MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 26, 2012 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Ja bym zaczął od "przesmarowania" mixolem ;)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr gru 26, 2012 9:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
zamiast remontować wszystko włącznie z alternatorem, pompą wody, prawym błotnikiem i tylnym zderzakiem sprawdź kompresje na zimnym silniku, bo to co piszesz oznacza, że silnik nie ma kompresji i do póki świece ładnie są rozgrzane to mieszanka wybucha i jest oki, a jak troszkę ostygną( po 5s ) to brak kompresji powoduje że się nie wybucha i sobie nie pali na wszystkie gary.
wiem że teraz masz ponownie ochotę mi nawrzucać jak po pierwszym moim poście w tym temacie ( w którym pisałem o tym samym) ale to raczej głównie efekt świątecznego nastroju i alkoholu we krwi powoduje jakąś niewytłumaczalną chęć pomocy komuś kto nie chce pomocy ;)


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 10:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Pisałem to samo miesiące temu, to się bawił we wtryski. Masz kompresję przez pół i żebyś wymienił pół silnika, to i tak masz resztę do roboty.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 10:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 29, 2012 12:32 pm
Posty: 24
Przeczytałem cały wątek i dla mnie to jest ewidentnie brak kompresji na którymś z cylindrów.


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Sokol pisze:
sprawdź kompresje na zimnym silniku


Sprawdzona i jest w miarę równa i w normie katalogowej. Muszę poszukać tego diagramu, bo z głowy dokładnie nie podam.

Sokol pisze:
do póki świece ładnie są rozgrzane to mieszanka wybucha i jest oki, a jak troszkę ostygną( po 5s ) to brak kompresji powoduje że się nie wybucha i sobie nie pali na wszystkie gary.


Świece w tych silnikach grzeją do 25 sekund po rozruchu. Po wyłączeniu świec pracuje lepiej (bo ma mniejsze obciążenie na instalacji elektrycznej).

krasuss młodszy pisze:
Pisałem to samo miesiące temu, to się bawił we wtryski. Masz kompresję przez pół i żebyś wymienił pół silnika, to i tak masz resztę do roboty.


To pewnie kompresja mi puka i chrypi? [zlosnikhihi]

Sprawę kompresji mamy wyjaśnioną. Myślę, że wreszcie zakończy to masturbację nad tą kwestią. :lol:

Moje pytanie brzmi: czy wyjęcie, rozkręcenie i ponowne skręcenie wtrysku może powodować zmianę ciśnienia otwarcia? Nic nie pukało i nie lało paliwa w wydech z rana, póki nie został doszczelniony korpus wtrysku.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Zawsze mi się wydawało, że po rozebraniu i złożeniu wtrysku trzeba mu ponownie ustawić ciśnienie otwarcia (i dlatego nie pokusiłem się nigdy o samodzielne ich przeczyszczenie) :hmm: Ale czy by doszczelnić korpusu wtrysku trzeba go koniecznie rozkręcać?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 4:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Był wyjęty, poluzowany został korpus i ponownie dokręcony, bo był wcześniej za luźno i ropa ciekła po gwincie na łączeniu jego połówek.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 4:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Szumek pisze:
To pewnie kompresja mi puka i chrypi? Sprawę kompresji mamy wyjaśnioną. Myślę, że wreszcie zakończy to masturbację nad tą kwestią.


Nie doczytałem widocznie. Miałeś mierzoną i masz dobrą? Jeżeli nie, to zabiegi nad pompą są tak samo celowe jak opatrywanie odcisków żołnierzowi, któremu granat urwał dupę.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw gru 27, 2012 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
krasuss młodszy pisze:
Nie doczytałem widocznie. Miałeś mierzoną i masz dobrą? Jeżeli nie, to zabiegi nad pompą są tak samo celowe jak opatrywanie odcisków żołnierzowi, któremu granat urwał dupę.


Tak, jest dobra. Napisałem o tym teraz, bo znowu się zaczął atak na kompresję. ;) Ogólnie mechanicy podsumowali, że "mówiliśmy, że to nie kompresja i mieliśmy rację, żeby dupy tym nie zawracać". Jest konkretne pukanie w każdej temperaturze, lanie ropą w wydech na zimnym i pochrypywanie na ciepłym. Po wymianie pompy przestał żabkować, przestało nim "siekać" na ciepłym i nie ma tych bujnięć na zimnym, co były wcześniej. Za to od ruszenia tego wtrysku są "odgłosy wtryskowe".

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wyjęte i sprawdzone wtryski. Jeden otwierał się dopiero przy 14,0 MPa (norma 10-11,5 MPa) i już lał, zamiast rozpylać.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 8:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja bym jednak mimo wszystko sprawdzil kompresje :P w koncu juz kilka razy pisałes ze jest dobra, a inni wciąż usilnie mowią zebys ją sprawdzil :P [hihi] - Ty już spisz spokojnie, a oni wciąz nie moga spac, bo Ci doradzają a ty nic z tego nie robisz [krzyk]


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 9:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Frytejro pisze:
Ty już spisz spokojnie, a oni wciąz nie moga spac, bo Ci doradzają a ty nic z tego nie robisz [krzyk]


Kupił nowy silnik, bo w tamtym już pewnie już pewnie się próżnia robiła od przedmuchów. [oczko]

Swoją drogą, to to chyba najrozsądniejsze wyjście. OM601 jest dużo i nie są drogie.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 10:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 29, 2012 12:32 pm
Posty: 24
Bo niektórzy tą kompresję wzięli sobie za sens życia :)


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Założona nowa końcówka wtrysku, teraz ładnie odpala, nie rzuca go i nie dymi zimny. :) W trakcie jazdy nic nie chrypi. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jak widać ciezko jest kupić dobry zamiennik końcówek wtryskiwaczy. Bosch się popsuł przez lata.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl