MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 18, 2013 11:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam .

Panowie pytanie.. jak najlepiej wydrzec skrzynie bezpieczników z w126 .. pasuje mi to zrobic łącznie z kablami... w celu zaglądnięcia do mocowania drązka stabilizatora.. jest na to sposob by sie nie zaje....ac ? czy trzeba sie okląc ;)


Na górę
Post: sob maja 18, 2013 11:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 2:05 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Haarlem.NL
O proszę, Fryto, ubiegłeś mnie :)

No to jest nas dwóch, którzy dreptają w miejscu, żeby przeczytać odpowiedzi kogoś, kto wie jak to zrobić.
Ja jestem w trakcie demontażu.
Robię wszystko od strony komory silnika wyłącznie. I zaczynam się zastanawiać, czy jednak nie należy zrobić tego od wnętrza auta.

Jak się dostać do miejsca, w którym wiązka przechodzi ze skrzynki do środka samochodu? I czy to w ogóle cokolwiek pomoże? Da się ją tam gdzieś rozpiąć w całości?

_________________
W123 250 '80
Niestety EX: W126 300 SDL '86


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 2:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jak chcecie grzebać przy drążku to najlepiej odłączyć wszystko co idzie od skrzynki do przodu auta - a więc połączenia do: ABS (wtyczka pod plastikową obudową), układu zapłonowego (do cewki na śrubki i modułu - wtyczki), oświetleniowego (wtyczki), itp (może o czymś zapomniałem) - wcale nie tak dużo. Trzeba też "usunąć" rurki od podciśnień i ich zaworki zwrotne (te żółte na przegrodzie). Potem jeszcze trzeba rozmontować gumowy przepust tych wszystkich kabli i rurek w przegrodzie (trochę trudno to potem dobrze złożyć - proponuję zrobić sobie fotkę). :)
Mając te przewody wypięte i wolne podnosimy skrzynkę (po wykręceniu wkrętów mocujących) do góry i do tyłu wzdłuż tylnej krawędzi równoległej do szyby. Trzeba zdemontować jeszcze zestaw oporników dmuchawy (też na wtyczkę) i można spokojnie grzebać przy zamocowaniu drążka. Sposób wypróbowany. Mnie ta rozbiórka zajęła (bez przygotowania - nagła potrzeba) 30 minut przy wymianie gumy (rozkalibrowana) i obejmy (pęknięta). Ale składałem godzinę. [jezyk4]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 7:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Haa czyli jednak MB zrobił jakis patent na to.. wszystko czaje poza:

"podnosimy skrzynkę (po wykręceniu wkrętów mocujących) do góry i do tyłu wzdłuż tylnej krawędzi równoległej do szyby. "

Do góry czaje, ale do tyłu wzdłuz nie bardzo.. chodzi o to ze kładziesz skrzynke na serwie? pewnie sytuacja sie rozjasni jak bede przy aucie.. niemniej jednak, lepiej dopytac :P


Na górę
Post: pn maja 20, 2013 11:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 2:05 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Haarlem.NL
Opis wydaje się dość oczywisty, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Przynajmniej u mnie.
Co zrobiłeś z wiązką, która przechodzi przez skrzynkę z boku (u dołu skrzynki są dwa wyjścia na wiązki) w kierunku serva i przechodzi do wnętrza auta w całości?
Ona skutecznie blokuje większy ruch skrzynką w jakimkolwiek kierunku.

Te gumowe przejścia dla wiązki w przegrodzie po prostu wydłubałeś? Ja próbowałem i specjalnie lekko to to nie idzie - zostawiłem, póki co, żeby nie uszkodzić, ale nie ma opcji bez wyjęcia tego przeciągnąć wiązki m.in. od ABSu.

No i pytanie końcowe: Czy ty to wszystko zrobiłeś w ogóle bez wyciągania bebechów ze skrzynki i rozpinania w środku wtyczek? Co zrobiłeś z gumą z tyłu skrzynki, przez którą idą wszystkie kable do środka auta? (ona też skutecznie blokuje ruch skrzynką)

_________________
W123 250 '80
Niestety EX: W126 300 SDL '86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl