

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: pn kwie 13, 2015 6:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Zastanawiam się, co by się stało, gdybym tą klapkę wypierniczył całkiem?
Tylko "gorsze" spaliny by były na zimnym? Czy coś jeszcze?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, zmagam się z podobnym problemem z klapką, u mnie jest sama klapka a nie ma tej sprężyny ślimaka, aktualnie silnik mam w remoncie. Przed remontem nie było problemów z dławienie itp. , nie wiem czy było w pozycji zamkniętej czy otwartej. Teraz pytanie czy zostawić tak jak jest, wywalić czy zamawiać części w ASO?

Ma ktoś jakieś dokładne foto jak to powinno wyglądać? Zwłaszcza zakończenie osi z tej strony rozpiłowanej. Mam wrażenie jakby u mnie brakowało parę elementów.

Pozdr

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 9:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Witam, zmagam się z podobnym problemem z klapką, u mnie jest sama klapka a nie ma tej sprężyny ślimaka, aktualnie silnik mam w remoncie. Przed remontem nie było problemów z dławienie itp. , nie wiem czy było w pozycji zamkniętej czy otwartej. Teraz pytanie czy zostawić tak jak jest, wywalić czy zamawiać części w ASO?

Ma ktoś jakieś dokładne foto jak to powinno wyglądać? Zwłaszcza zakończenie osi z tej strony rozpiłowanej. Mam wrażenie jakby u mnie brakowało parę elementów.

Pozdr



Hej,
ja zdjąłem gaźnik i oba kolektory. Następnie otworzyłem klapkę na maxa i heftnąłem parę razy od środka i od zewnątrz od strony sprężyny i teraz mam klapkę na stałe otwartą. Auto jeździ ok. Klapka, ośka itd są dostępne osobno, jest też zestaw naprawczy za ok. 600 zł [zlosnikz] Sama klapka ok. 80 zł, sprężyna ok 40, ale dwa razy zamówienie skasowane, więc chyba już nie do zdobycia. Po między osią a kolektorem powinny być chyba dystanse (spójrz na schemat).

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: czw maja 07, 2015 2:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Dzięki za odpowiedź, majster obada dostępność części, jeżeli to nic nie da będzie otwarte na stałę

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl