Witam,
Od niedawna jestem właścicielem pięknej sztuki
Model - W123
Poj. i oznaczenie Silnika /rodzaj zasilania/ - 2000cm3 diesel
Skrzynia biegów - 4 biegowy manual
Rok produkcji - 1978
Rodzaj nadwozia - sedan
Po pierwsze nie ja odrestaurowywałem ten samochód ale poniżej jest lista spraw już ogarniętych (auto kupiłem od człowieka któremu ufam, nie jest to pierwszy MB jaki od niego kupiłem, więc poniższa lista jest jak najbardziej prawdziwa):
Silnik, układ wydechowy, układ chłodzenia:Tuleje cylindrow NURAL
Blok planowany, odmalowany
Tłoki NURAL
Panewki główne i korbowodowe NURAL
Kompletny rozrząd (łańcuch, zębatki, ślizgi, napinacz)
Uszczelka pod głowice ELRING
Pompa wtryskowa po przeglądzie i regulacji w serwisie Boscha w Tychach
Końcówki wtrysków BOSCH 4szt
Głowica po planowaniu, wymianie prowadnic zaworów, uszczelniaczy, nowe komory wstępne
Pompa oleju po przeglądzie
Świece zapłonowe BOSCH (nowszego typu)
Nowa oryginalna chłodnica BEHR z serwisu
Akumulator Viper by VARTA
Termostat i cała reszta części która wymagała wymiany
Olej 10w40
Od remontu zrobione 6000 km
Kompletny układ wydechowy wraz z wieszakami
Karoseria:Całkowity remont, rozebrana do zera. Elementy skorodowane zostały wymienione i wyspawane
Całość zabezpieczona antykorozyjnie i wytłumiona matami butylowymi (nie bitumicznymi) i gąbkami GMS
Listwy podszybia i pod lampami tylnymi z 280e
Uszczelki niestety mają już swoje lata i wymagają wymiany, jest nowa uszczelka tylnej szyby, uszczelki drzwi jako najbliższy target
Skrzynia i układ napędowy:Tarcza sprzęgłowa
Wysprzęglik
Pompa sprzęgła
Łożysko oporowe
Olej ATF IID
Most o nieco dłuższym przełożeniu z 230E o przebiegu 100 tys. km (niższe obroty przy tej samej prędkości, nie stracił nic na przyśpieszeniu)
Układ hamulcowy:Nowe tarcze i klocki tył
Kompletne przewody hamulcowe (miedziane i gumowe)
Zaciski po regeneracji
Płyn DOT4 ATE
Zawieszenie:Sprężyny H&R -40mm
Amortyzatory tylne MONROE REFLEX
Tuleje wahaczy przednich FEBI BILSTEIN
Sworzeń prawy LEMFORDER
Drążki i końcówki LEMFORDER
Amortyzator układu kierowniczego FEBI
Drążek reakcyjny LEMFORDER
Tuleje drążków reakcyjnych LEMFORDER
Ustawiona geometria
Wnętrze:Od strony pasażera wytłumione NOXUDOLEM SOUND DAMPING, maty GMS butylowe i pianka 5mm
Na chwile obecną wykładziny nie są założone. W lecie biorę się za wykończenie.
Fotele w ładnym stanie
Deska nie popękana
Podsufitka idealna
Nagłośnienie:Odtwarzacz CLARION-a bez zbędnych świecidełek i kolorów na wyświetlaczu
Nowe głośniki tylne HERTZ 16cm
Nowe okablowanie
Samochód na żółtych tablicach.
Powyższa lista będzie uzupełniana o elementy wnętrza i nowe uszczelki drzwi bo cała reszta jest praktycznie... nowa