MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 24, 2013 11:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
Cześć!
Panowie, możecie mi proszę napisać jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni (silnik M117).
Znam całą procedurę (wartości na zimnym i rozgrzanym) ale nie mogę poradzić sobie ze zdjęciem czerwonej zaślepki z napisem ASB - a używam naprawdę sporej siły. Czy jest na to jakiś patent? Czy w środku jest bagnet czy trzeba się w takowy zaopatrzyć? Po kilku latach bezproblemowej pracy, skrzynia zaczęła zachowywać się trochę dziwnie, dlatego też chciałem zacząć od poziomu oleju.
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam!

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Na górę
Post: sob sie 24, 2013 11:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Podnosisz czarną dźwigienkę i wyciągasz bagnet ciągnac za czerwony uchwyt.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sie 25, 2013 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
Dzięki!
Faktycznie odpięcie dźwigienki ułatwiło sprawę [zlosnik]
Wieczorem napisze więcej bo mam kilka pytań.
Nie ma już przycisków - pomógł?

Ok Panowie, olej na rozgrzanym silniku delikatnie (2mm) powyżej maksimum.
Skrzynia zmienia biegi płynnie bez szarpnięć i w odpowiednim momencie.
Problem polega na tym że podczas jazdy, po całkowitym odpuszczeniu gazu, auto jedzie jak na luzie (nie ma żadnego oporu) samochód nie zwalnia tylko się toczy. Dodaje gazu, zaczyna się zbierać tak jak powinno. Przestał działać też kick down. Tak sobie myślę czy to jakieś podciśnienie? Macie może jakieś pomysły? Luźna rozmowa, może ktoś z Was miał podobny przypadek. Jestem bardzo ciekaw co jest grane.
Pozdrawiam!

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Na górę
Post: ndz sie 25, 2013 11:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poziom oleju w normie.
Podciśnienie ma wpływ tylko na "twardość" zmian biegów.
Z Twojego opisu mam rozumieć, że jak zdejmujesz nogę z gazu przy 150 km/h to silnik schodzi na obroty jałowe a samochód jedzie wybiegiem? [zdziwiony]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sie 26, 2013 6:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
Przy 150 nawet nie będę próbować, ale przy 80 dzieje się tak jak piszesz.
Dokładne odczucia mam takie, że przez moment skrzynia jest całkowicie odłączona. Trudno to opisać, ale jeżeli jadąc manualem (z większą prędkością) wrzucisz go na luz będzie to dokładnie takie samo odczucie.

Dodam jeszcze że dzieje się tak niezależnie od prędkości. Natomiast na wstecznym wszystko w normie.

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Na górę
Post: czw sie 29, 2013 10:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Z tego co wiem w naszych ABS hamowanie silnikiem jest tylko na jednym (najniższym) ustawieniu. W pozycji "D" (jazda do przodu) po zdjęciu nogi z pedału "gazu" auto toczy się swobodnie.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 12:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Nemo pisze:
Z tego co wiem w naszych ABS hamowanie silnikiem jest tylko na jednym (najniższym) ustawieniu. W pozycji "D" (jazda do przodu) po zdjęciu nogi z pedału "gazu" auto toczy się swobodnie.


Za czasów gdy jeszcze miałem W126 w automacie, to hamowało ono silnikiem - więc chyba powinno. Oczywiście, nie jest to tak samo mocno odczuwalne jak w manualu, pewnie ze względu na charakterystykę przekładni hydrokinetycznej, ale jednak występuje.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 6:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Szumek pisze:
......Za czasów gdy jeszcze miałem W126 w automacie, to hamowało ono silnikiem - więc chyba powinno. Oczywiście, nie jest to tak samo mocno odczuwalne jak w manualu, pewnie ze względu na charakterystykę przekładni hydrokinetycznej, ale jednak występuje.

U mnie na przełożeniu "D" nie występuje, Auto toczy się jak na tzw. "wolnym kole" Być może mam niesprawną skrzynię ale jest to bardzo wygodne bo pomaga oszczędzać paliwo. Aby hamować silnikiem należy ustawić dźwignię nastawiania ABS w położenie "B". i tak też to opisane w instrukcji.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 1:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jak to wygląda? Wskazówka obrotomierza opada na obroty biegu jałowego?

Mi się wydawało, że B służy do zwiększenia efektu hamowania silnikiem, bo na D rzeczywiście jest to słaby efekt.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 5:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Przy ASB po zdjęciu nogi z "gazu" hamowanie występuje prawie wyłącznie wskutek oporów jazdy. Obroty będą się utrzymywać w odpowiednim stosunku do prędkości jazdy tak, aby nawet po gwałtownym dodaniu gazu nie było szarpnięcia. Natomiast ustawienie "2" i uruchomienie "B" włącza tryb rewersyjny. Co jest niezwykle ważne przy zjeżdżaniu np. z góry. Oszczędza to w sposób oczywisty hamulce chroniąc je przed przegrzaniem. "2" i "B" są również niezbędne w czasie jazdy w górach np. podjazd pod górę z ciężką przyczepą. Oczywiście należy bacznie uważać aby nie przekroczyć dozwolonego zakresu obrotów. Znak "B" może oznaczać Bergen = Góry ewentualnie Belastung = Obciążenie lub podobnie. Ustawia się tą funkcję na stojącym pojeździe. Po przekroczeniu prędkości około 40 km/godz. ustawienie samoczynnie powinno przełączyć się na drugi bieg. "Wolne koło" w ASB OSZCZĘDZA NIE TYLKO PALIWO ALE I CAŁĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW. Dlatego automaty przy takim samym przebiegu jak manuały są dużo mniej "zmęczone".

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Ostatnio zmieniony pt sie 30, 2013 8:48 pm przez Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sie 30, 2013 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Wydaje mi się, że dziwne rzeczy piszecie, ale miałem tylko do czynienia ze skrzyniami 722.3xx.

Pod zdjęciu nogi z gazu, skrzynia zostaje na tym samym biegu. Zazwyczaj będzie to czwórka, stąd nie czuć tak hamowania silnikiem.
Zmiana na dwójkę następuje dopiero przy zatrzymaniu. Nie ma tam żadnych stanów pośrednich typu jazda "na luzie" po zdjęciu nogi z gazu.

Ustawienie dźwigni na "2" lub "3" tylko blokuje możliwość zmiany na wyższy bieg, stąd przy puszczeniu gazu skrzynia nie wbije 4 biegu i będzie czuć mocniej hamowanie silnikiem.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 9:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
zegarek pisze:
Ustawienie dźwigni na "2" lub "3" tylko blokuje możliwość zmiany na wyższy bieg, stąd przy puszczeniu gazu skrzynia nie wbije 4 biegu i będzie czuć mocniej hamowanie silnikiem.

Dokładnie, skrzynia po puszczeniu gazu ponad 40 czy 50 km/h wyląduje na 4 biegu i takie jak na nim w przybliżeniu ze względu na poślizg na konwerterze będzie miał silnik obroty. Inne zachowanie świadczy o uszkodzeniu. Nie ma i nie może być wolnobiegu w rozumieniu tego jaki znamy z Trabanta.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 30, 2013 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
ukaniu pisze:
..... Nie ma i nie może być wolnobiegu w rozumieniu tego jaki znamy z Trabanta.

Errare Humanum est.
Jednak ja także nie myślałem o wolnobiegu z Trabanta. Twierdziłem tylko (może i nieudolnie), że w ogóle nie odczuwam na "D" hamowania silnikiem. Jadąc np. 140 i zdejmując nogę z gazu. Porównałem to niefortunnie do tego nieszczęśliwego "wolnobiegu". Ciągle mi się wydaje, że jednak gdzieś czytałem o tym zjawisku w kontekście braku hamowania silnikiem.
Cóż, pomyliłem się. przepraszam :( :( :(

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl