MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 7:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 12, 2014 9:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:57 am
Posty: 147
Witam,
Jako, że swojej mercedes używam na co dzień, a do tego w miejskim ruchu to brak wspomagania staje się wyjątkowo uciążliwy. Stąd moje przymiarki do jego montażu. Jakiś szalony jegomość chce za cały zestaw 900zł na aledrogo. Wydaje mi się to mocno przesadzone. Pompa na allegro 100zł, przekładnia od wspomy jest jedna za 50zł. Koszt przewodów szacuję na max 150-200zł. To ile on chce za ten zbiorniczek :D Czy widzicie taki montaż jako coś bardzo skomplikowanego?

A może ktoś z Was chciałby mi sprzedać taki zestaw za powiedzmy 300zł :)?


Załączniki:
3862171569.jpg
3862171569.jpg [ 32.54 KiB | Przejrzano 3795 razy ]
Na górę
Post: ndz sty 12, 2014 10:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Przekładnia pasuje od beczki ale jest inny wąs i tu się zaczynają schody. Pompa musi być z osobnym zbiornikiem lub musi być zamontowana powyżej przekładni. Temat kiedyś przerabiałem i albo ulepisz coś co działa ale nie wygląda albo płacisz za oryginalne graty [hihi] Aha od beczki nie założysz plug&play bo blok silnika nie ma punktów mocowania tożsamych z beczką.

Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju [hihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz sty 12, 2014 10:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:57 am
Posty: 147
heniekx pisze:
Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju


Opony 175/80 R14 więc na mój stan wiedzy to jak w oryginale :). Nad nawykiem pracuję. A co do geometrii to nikt z pytanych we Wrocławiu pseudospeców od geometrii nie chciał się podjąć regulacji bełkocząc coś że jak się jedno ustawia to drugie się rozjeżdza.


Na górę
Post: ndz sty 12, 2014 11:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Opony ok ale sprawdź felgi (szerokość i ET), nie pamiętam oryginalnych parametrów ale na forum gdzieś powinno być. Geometria to w sumie kilka śrub ale bardzo istotne jest żeby rozruszać śruby mimośrodowe w dolnym wahaczu - one odpowiadają za wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie koła. Rozruszaj też gwinty na drążkach kierowniczych (działają na zasadzie śruby rzymskiej). Jak wszystko przygotujesz to nawet mechanik maruda powinien sobie poradzić [hihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 9:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
JacekPlacek pisze:
heniekx pisze:
A co do geometrii to nikt z pytanych we Wrocławiu pseudospeców od geometrii nie chciał się podjąć regulacji bełkocząc coś że jak się jedno ustawia to drugie się rozjeżdza.


Bo panom mechanikom sie w dupach poprzewracało i chcieliby, jak w McPersonie, pokręcić tylko końcówką ustawiając zbieżność resztę mając już jako wartości stałe jak z fabryki. Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da. A jeśli jest dobrze ustawiona , to jak pisze Heniek, wspomaganie jest zbędne.

Jeśli jednak się uprzesz to sprawdź , czy twój blok ma otwory gwintowane na mocowanie oryginalnej przekładni. Spotkałem się już z takimi, gdzie były tylko nadlewki. Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:57 am
Posty: 147
Dzięki Panowie. Wybieram kierunek zbieżność :) za dużo zachodu z tą wspomą, a do tego jeszcze może żona by chciała zabrać jak by się łatwiej kręciło :]


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 8:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Stomek pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

U mnie pod maską [hihi]
Stomek pisze:
Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da.

No to prawda że jest to czasochłonne ale ja tak samo ustawiałem na starym GTO (takim z poziomiczkami) ale efektem było idealne prowadzenie, auto lekko skręcało i płynnie wracało do położenia na wprost.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 10:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
heniekx pisze:
Stomek pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

U mnie pod maską [hihi]


Nie pochlebiaj sobie, nie byłeś/jesteś jedynym rzeźbiarzem [zlosnik] [jezyk4]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 3:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Kiedyś byłem z tego dumny a teraz mi wstyd [zlosnikeh]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 11:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
heniekx pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.


Też tak miałem, widać to był popularny tuning w latach 80. Każdy chciał mieć Mercedesa, w którym jednym palcem kierownica obraca się na postoju :)

Załącznik:
P91800051.JPG
P91800051.JPG [ 44.54 KiB | Przejrzano 3662 razy ]

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
Post: sob lut 01, 2014 8:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ja mam pompe z mocowaniami i zbiorniczek do 115. I to nawet na sprzedaż :) Tylko przekładnie kiedyś mi ktoś zajumał i nie oddał. :(

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt lut 21, 2014 5:03 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 21, 2014 4:19 am
Posty: 2
A ja mam przekładnię.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl