MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 09, 2013 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
Witam mam luz na przekładni kierowniczej, jak jade przy prędkość i ok 90 i więcej to zaczyna bić kierownicą.
Wie ktoś którą śrubą ten luż sie reguluje bo słyszałem ze jest taka możliwość

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: wt kwie 09, 2013 9:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Luz to się inaczej sprawdza.
Bicie przy tej prędkości to od uszkodzonej opony, poprzez niewyważone koło, luz na łożysku aż do luzów w samym zawieszeniu.
Luz najlepiej sprawdzić kręcąc kierownicą w innym mercedesie, luz kiedy jest spory to wiadomo nawet osobie nie znającej się na tym.

Ale gdybyś chciał kasowac , to jest jak w 123 124 126 , imbus 5 i oczkowe 17.
Koła w górę tzn. cały przód.
Luzujesz nakrętkę i wykręcasz śrubę na imbus o 1/4 obrotu, wsiadasz jedziesz.
Naturalnie dostęp przy M119 jest z kategorii " po co sie za to brałem".

Ale szukaj gdzie indziej, nawet może paść amortyzator ukł. kierowniczego.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr kwie 10, 2013 9:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
Witam
Felgi są wyważone, zakładłem do innego auta to nie było bicia a tu sie tak stało ja wczesniej uderzyłem w kraweznik z dużą prędkością na diagnostyce powiedzieli mi że nie ma żadnych luzów w zawieszeniu i na łożyskach też nie tylko na przekładni kierowniczej

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: śr kwie 10, 2013 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
THC pisze:
Koła w górę tzn. cały przód.


Po co koła w górę? Pytam poważnie.
Cytuj:
(...) jak boga kocham, wiesz, bo czasami żartujemy.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr kwie 10, 2013 11:08 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak tak wyczytałem to tak robiłem.
To byc może coś w stylu" ustaw pojazd na kobyłkach, odłącz klemę".
Albo żeby łatwiej kręcić kierownicą, choć do regulacji obracanie nie potrzebne.
Choć może kiedy jest spory luz , to wtedy należałby minimalnie ruszać kierownicą i ewentualnie posunąć się jeszcze o 1/4 obrotu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 22, 2013 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
ostrożnie z tym regulowaniem luzu przekładni, bo jak ktoś za bardzo luz skasuje to się może zdziwić gdy mu sie przekładnia zablokuje na skręconych kołach. Luz powinien być nie mniejszy niz 20 30 mm mierzone na obwodzie kierownicy. Można to sprawdzić na pracującym silniku przy kołach na wprost stojąc obok auta należy poruszać kierownicę delikatnie palcami i zmierzyć zakres luzu w którym kierownica obraca się w zasadzie bez oporu. Na podniesionych kołach robimy tak samo tylko patrzymy ile da się ruszać kierownicą tak by koła nawet nie drgnęły. No i podstawa to niewybite drążki i wspornik


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
yyyy... 20-30mm, czyli 2-3 cm... to chyba w fabrycznie nowym jelczu na dotarciu... bez urazy, ale taki luz na kierownicy na wprost jest niebezpieczny, a przy skręconych kołach jeszcze najczęściej jest większy... czy coś Ci się przypadkiem nie pomerdało?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: wt maja 21, 2013 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Luz np. dla W124 to max 25 mm na obwodzie kierownicy, więc

tomasz bugaj pisze:
Luz powinien być nie mniejszy niz 20 30 mm mierzone na obwodzie kierownicy


jest lekką pomyłką.

Złota zasada: luz kasować tak, aby w czasie jazdy, przy mocno skręconych kołach, po puszczeniu kierownicy - wracała ona sama do środkowego położenia. Jeśli nie wraca, to znaczy, że przesadziliśmy. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl