MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 08, 2013 4:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Witam, nie znalazłem podobnego wątku w którym była by zawarta przyczyna usterki. Otóż mam w124 z 86 roku, 2,5 D, posiada ABS. Od zimy prawa przednia tarcza trzyma, Obydwa klocki zjechane do blachy tarcza jako tako. Rozebrałem zacisk wyczyściłem, prowadznice nasmarowałem, założyłęm nowy oring po którym tłoczek chodzi, gumki osłonowe itd. Nowe klocki tarcza też. Odpowietrzyłem przy zasicku aż powietrze przestało siorpać, tak samo odpowietrzyłęm przy absie. Przejechałem z 15 km i tarcza parzyłą - no ale miałą prawo bo się klocki z tarczą docierały. Za dzień zrobiłęm z 50 km i nadal się grzeje i trzymają klocki tarczę. Koło kręci się z oporem dużo ciężej niz z lewej strony.
Wydaje mi się że to coś w puszce ABS - nie wraca płyn do końca. Są tam jakies zaworki czy cuś ? Chyba że prowadnice sa rozjechane i trzymają. Tłoczek jest ok, wszystko w rękach chodziło po zożeniu owszem nie lekko ale chodziło normalnie. Proszę o pomoc, bo gwiazda jest zadbana - ma 4 el szyby, lusterka, szyber dach antenę el, abs, itd, rdzy nie ma nawet na ramkach drzwi bo wszystko jest dbane i konserwowane :)
Serwo w tamtym roku założyłęm nowe, na starym czy na nowym tak samo hamuje. Płyn Dot4.


Dzięki za odp..


Na górę
Post: sob cze 08, 2013 6:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Może przewód w środku się rozwarstwił i nie cofa się płyn.


Na górę
Post: sob cze 08, 2013 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Przewód nowy.


Na górę
Post: sob cze 08, 2013 7:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze jakiś paproch blokuje przepływ płynu - spróbuj odpowietrzyć ciśnieniowo "w druga stronę". Podaj płyn pod ciśnieniem do odpowietrznika - wypcha brudy do zbiorniczka.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn cze 10, 2013 10:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Sprawdz jak koło się obraca po dniowym postoju, zanim ruszysz pokrec kołami czy oba tak samo sie obracają - jezeli wciaz blokuje to jest problem jezeli nie to... Ja w 126 wymieniałem tarcze i klocki ostatnio i poki nie zrobiłem 300km trasy + wczesniej zeszlifowałem troche klocki to bylo tam tak mało miejsca, ze mimo iz wszystko pracowało poprawnie na zimnym, tak na ciepłym wszystko puchło i koła mi blokowały z naciskiem na prawe koło ktore hamowało mocniej. Po 300km wszytko wrociło do normy i czy cieple czy zimne kolo sie nie blokuje..


Na górę
Post: śr cze 12, 2013 6:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
Dzisiaj kupiłem zacisk - nie zmęczony, nowy tłoczek, uszczelniacze. Wszystko złożone git nasmarowane prowadnicę, klocki się mieszczą itd. Nadal trzyma prawe koło. Wygląda to tak jak gdyby płyn się nie do końca cofał i tłoczek się nie chowa. Wszystko przepatrzyłem i jest ok. Ogólnie abs działa, ale gdy jadę i nacisnę pierwsyz ran na hamulec jest ok - jest miękki i ciągnie pedął w dół, ale gdy chcę jeszcze dohamować to pedał jest już twardy i jak bympchał w ścianę. Wszystko odpowietrzone jest, klocki ok,tarcze minimalne ślady zużycia. Komputer abs ma coś do tego ?


Na górę
Post: śr cze 12, 2013 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Spróbuj , podmienić pompę hamulcową , miałem tak w moim W123 ,też taka akcja mi się przytrafiła , zmieniłem wężyk , zregenerowałem zacisk i nic dopiero po wymianie pompy problem ustąpił .

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn cze 17, 2013 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 08, 2008 9:55 pm
Posty: 71
Lokalizacja: korczowa
pompę hamulcową czyściłem w tamtym roku + wymieniałęm oringi i uszczelniacze. Serwo też kupiłem inne. Zacisk kupiłęm prawie że nowy ipoprawiło się z tym kołem - tzn nie trzyma już tak - musi się jeszcze dotrzeć. W starym zacisku prowadnice były wyjechane i teń środek w który wchodza prowadnice. Może faktycznie ta pompa jest jakaś już zużyta. Ogólmnie hamulec słaby i pedał jak bym pchał w ścianę taki twardy tępy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl