MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 11, 2013 9:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Witam ,

miałem nadzieję, że jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Terrano I do dnia dzisiejszego.
Wyszedłem rano uradowany z faktu, że spadł śnieg, włączyłem napęd 4x4 i jadę do pracy.
Gdy wyjechałem na główną drogę i troszkę przycisnąłem myślałem, że w pewnym momencie kierownica pourywa mi ręce.
Strasznie nosi przodem na lewo i prawo a kierownica układa się w pozycję jaką chce - max 45stopni i auto dalej jedzie prosto.
Gdy wyłączyłem przód problem ustąpił.
Fakt, są luzy na końcówkach z przodu ale podczas jazdy na tylnym napędzie zbytnio to nie przeszkadza.

może ktoś miał podobny problem i wie jak to wyeliminować??
Fajnie by było gdyby się mnie słuchał :)

za wszelkie podpowiedzi i sugestie z góry bardzo dziękuję,

pozdro marcin

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 12:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Terrano I i Ty chcesz jezdzic z zalaczonym napedem po szosie??? [zlosnik] :o

To auto nie ma CMR, zatem po spieciu napedow masz rydwan, przod i tyl spiete na debowo. Skrecanie w takich warunkach to loteria. Jak chcesz auto 4x4 do jazdy po czarnym to musi miec staly 4x4 z CMR (zazwyczaj blokowanym). Takie auta to n.p. wiekszosc Land Roverow, MB 463 czesc Land Cruiserow itp. Niestety rozwiazanie znacznie drozsze od dopinanego przodu.

Aha - przy okazji mozna sporo zniszczyc jezdzac z dolaczonym przodem po szosie, nawet jak jest snieg. 4x4 to tylko w teren lub na naprawde ekstremalne warunki na szosie (lod, bloto posniegowe itp - gdzie opony nie beda mialy stycznosci z przyczepnym asfaltem). Na szosie przy zalaczonym 4x4 wystepuja naprezenia w ukladzie napedowym i kierowniczym - kola bedace po przekatnej zawsze beda sie krecic z ta sama predkoscia, a idac w zakrecie kazde z nich bedzie sie chcialo obracac z inna. I dlatego masz wrazenie ze nie panujesz nad autemm, ze jedzie gdzie chce. Byc moze luzy poteguja ten efekt, ale nie zlikwidujesz go nigdy w 100%.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
czyli jednym słowem 4x4 tylko w ekstremalnych warunkach??
najgorsze jest to, że kiedy mam włączony sam tył i jest pogoda tak jak dzisiaj, czyli zamarznięty śnieg to również się ciężko jedzie z uwagi na uciekający przód na zakrętach...

zlikwiduję te luzy z przodu i wtedy zobaczę czy choć trochę ta nadsterowność się poprawiła.

Dzięki, pozdrawiam

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 6:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A masz sprzegielka w piastach?

Bo jak jedziesz tylko na tyl, to i tak opory na przednim moscie sa. Most sie kreci itp. Dlatego stosuje sie sprzegielka. Na szosie mozna calkowicie rozlaczyc przedni naped, auto lepiej sie prowadzi i mniej pali, bo ma mniejsze opory. Przy tych tanszych trzeba niestety wyjsc z auta zeby zapiac 4x4. Drozsze automaty ... No wlasnie automatycznie to robia.

Pewnie jeszcze masz mocno szerokie opony, jak to czesto w Terrano I, to tez nie pomaga. Jezeli maja do tego bieznik terenowy, n.p. AT, to juz zimowa masakra, o MT nie wspomne, bo sie jezdzic nie da.

Niestety to nie jest auto uniwersalne. Dosc dzielne w terenie, ale nadal ustepujace G, LR czy Toytoyom. Na szosie natomiast duzo gorsze o przecietnej osobowki na jadna os. Niestety.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Bukol a co powiesz o nowym foresterze albo rav4? kt z nowszych aut uniwersalnych z 4x4 sa warte zainteresowania?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: sob sty 12, 2013 9:02 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
To juz zupelnie inna bajka, inny rodzaj napedu. RAV to tak naprawde przednionapedowiec z dopedzanym tylem, automatycznie przy poslizgu kol przednich.
Subaru ma od lat wlasny patent na 4x4 i sprawdza sie wymienicie, zwlaszcza na szosie.

A co do porady: wszystko zalezy do czego auto ma sluzyc? Jak na szose to Xdrive BMW jest bardzo dobry, oczywiscie quattro od Audi tez. Generalnie ja wole auta z prawdziwym, stalym napedem na 4, a nie te z dopedzanym tylem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 12:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
Bukol pisze:
A masz sprzegielka w piastach?


sprzęgiełka w piastach są , słyszałem że lubią się psuć...

opony mam - 31x10.50 R15 LT - co możesz o nich powiedzieć??

dzięki, pozdrawiam

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 2:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
BECKER pisze:
Bukol pisze:
A masz sprzegielka w piastach?


sprzęgiełka w piastach są , słyszałem że lubią się psuć...

opony mam - 31x10.50 R15 LT - co możesz o nich powiedzieć??

dzięki, pozdrawiam


Sprawdz dzialanie sprzegielek, to podstawa.

Co do opon - przegiecia nie ma. 10.5 cala to co prawda odpowiednik naszej 265, zatem dosc szeroko. Auto z luzami o konstrukcji nie pozwalajacej na jazde 4x4 po asfalcie bedzie sie zle prowadzic na takich oponach. Srednica 31 cali to tez sporo. W metrycznych to by dalo cos kolo 265/75 R15 - kawal gumy jednak. Ja w terenowych zazwyczaj mialem 235/85 R16. Raz w Defenderze sie uparlem na szerokie i wysokie, dalem 285/75 R16. Na miekkim bylo super, na szosie masakra, mimo ze auto bylo nowe z fabryki i staly naped 4x4.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl