MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 11, 2013 11:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

wiem, nie powinienem zmieniać, ale zachciało mi się ....no i mam [smutne]
W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy.
Zidentyfikowałem już przyczynę - mianowicie elektrozawór odpowiedzialny za zwiększenie dawki paliwa w odpowiednim momencie nie otwiera się kiedy powinien.
Napięcie na nim jest, spięty na krótko powoduje zwiększenie dawki paliwa i silnik pracuje wyśmienicie....ale nie o to chodzi przecież.

2 Pytania:

1. Skąd przychodzi sygnał do tego elektrozaworu aby się otworzył ?
2. Poszukuję schematu elektrycznego do w124 300tdt (pewnie od sedana tez moze byc)

z góry dziękuję za pomoc

_________________
Kubitus


Na górę
Post: pn mar 11, 2013 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Gerri. Ale on się mało ujawnia ostatnio.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 8:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A pozbyłes sie ELR? On niema nic wspolnego z ASB, wiec i na manualu powinien działac..swoja droga ja jezdizlem z wypietym i nie bylo spadku mocy :-? albo o czym innym rozmawiamy..chociaz watpie, bo tylko ten element jest w pompie jest elektryczny..


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 11:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Będę miał dziś foty tego urządzenia, podobno ten zawór znajduje się poza pompą, jest przykręcony gdzieś w komorze silnika.

Faktem jest że odpięcie od niego wtyczki powoduje dość drastyczny przyrost mocy. Pytanie czy spalanie też wzrasta ? :)

_________________
Kubitus


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 11:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A moze Tobie chodzi o zawór na kolektorze.. cisneiniowo polaczony jest z pompą wtryskową i elektrycznie jest zasilany.. czekam na fory zatem,

PS jesli to ten na kolektorze to mam caly czas odpięty od prądu ;)

sterowanie ALDA : http://dieselgiant.com/mercedesaldaboostsystemservi.htm


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 2:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
ALDA to inna historia, nie gmerałem przy niej jeszcze, ale pewnie przyjdzie czas (wtyczka od "ssania") przy pompie jest podpięta.

Oto fota zaworu:

Jak przekręcę stacyjkę w pozycję grzania świec, pojawia się napięcie zamykając zawór.

Obrazek


Załączniki:
zawor.jpg
zawor.jpg [ 39.65 KiB | Przejrzano 3212 razy ]

_________________
Kubitus
Na górę
Post: wt mar 12, 2013 2:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
E to ja wlasnie myslalem ze to jest zawór do ALDY, :D a wtyczka ssana to napewno jest ELR, nie ALDA. Tego zaworu nie posiadam. Mam jak w 2,5DT podpiete na krótko z pominieciem zaworu.


Na górę
Post: wt mar 12, 2013 3:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Mam jak w 2,5DT podpiete na krótko z pominieciem zaworu


I jak to wpływa na spalanie ? [hihi]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 7:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja mam ten motor w 126. W trasie licze 9 do 9,5 jak "szaleje", w miescie do 10 zimą (ale bardzo mało korków, raczej tylko swiatła). I nigdy mi nie brakło paliwa przy tych obliczeniach [zlosnikhihi] Z tarnowa do torunia na zlot wyszlo mi 9,28 przy jezdzie sredniej do 110 - dla mnie wynik [zlosnikok]


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 1:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Ok, odebrałem auto od mechanika.
Jak odepne moduł ELR to obroty spadają w okolice 450-500 i są zdecydowanie za niskie.

Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy [zlosnikok]
Mimo wszystko wolał bym doprowadzić tą instalacje do należytego stanu, dlatego też będę wdzięczny za jakiekolwiek inne wskazówki mogące doprowadzić do naprawy tego ustrojstwa.

_________________
Kubitus


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 8:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A masz schemat z sam naprawiam? jesli nie to taki posiadam moge podeslac Ci skan jak trzeba będzie [zlosnikok]


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 10:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy

Jeszcze napisz, że przez to przyspieszenie złamałeś fotel kierowcy jak Cię w niego wcisnęło [rollhehe]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: sob mar 16, 2013 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Kubitus pisze:
W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy.

To dziwne, co piszesz, bo w tych autach skrzynia biegów nie ma żadnego elektrycznego powiązania z silnikiem za wyjątkiem blokady rozrusznika, świateł wstecznych i elektrozaworu kick-down. Wystarczy zaślepić wężyk podciśnienia sterujący modulatorem ASB i można śmigać.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 8:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Włeb-szuciku, ty jak zwykle byleś gdzieś w pobliżu i obserwowałeś :)
Fotel nawet nie połamany, ale,ale ...daleko nie masz, przyjedź, przejedź sie, oceń sam [clown]
W140 420 także nie ma szans [skromny] , ostatnio "mierzyłem się" z moim CL'em . 124 ruszyło dość ostro, kiedy miałem 50 km/h na liczniku (teren zabudowany - szybciej nie wolno !) to widziałem jak CL w dalszym ciągu stoi zaparkowany tam gdzie stał [hihi]
Śmiem twierdzić że nawet 500 Trocina z nowym rozrządem nie ma szans w takich warunkach [jezyk5]

Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa, a nie pierdzieć o gumie , szpachli i połamanych fotelach hmmm ? :)

@frytejro - chętnie przygarne schemat. "Sam naprawiam" jeszcze nie mam [hihi]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: czw mar 21, 2013 10:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa

Ale Ty serio nie wiesz czemu?? :o

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl