MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 15, 2014 10:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szukając jakiegoś nietuzinkowego (czytaj głupiego) auta które będzie mi służyło do codziennego (raczej samotnego) poruszania się po mieście (i okolicy) trafiłem na to ogłoszenie: http://otomoto.pl/jeep-cherokee-2-1-td-C32364734.html

Od dłuższego czasu widzę się w czymś takim ale w nowszym wydaniu (najlepiej WJ), ale zawsze po namyśle dawałem spokój z uwagi na beznadziejne właściwości jezdne poza terenem i ogólnie dość wysokie koszty (zakupu i utrzymania) w porównaniu do przydatności... Na XJa patrzyłem rzadko z uwagi na fakt posiadania już kilku pseudozabytków... Od tygodnia jednak jestem jednak w zupełnie innej sytuacji (pusty garaż) i w zasadzie moge kupić sobie cokolwiek mi się spodoba więc może XJa?

Podoba mi się buda, podoba mi się dość wysoki poziom lansu jaki daje jazda starą terenówką.
Mam mieszane uczucia co do silnika (wolałbym 6 garów, ale to na szczęście Renault a nie słynne VM...) oraz wnętrza ;-)

Boję się trochę tzw. miny. Nie wiem co się w tym może popsuć i ile może kosztować potencjalna naprawa...
Chciałbym kupić tego typu auto i być w stanie je sprzedać za rok, może dwa... Myślicie że to realne w przypadku Jeepa z klekotem pod maską?
Poziom trudności podnosi fakt że w zasadzie tylko raz w życiu jeździłem terenówką (jeśli można nią nazwać krótką Fronterę) i było to wypożyczone auto zatem nie wiem nic na temat posiadania terenówki...

Nie boję się kosztów typu spalanie, opony, hamulce i inne materiały eksploatacyjne bo nie planuję jeździć więcej niż 200-300km miesięcznie...

Jeśli ktoś miał do czynienia z XJem lub silnikiem 2.1TD spotykanym także w Safrane, Espace i innych modelach Renault to chętnie poczytam...
Chętnie poczytam też opini na temat tego konkretnego egzemplarza :)

PS
Nadal szukam BISa :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Kupuj! Ma czerwone wnętrze! Fura z czerwonym wnętrzem nie może być zła 8)
A tak powaznie, to kolega ma XJ-a dokładnie w takiej wersji, tj dwudrzwiowego i z 2.1 TD i miałem okazję się nim przejechać kilka razy również jako kierowca. Podstawowy minus tego auta jest taki, że w ogóle nie jedzie. Coś takiego jak przyspieszenie wg mnie w ogóle w tym aucie nie istnieje, a w trasie komfortowe maximum to 100 km/h.
Najlepszym wyborem w przypadku Jeepa będzie 4.0 H.O. + LPG. Prosty, trudny do zabicia silnik, dobrze rozpoznany przez mechaników i do tego dobrze współpracujący z gazem. Zdecydowanie lepiej pasuje do tego samochodu.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 3:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
fullsize pisze:
Najlepszym wyborem w przypadku Jeepa będzie 4.0 H.O. + LPG

Cenna uwaga z tym "nie jedzie" - jak się to ma do W123 którym niedawno jeździłeś - było lepiej/gorzej/podobnie?
LPG odpada (małe przebiegi, mało miejsca na zbiornik, brak możliwości parkowania pod ziemią).
Benzyna byłaby fajna, ale w sumie to nie ma być auto do jazdy a tymbardziej do robienia jakiejkolwiek trasy (oprócz dotarcia do Łodzi po zakupie...).

Tak jak pisałem: jeep pasuje do tematu poszukiwań czegoś totalnie głupiego do wożenia się po mieście.
Dodatkowo będę mógł się lansować i zmieniać pasy bez włączania kierunkowskazów (tak po Łodzi jeżdżą cwaniaki w dużych suv-ach).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
voytas pisze:
Cenna uwaga z tym "nie jedzie" - jak się to ma do W123 którym niedawno jeździłeś - było lepiej/gorzej/podobnie?

Hmm...Trudno powiedzieć, musiałbym się przejechać jednym i zaraz potem drugim żeby miarodajnie określić, a tu przerwa była konkretna... Ale z tego co pamiętam, Jeep nie jechał trochę mniej (czytaj: jechał lepiej niż W123 z 65-konnym OM616 ;) ). Hałas przy stówce był podobny, czyli akceptowalny, ale na granicy. Z tym że w Jeepie były wtedy chyba założone jakieś MT-ki. Najlepiej porównaj sobie jeszcze suche dane w internetach.

voytas pisze:
LPG odpada (małe przebiegi, mało miejsca na zbiornik, brak możliwości parkowania pod ziemią).
Benzyna byłaby fajna, ale w sumie to nie ma być auto do jazdy a tym bardziej do robienia jakiejkolwiek trasy (oprócz dotarcia do Łodzi po zakupie...).

Opcja 4.0 bez gazu jest raczej rzadko spotykana w PL, więc musiałbyś poczytać ile to spala benzyny i dobrze przemyśleć, czy Cię na to stać ;) Z kolei benzynowe 2,5 jest bez sensu, bo pali może z litr mniej niż 4.0, a różnica w dynamice jest duża. Zwłaszcza w Nm, które w mieści mogą okazać się istotne [hihi]

voytas pisze:
Tak jak pisałem: jeep pasuje do tematu poszukiwań czegoś totalnie głupiego do wożenia się po mieście.

No w sumie niegłupie i raczej idiotoodporne auto, sam je rozważałem. Przeszło mi głównie ze względu na to, że jest cholernie małe i ciasne w środku. Naprawdę, z przodu w Cinguecento jest więcej miejsca niż w XJ. Jeżeli więc jeżeli jesteś dużym chłopakiem, to zdecydowanie sugerowałbym Tobie przymierzenie się do niego.

voytas pisze:
Dodatkowo będę mógł się lansować i zmieniać pasy bez włączania kierunkowskazów (tak po Łodzi jeżdżą cwaniaki w dużych suv-ach).

Po Warszawie też. Wyładowuję na nich wtedy wszystkie swoje frustracje i trąbię bez litości.

Poza tym popacz se jeszcze tu: http://www.jeep.org.pl

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 9:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
2,1 w tej budzie to naprawdę nie jedzie.
Poza tym, to po zakupie XJ w 2 furtkach od razu zacznij ogłaszać, jak chcesz za rok sprzedać.
I w środku faktycznie mało miejsca (trudno uwierzyć patrząc z zewnątrz). To auto jest po prostu niskie w środku jak osobówka.

Mogę Ci zaoferować Nissana Patrola GR Y60, turbodiesel 2,8, długi (5 drzwi), zajebisty silnik i prowadzenie. Mechanicznie bez zastrzeżeń, z wierzchu trochę gorzej. Pojawia się rdza, lakier w paru miejscach zmienia kolor. Wnętrze do prania i doprowadzenia do ładu. Auto miało dość lekkie życie, ostatnie ok. 10 lat to ciągało skuter wodny parę razy w roku, a potem jeździło na polowania.
Fotek obecnie nie mam, poglądowe wziąłem z netu.


Załączniki:
Kopia Nissan-Patrol-1991-231952.jpg
Kopia Nissan-Patrol-1991-231952.jpg [ 36.49 KiB | Przejrzano 5028 razy ]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99
Na górę
Post: pn cze 16, 2014 9:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kubol pisze:
2,1 w tej budzie to naprawdę nie jedzie.
Poza tym, to po zakupie XJ w 2 furtkach od razu zacznij ogłaszać, jak chcesz za rok sprzedać.
I w środku faktycznie mało miejsca (trudno uwierzyć patrząc z zewnątrz). To auto jest po prostu niskie w środku jak osobówka.

Mam już plany na weekendy aż do 15 lipca - jeśli się nie sprzeda do tego czasu to podjadę go obejrzeć (jeżdżę do rodziny w okolicy Garwolina)...
Bardziej boję się tego braku miejsca w środku niż słabego silnika. Miałem już mułowate auta (np. 405 1.9D i W123 300D) i w sumie jakoś sobie radziłem. Turbo powinno mieć gładszy przebieg momentu, więc w teorii lepsze osiągi niż wolnossący klekot, prawda?

kubol pisze:
Mogę Ci zaoferować Nissana Patrola GR Y60, turbodiesel 2,8, długi (5 drzwi), zajebisty silnik i prowadzenie.

Auto zupełnie nie w moim guście... Jeep jest jak adidasy - chcesz dżipa to kupujesz Jeepa ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 16, 2014 10:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
voytas pisze:
Auto zupełnie nie w moim guście... Jeep jest jak adidasy - chcesz dżipa to kupujesz Jeepa

a już miałem ci polecić moje auto które mam na sprzedaż - lepsze pod każdym względzie od jeep'a ale po tym tekście nie wypada ;-)


Na górę
Post: wt cze 17, 2014 12:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Jedyne co dodam od siebie to sprawdz dokładnie ramę. W Japonskich terenówkach po 10latach potrafi byc mocno zardzewiała. Widziałem ostatnio ładna Daihatsu Ferozę, rocznik 1991. Stan dobry i autko spoko, ale co z tego skoro rama bardziej zgnita niz podłoga w w123 [totalszok] Tutaj moze być podobnie po tylu latach a to juz raczej dyskfalifikuje auto

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: wt cze 17, 2014 1:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Jeśli chodzi o ramę, to w XJ ona nie rdzewieje [hihi]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: wt cze 17, 2014 5:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak kupisz dzipa to będziesz motohipsterem?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 17, 2014 5:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
Jak kupisz dzipa to będziesz motohipsterem?

No jasne...
Obecnie bardzo mi brakuje jakiegoś trupa - miejsce parkingowe tylko się kurzy...

Porównałem sobie masy oraz parametry W123 D30 i XJa 2.1TD.
Podobny moment, moc i masa własna - wychodzi mi że Jeep nie powinien być wolniejszy od beczki zwłaszcza że porównujemy silnik doładowany z wolnossącym...
Jedyne co mi się nie podoba w tej wersji to brak możliwości ciągłej jazdy z załaczonym 4x4...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz cze 22, 2014 9:07 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Perzu126 pisze:
Jedyne co dodam od siebie to sprawdz dokładnie ramę. W Japonskich terenówkach po 10latach potrafi byc mocno zardzewiała. Widziałem ostatnio ładna Daihatsu Ferozę, rocznik 1991. Stan dobry i autko spoko, ale co z tego skoro rama bardziej zgnita niz podłoga w w123 [totalszok] Tutaj moze być podobnie po tylu latach a to juz raczej dyskfalifikuje auto


No w XJ rama moze byc juz tak zgnita, ze ciezko bedzie ja znalesc :)

Wojtek, a nie rozwazales Wranglera? Moim zdaniem fajniejszy od XJ, dach mozna zdjac i od razu +10 do lansu [zlosnikhihi] Ciasno podobnie jak w XJ, ale nawet ja (185cm i 115kg) mieszcze sie bez problemu. Kolega calkiem niedawno kupil TJa i razem sie topilismy ostatniow Kuklowce. Tobie bym polecil YJa - naprawde fajny klasyk. I ma rame :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn cze 23, 2014 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
XJ nie ma ramy w klasycznym tego słowa rozumieniu - nadwozie samonośne.
Mialem XJta z 96 roku, 4.0 z gazem IIgen . Spalanie w trasie 14l, spalanie w mieście 16-18l.
Nie kupuj 2.5TD, jeżeli już się uprzesz na diesla to 3.1l albo 2.1l (ale do tego trzeba mocnych nerwów przy wyprzedzaniu).
Wady silnika 2.1TD
1) Bardzo mało mocy
2) Bardzo mało mocy
....
5) Bardzo mało mocy
6) Nie ma nic o tym silniku w serwisowkach

Zwróć uwagę na typ reduktora (najlepiej NP242).
Buda pęka u góry przy słupkach. Jeżeli jeżdżony w terenie, to sprawdź jak się zamyka tylna klapa. Jeżeli ciężko, to znaczy, ze buda już przekoszona.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn cze 23, 2014 3:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
TReneR pisze:
XJ nie ma ramy w klasycznym tego słowa rozumieniu - nadwozie samonośne.
Mialem XJta z 96 roku, 4.0 z gazem IIgen . Spalanie w trasie 14l, spalanie w mieście 16-18l.

Gaz niestety odpada (garaż z zakazem LPG). Gdybym znalazł coś taniego i starego bez gazu to może bym wziął, ale myślę że na miasto lepszy jednak będzie diesel.
TReneR pisze:
Nie kupuj 2.5TD, jeżeli już się uprzesz na diesla to 3.1l albo 2.1l (ale do tego trzeba mocnych nerwów przy wyprzedzaniu).

Na szczęście znam wady silników VM, więc wiem że 2.5 to tykająca bomba ;) Nie mniej jednak warto o tym przypominać żeby inni się nie wpakowali na ten wynalazek...
TReneR pisze:
Wady silnika 2.1TD
1) Bardzo mało mocy
2) Bardzo mało mocy
....
5) Bardzo mało mocy
6) Nie ma nic o tym silniku w serwisowkach

Moc zdaje się nie być problemem, a co do serwisówek to trzeba szukać tych od Renault. Poza tym to jednak zwykły diesel - każdy mechanik znający się na dieslu powinien go ogarnąć...

TReneR pisze:
Zwróć uwagę na typ reduktora (najlepiej NP242).

Niestety NP242 nie występuje w dieslach, czyli na asfalcie zostaje tylko napęd na tył...
W sumie nie wiem co z zimą - czy na lekko sliskim można jednak jechać w trybie 4x4?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt cze 24, 2014 3:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
voytas pisze:
Niestety NP242 nie występuje w dieslach, czyli na asfalcie zostaje tylko napęd na tył...
W sumie nie wiem co z zimą - czy na lekko sliskim można jednak jechać w trybie 4x4?


Często ludziska przekładali NP242. Warto zaglądnąć co faktycznie jest w samochodzie.
Nie ryzykowałby na spiętym reduktorze bez dyferencjału jazdy po nie śliskim (wystarczy kawałek czystego asfaltu na zakręcie przy większej prędkości). A reduktor rozpiąć nie zawsze się uda bez zatrzymania i cofnięcia.

PS. Jeszcze jedna wada silnika 2.1TD 4) francuski ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl