MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 5:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 27, 2004 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 02, 2002 7:10 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Słupsk
Mam prośbę do szanownych kolegów. Czy jest mi ktoś w stanie wymienić ile i jakich płynów jest w beczce, poza wodą która czasem nacieknie do bagażnika ;-)
1. Płyn hamulcowy - ile go jest w ukladzie i jakiej firmy stosujecie
2. Płyn do chłodnicy - ile i jaki polecacie
3. olej w skrzyni biegów - czy ktoś już wymieniał?
4. olej od wspomagania - ile i jaki?
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Szykuję się do wymiany płynów i chciałbym wiedzieć, czego lepiej nie wlewać a co polecacie
pozdrawiam

_________________
Sawcio
czerwony w123 240D
czarniutka w201 1.8E sprzedany
błękitny w124 200D
kto wie co dalej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 28, 2004 12:28 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić.
W skrzyni pamiętam parę lat temu jeszcze ojciec chciał zmieniać, ale w książkach pisali co innego, w warsztatach mowili co innego, a w serwisie jeszcze coś innego (twierdzili, ze leje się ATFa do manuala :-?)
Sądzę, że jeśli chodzi o oleje to śmiało można wyznawać zasadę: wszystko co posiada specyfkację MB można spokojnie lać. Reszta to już wyłącznie ocena poszczegolnych użytkowników (mniej lub bardziej subiektywna, ale jakieś wnioski wyciągnąć można zawsze).
P.S. Jutro Ci napiszę czego ile wchodzi, o ile nikt tego nie zrobi wcześniej


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 28, 2004 8:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wojz pisze:
W skrzyni pamiętam parę lat temu jeszcze ojciec chciał zmieniać, ale w książkach pisali co innego, w warsztatach mowili co innego, a w serwisie jeszcze coś innego (twierdzili, ze leje się ATFa do manuala :-?)


Do skrzyni manualnej tylko ATF, bo inaczej po 1000 km czeka Ciebie remont/naprawa skrzyni. Zreszta tak stoi wyraznie napisane w instrukcji od w123.

Pod tym linkiem masz olej do skrzyni, tylnego mostu i wspomagania:

http://macmerc.netium.com.pl/w123/manua ... age83.html

tutaj reszta:

http://macmerc.netium.com.pl/w123/manua ... age84.html

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 02, 2002 7:10 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Słupsk
No i wymieniłem, dzisiaj na dobry początek zmieniłem pompę i siłownik od sprzęgła oraz płyn hamulcowy w całym układzie. Pompę i siłownik wymieniłem bo były problemy z jednym z nich a ciężko było określić z którym więc zmienione są oba na nowe. Do układu zalełem DOT-4 Shella. Tańszy od Ferodo a wg mojego znajomego mechanika bardziej szlachetny (podobno mniej podatny na wchłanianie wilgoci).
Za nowe części pompę i siłownik sprzęgła zapłaciłem 162zł a za 2 butelki po 0,5l DOT-4 shella 33zł. Dodam tylko że części mam z dużymi upustami.
Teraz szykuje się do wymiany oleju w skrzyni biegów
zakupiłem Mobila ATF 220 Dexron po 18,28 za litr plus 1litr oleju przekładniowego FEBI za 21,77zl. Także powinno mi wystarczyć na skrzynię i wspomaganie. Dodatkowo za filtr do wspomagania BOSCHa zapłacilem 16.86. Jak wymienie to dam znac.
Po wymianie calego plynu hamulcowego i dokladnym odpowietrzeniu od razu jakby lepiej dziala sprzeglo

_________________
Sawcio

czerwony w123 240D

czarniutka w201 1.8E sprzedany

błękitny w124 200D

kto wie co dalej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 12, 2004 7:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 02, 2002 7:10 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Słupsk
Mam jesze jedną prośbę.
Powiedzcie czy wymieniał ktoś olej we wspomaganiu. jak to zrobić tzn jak pozbyc się starego. Co prawda jeszcze nie przyglądałem się jakie są możliwości ale chętnie wysłucham rad.

_________________
Sawcio

czerwony w123 240D

czarniutka w201 1.8E sprzedany

błękitny w124 200D

kto wie co dalej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2004 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 02, 2002 7:10 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Słupsk
No i wymienione
Zarówno w skrzyni biegów jak i wspomaganiu.
Powiem, że efekt to nawet przyniosło.
Wspomaganie chodzi lżej.
Weszło mi tylko 0,7litra, musiało gdzieś w układzie zostać i nie zlecieć do końca. Pamiętajcie tylko, że przy wlewaniu świeżego trzeba pokręcić kierownicą to w lewo to w prawo ale na wyłączonym silniku. Ja chcąc ułatwić sobie życie robiłem to na włączonym i było [zlosnik] mokro później, no ale już wszystko wyczyściłem.
W skrzyni biegów było łatwiej wymienić.
Między starym a świeżym przepłukałem skrzynię naftą i dopiero zalałem świeży i powiem, że też jakby lżej działa.
Co polecacie do tylnego mostu, jakiej firmy olej.
No i powiedzcie jak to zrobić żeby było sprawnie i szybko?

_________________
Sawcio

czerwony w123 240D

czarniutka w201 1.8E sprzedany

błękitny w124 200D

kto wie co dalej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2004 10:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 20, 2004 11:04 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
JareG pisze:
wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]


Ciiiii, jakie zażyna.... A tak zupełnie poważnie, to w literaturze piszą, że w skrzyni się nie wymienia tylko uzupełnia. Ale ja raczej wymienię, co świeży to świeży!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 20, 2004 11:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
JareG pisze:
wojz pisze:
A w moście nie będziesz wymieniał? Ja się nosze z tym zamiarem. Niby tak w moście jak i w skrzyni się nie wymienia, ale po 25 latach właściwości olejów musiały się zmienić. (...)

Tak wlasnie zazyna sie auta [chory] Otoz, olej i w skrzyni, i w moscie wymienia sie, jak najbardziej. I to czesciej niz 25 lat [zlosnik]

Wymieniać! Wymieniać koniecznie trzeba!
U mojego ojca zaczęła coś ciężko skrzynia chodzić, pojechał na wymiane a w środku były gluty z olejem. Trzeba było płukać, żeby wszystko wyszło.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl