MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 15, 2013 8:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
W aucie które użytkuję od długiego czasu jest problem dużego spalania tj powyżej 16 litrów /100km,obroty silnika i jego praca też nie są idealne tzn,trzyma obroty,ładnie sie wkręca i równie dobrze schodzi na jałowe tylko na wolnych lekko drży silnik.Zacząłem dziś drążyć temat ,sprawdziłem działanie sondy i napięcie na mierniku ok 0,5V czyli dobrze.Zubożenie mieszanki wkretem w obudowie filtra powoduje większe drzenie silnika.Dobrałem się do sterownika pompy paliwa -wymiana na drugi -brak poprawy, i tu dochodzimy do sedna sprawy -srebrny przekaźnik z dwoma bezpiecznikami Siemens 201 540 37 45.Wypiąłem go z gniazda i o dziwo silnik zaczął pracować idealnie,normalnie odpala a z rury nie czuć nie spalonego paliwa.Wpięcie sterownika i silnik znów drży.Co za cholera? Wypięty sterownik nie zasila ABS ale czego jeszcze?


Na górę
Post: ndz wrz 15, 2013 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Jeżeli masz ASD to np. właśnie tego nie zasila.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz wrz 15, 2013 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Sterownik silnika jest też zasilany poprzez srebrny przekaźnik. Po jego wypięciu pracuje tylko mechaniczna część wtrysku, bez wspomagania elektroniki.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn wrz 16, 2013 6:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Ok. dzięki za pomoc.Faktycznie zasila elektrykę wtrysku bo jak silnik ostygł to zniknęło ssanie,ASD tez nie działa.Szukam dalej winowajcy wysokiego spalania,dodam tylko że auto nie posiada instalacji gazowej,ma nowe kable,kopułkę,palec,świece.


Na górę
Post: pn wrz 16, 2013 7:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
hruścik pisze:
zukam dalej winowajcy wysokiego spalania,dodam tylko że auto nie posiada instalacji gazowej,ma nowe kable,kopułkę,palec,świece.


Skoro po wypięciu przekaźnika i tym samym odłączeniu sterownika silnika było lepiej to wszystko wskazuje na problem właśnie ze sterowaniem.
Chyba nie obędzie się bez przeczytania wątku "KE-Jetronic - zrób to sam"...

Jeśli chodzi o wysokie spalanie to pierwszy typ to sonda - czy masz pewność że odczyty są prawidłowe? Może warto wkręcić nową na podmiankę? Nie wiem jak jest w KE-Jetronicu, ale generalnie sterownik powinien zmniejszać/zwiększać dawkę paliwa (w tym wypadku ciśnienie) tak aby zmienić wskazania sondy. Sonda wskazuje tylko ubogo/bogato - próbowałeś odpiąć przewód sondy i pozwolić sterownikowi pracować bez niej? Jednocześnie warto sprawdzić miernikiem jakie są wtedy wskazania sondy... W teorii powinno być mega bogato, jeśli sonda tego nie pokaże to prawdopodobnie niestety jest zwalona...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn paź 07, 2013 1:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Winnymi wysokiego spalania były:sonda -wkręcony był jakiś zamiennik .zastąpiona oryginalnym boschem
wtryskiwacze-lały jak głupie
Na dokładkę w jednym z gniazd wtryskiwaczy nie było takiego plastikowego naparstka i silnik miał tendencję do kołysania sie i nierównej pracy właśnie na tym jednym cylindrze.
Po wymianie silnik ładnie pracuje(z rury wreszcie kapie woda) zapala od strzału i wkręca się na maksymalne obroty.Podjadę tylko na sprawdzenie spalin i tyle w temacie.
Dziękuję za pomoc .


Na górę
Post: pn paź 07, 2013 3:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Chyba trzeba to gdzieś napisać wielkimi literami że przy zbyt wysokim spalaniu zaczynamy od sondy i w dalszej kolejności przechodzimy do lejących wtrysków...
W nowszych silnikach dochodzi ewentualny tryb awaryjny związany z awarią któregoś z czujników.
Oczywiście po wcześniejszym wykluczeniu zapieczonych zacisków :)

Ile to auto paliło w trasie? Moje W201 w trasie potrafiło zejść do katalogowych 8 litrów ale w mieście myślę że dochodziło do 15 litrów. Zastanawiam się czy to także sonda...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw paź 10, 2013 7:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Ile auto paliło w trasie 100zł- 100km no ale przyjemność kosztuje.Na analizatorze po wymianie wtrysków nie wyszło za dobrze więc dzisiaj rozebrałem wszystko w pył.Obudowa klapy zdemontowana a tu -kalosz z pęknięciami( ale szczelny) ,rurka z regulatora wolnych do kolektora ssącego pęknięta a na dodatek śruby którymi kalosz jest przykręcony do góry klapy luźne bo ktoś już tu swoje łapy włożył- normalnie załamać się można.Kalosz i rurka została wymienione na nowe ,wszystko poskładane do kupy,rozruch i teraz dopiero mogę powiedzieć że silnik chodzi jak zegareczek,po rozgrzaniu cichuteńko i równiutko.Jak wypalę z kotła całe paliwo zdam relację odnośnie spalania.


Na górę
Post: pt paź 11, 2013 7:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Czyi kolejny raz winne jest lewe powietrze [jezyk3]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: ndz paź 27, 2013 10:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Po przeglądzie i wymianie części spalanie spadło w cyklu mieszanym do 13 litrów/100km.Jazda w miarę dynamiczna a nie jak emeryt.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl